INFORMATYKA INFORMATYKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kodeks propozycja Kółko dziennikarskie. K jak KREATYWNOŚĆ Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły używają TIK w czasie zajęć jako efektywne narzędzie.
Advertisements

przetwarzaniu informacji
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Pojęcia podstawowe, historia komputera, rodzaje komputerów.
POCZĄTKI KOMPUTERYZACJI
Budowa zestawu komputerowego
Historia rozwoju komputerów
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA GIMNAZJUM NR 1.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Temat: Eksplorator Windows - wędrówka po drzewie folderów
JAK ROZPOCZĄĆ PRACĘ Z KOMPUTEREM ???.
HISTORIA KOMPUTERÓW.
Czy Internet można zepsuć nożyczkami?
Autor: Justyna Radomska
Budowa komputera.
Historia komputerów Autor: mgr Elżbieta Mazurowska
KILKA SŁÓW NA POCZĄTEK Zapewne niejednokrotnie miałeś możliwość zasiąść przy komputerze, używać klawiatury, myszki, grać w gry komputerowe. Ale mając dostęp.
Regulamin Pracowni Informatycznej
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ *ICIM*
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Kilka zasad korzystania z ICIM
Jak powstał komputer? Czy ktokolwiek zastanawia się nad tym, jak zaczęła się historia dotycząca produkcji komputerów?
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Bezpieczeństwo w sieci
Regulamin Pracowni Informatyki
CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ!
SZOK -Szkolny Ośrodek Kariery
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
pracowni informatycznej
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
Regulamin Pracowni Komputerowej
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Metody komunikacji.
Regulamin pracowni komputerowej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Przepisy BHP w pracowni komputerowej
Dzień Bezpiecznego Internetu !
HISTORIA KOMPUTERA.
Autor: Rafał Szczurowski
Dzień Bezpiecznego Internetu
Historia Komputera.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
PRASA.
TIK w szkole.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
Przepisy BHP w pracowni komputerowej Zasady pracy z komputerem.
Zapis prezentacji:

INFORMATYKA INFORMATYKA

HISTORIA KOMPUTERA Za początki komputera można uznać już okres około 3000 lat p. n.e. kiedy to powstało pierwsze liczydło. Tak jak komputer miało ułatwić funkcjonowanie ówczesnej społeczności. Z biegiem lat człowiek starał się udoskonalać to urządzenie, aż w 1941 Kondrat Zuse zbudował w pełni programowo sterowaną maszynę Z3. Pracowała ona na przekaźnikach. Inną maszyną którą można uznać za pierwszy komputer jest Automatic Sequence Controlled Calcurator. Był to największy kalkulator na świata zbudowany podczas II wojny światowej. Mierzył 16 m długości, 2.5 m wysokości, i miał 5 ton wagi. Był używany w Harvard Computation Laboratory do obliczeń matematycznych. Początkowo używało go wojsko do rozwiązywania problemów z rozmieszczeniem wojsk lub do zarządzania zaopatrzeniem. Następną maszyną uznawaną do 1975 roku za pierwszy komputer był ENIAC, skonstruowany w1943-1945 na Uniwersytecie Pensylwanii. Działał aż do 1955 roku. Był to komputer innowacyjny jak na tamte czasy, pracował według arytmetyki dwujkowej i potrafił dokonywać skomplikowanych obliczeń. Ważył 27 ton, zawierał 18000 lamp elektronowych i zajmował powierzchnie 140 metrów kwadratowych. W 1948 nastąpił przełom w konstrukcji komputerów. Po wynalezieniu tranzystora przez Johna Bardeena, nastąpił bardzo szybki rozwój komputerów stacjonarnych. Już tego samego roku nastąpiła pierwsza produkcja komputera analogowego. Tak oto wyglądały początki komputerów. Od pierwszych liczydeł aż do pierwszego seryjnego produkowanego komputera stacjonarnego.

Regulamin pracowni informatycznej 1. Przebywanie w pracowni komputerowej dozwolone jest tylko w obecności prowadzącego zajęcia nauczyciela. 2. W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela. 3. Wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych jest niedozwolone. 4. Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP. 5. Bezwzględnie zabrania się wnoszenia do pracowni jedzenia, picia, odzieży wierzchniej oraz żucia gumy. 6. Zasobami sprzętowymi i programowymi zarządza opiekun pracowni (administrator). 7. Uczniowie mają obowiązek używania wyłącznie własnych kont w sieci komputerowej. 8. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi. 9. Nie wolno tworzyć oraz eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe. 10. Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz. 11. Dostęp do Internetu można uzyskać jedynie za wyraźną zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. 12. Zabrania się zmieniania stanowiska pracy oraz przemieszczania się po klasie bez wyraźnej zgody nauczyciela. 13. Zabronione jest obrażanie uczuć innych użytkowników przez wysyłanie niegrzecznych listów, wiadomości oraz zdjęć.

Oda do komputera Ty mój najdroższy komputerze W twoje umiejętności wierzę ! Cenna jest z tobą każda chwila Moje życie stale umilasz . Zapadł w pamięci tamten dzień Jak spełniony cudowny sen . Kiedy zakupiłem cię w sklepie Od razu poczułem się lepiej . Lubię też podzespoły twoje Wiesz o tym i działasz ze spokojem . Gdyby monitora zabrakło Miałbyś duszę bardzo wyblakłą . Nie będę trzymał w domu kota Bo mógłbyś znaleźć się w kłopotach . Przecież skonsumowałby myszkę Twoją oddaną towarzyszkę . Gdy postukuję w klawiaturę Przyciski śpiewają ci chórem . Czasem , gdy ją dotykam palcem Rozbrzmiewają przepiękne walce . Ty ciągle się ze mną bratasz Zapewniając dostęp do świata . Pisanie wierszy umożliwiasz Za to wszystko cię podziwiam . Tajniki przede mną obnażasz Dzień bez ciebie rzadko się zdarza . Dziękuję ci , że ze mną jesteś Choć nie odpowiesz żadnym gestem .

KONIEC