INFORMATYKA INFORMATYKA
HISTORIA KOMPUTERA Za początki komputera można uznać już okres około 3000 lat p. n.e. kiedy to powstało pierwsze liczydło. Tak jak komputer miało ułatwić funkcjonowanie ówczesnej społeczności. Z biegiem lat człowiek starał się udoskonalać to urządzenie, aż w 1941 Kondrat Zuse zbudował w pełni programowo sterowaną maszynę Z3. Pracowała ona na przekaźnikach. Inną maszyną którą można uznać za pierwszy komputer jest Automatic Sequence Controlled Calcurator. Był to największy kalkulator na świata zbudowany podczas II wojny światowej. Mierzył 16 m długości, 2.5 m wysokości, i miał 5 ton wagi. Był używany w Harvard Computation Laboratory do obliczeń matematycznych. Początkowo używało go wojsko do rozwiązywania problemów z rozmieszczeniem wojsk lub do zarządzania zaopatrzeniem. Następną maszyną uznawaną do 1975 roku za pierwszy komputer był ENIAC, skonstruowany w1943-1945 na Uniwersytecie Pensylwanii. Działał aż do 1955 roku. Był to komputer innowacyjny jak na tamte czasy, pracował według arytmetyki dwujkowej i potrafił dokonywać skomplikowanych obliczeń. Ważył 27 ton, zawierał 18000 lamp elektronowych i zajmował powierzchnie 140 metrów kwadratowych. W 1948 nastąpił przełom w konstrukcji komputerów. Po wynalezieniu tranzystora przez Johna Bardeena, nastąpił bardzo szybki rozwój komputerów stacjonarnych. Już tego samego roku nastąpiła pierwsza produkcja komputera analogowego. Tak oto wyglądały początki komputerów. Od pierwszych liczydeł aż do pierwszego seryjnego produkowanego komputera stacjonarnego.
Regulamin pracowni informatycznej 1. Przebywanie w pracowni komputerowej dozwolone jest tylko w obecności prowadzącego zajęcia nauczyciela. 2. W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela. 3. Wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych jest niedozwolone. 4. Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP. 5. Bezwzględnie zabrania się wnoszenia do pracowni jedzenia, picia, odzieży wierzchniej oraz żucia gumy. 6. Zasobami sprzętowymi i programowymi zarządza opiekun pracowni (administrator). 7. Uczniowie mają obowiązek używania wyłącznie własnych kont w sieci komputerowej. 8. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi. 9. Nie wolno tworzyć oraz eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe. 10. Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz. 11. Dostęp do Internetu można uzyskać jedynie za wyraźną zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. 12. Zabrania się zmieniania stanowiska pracy oraz przemieszczania się po klasie bez wyraźnej zgody nauczyciela. 13. Zabronione jest obrażanie uczuć innych użytkowników przez wysyłanie niegrzecznych listów, wiadomości oraz zdjęć.
Oda do komputera Ty mój najdroższy komputerze W twoje umiejętności wierzę ! Cenna jest z tobą każda chwila Moje życie stale umilasz . Zapadł w pamięci tamten dzień Jak spełniony cudowny sen . Kiedy zakupiłem cię w sklepie Od razu poczułem się lepiej . Lubię też podzespoły twoje Wiesz o tym i działasz ze spokojem . Gdyby monitora zabrakło Miałbyś duszę bardzo wyblakłą . Nie będę trzymał w domu kota Bo mógłbyś znaleźć się w kłopotach . Przecież skonsumowałby myszkę Twoją oddaną towarzyszkę . Gdy postukuję w klawiaturę Przyciski śpiewają ci chórem . Czasem , gdy ją dotykam palcem Rozbrzmiewają przepiękne walce . Ty ciągle się ze mną bratasz Zapewniając dostęp do świata . Pisanie wierszy umożliwiasz Za to wszystko cię podziwiam . Tajniki przede mną obnażasz Dzień bez ciebie rzadko się zdarza . Dziękuję ci , że ze mną jesteś Choć nie odpowiesz żadnym gestem .
KONIEC