NASZA BEZPIECZNA SZKOŁA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

HAŁAS W NASZEJ SZKOLE Raport z przeprowadzonych badań w Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej Raba Wyżna r.
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W CZARNKOWIE W RAMACH PROMOCJI ZDROWIA.
HAŁAS Opracowała Agnieszka Terebus.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Ucho bez tajemnic.
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie
Wpływ hałasu na zdrowie człowieka Autorki: Dagna Turant
Legenda Nauczanie zintegrowane (edukacja polonistyczna,
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
Hałas mgr Marta Iwaniuk Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Materiały multimedialne dotyczące profilaktyki narażenia na hałas
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
„Bezpieczna szkoła ,bezpieczny uczeń”
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Spis Treści Definicja dźwięku (slajd 4) Schemat i działanie ludzkiego ucha (slajd 5) Co to jest hałas ? (slajd 6) Poziom natężenia dźwięku a reakcja organizmu.
i jego wpływ na zdrowie człowieka
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Sposoby zapobiegania hałasowi w szkole
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Co to jest hałas? Jednymi z bodźców, które docierają do naszego mózgu z otoczenia są dźwięki. Odbieramy je za pomocą zmysłu słuchu. Kiedy dźwięki stają.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Samorząd Uczniowski.
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Bezpieczna przerwa.
Karol Wilim Patryk Bombik Kamil Wawoczny Mateusz Grzegórzek
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
Mówimy przemocy.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
Szkoła bez przemocy.
Szkodliwość hałasu w szkole
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA PREZENTACJI
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Wpływ hałasu na słuch.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Bezpieczna przerwa.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Szkodliwość hałasu w szkole
Negatywny wpływ hałasu
Aleksandra Lewandowska
Hałas Jak szkodzi ....
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Szkoła Promująca Zdrowie – reaktywacja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

NASZA BEZPIECZNA SZKOŁA TYGODNIOWA AKCJA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Projekt opracowany przez: p. Katarzynę Sowińską i p. Joannę Palińską

W jaki sposób nasza szkoła zapewnia nam bezpieczny pobyt w niej? 2. Co może zagrażać naszemu zdrowiu i życiu w szkole?

W jaki sposób nasza szkoła zapewnia nam bezpieczny pobyt w niej. WYPOSAŻENIE SAL DWA BUDYNKI REMONTY

W jaki sposób nasza szkoła zapewnia nam bezpieczny pobyt w niej. USYTUOWANIE

W jaki sposób nasza szkoła zapewnia nam bezpieczny pobyt w niej. OGRODZENIE ZAMYKANA BRAMA

W jaki sposób nasza szkoła zapewnia nam bezpieczny pobyt w niej. DYŻURY NA PRZERWACH APELE INFORMACYJNE LEKCJE WYCHOWAWCZE SPOTKANIA Z POLICJĄ, STRAŻĄ POŻARNĄ

2. Co może zagrażać naszemu zdrowiu i życiu w szkole?

BEZPIECZEŃSTWO ZALEŻY OD NAS SAMYCH

BIEGANIE

HAŁASOWANIE KRZYKI GŁOŚNA MUZYKA HAŁAS

Można zamknąć oczy, gdy się nie chce czegoś widzieć, można zatrzymać oddech, gdy się nie chce czegoś wąchać, ale nie można zamknąć ucha, gdy się nie chce czegoś słyszeć!!!

Hałas to dźwięki szkodliwe lub niepożądane dla zdrowia. Co to jest HAŁAS? Hałas to dźwięki szkodliwe lub niepożądane dla zdrowia. Hałas obecnie istnieje wszędzie ( w domu, w szkole, w pracy). Bo hałas to nieskoordynowane dźwięki, głośną, zakłócającą spokój rozmowę lub muzykę, krzyki, głośny stuk, trzask, odgłosy pracujących maszyn. Hałas godzi w podstawowe potrzeby każdego człowieka – potrzebę spokoju, wypoczynku, zakłóca wiele ważnych funkcji i procesów psychospołecznych, jest źródłem uciążliwości i dolegliwości, często przyczynia się do niepokoju i poczucia zagrożenia.

Źródła hałasu. Skutki hałasu. Skalę hałasu określa się w decybelach ( dB ) Za szkodliwy uważa się hałas przekraczający 85 dB Oto natężenia dźwięku występujące w różnych sytuacjach:   Ø     10 dB oddech, szept, Ø     20 dB szum liści, Ø     35 dB cicha muzyka, Ø     45 dB rozmowa – znużenie hałasem u najwrażliwszych, Ø     50 dB nowoczesny samochód – zakłócenie odbioru mowy, Ø     55 dB suszarka dobrej jakości – zaburzenia snu, Ø     60 dB odkurzacz dobrej jakości – skurcz naczyń krwionośnych, Ø     75 dB nowoczesny samochód małolitrażowy - agresja i wrogość, Ø     80 dB klakson – narastanie wrogości i agresji, Ø     85 dB uszkodzony kran – poziom szkodliwy dla zdrowia, Ø     90 dB przerwa w szkole – zakłócenie systemu nerwowego, Ø     95 dB odkurzacz typowy – zakłócenie systemu nerwowego, Ø     110 dB trzaskające drzwi windy – zakłócenie systemu nerwowego, Ø     120 dB silnik samolotowy – zakłócenie systemu nerwowego, Ø     130-160 dB wybuch petardy – granica bólu, Ø     170 rakieta kosmiczna.

Negatywny wpływ HAŁASU. UTRUDNIA NAUKĘ BUDZI NIEPOKÓJ ZMNIEJSZA KONCENTRACJĘ BÓL I ZAWROTY GŁOWY UTRUDNIA ZAPAMIĘTYWANIE WZMAGA DRAŻLIWOŚĆ ZWIĘKSZA ZMĘCZENIE ZABURZA ORIENTACJĘ UTRUDNIA ZROZUMIENIE

MÓW TYLKO WTEDY, KIEDY TO, CO CHCESZ POWIEDZIEĆ JEST PIĘKNIEJSZE OD CISZY PRZYSŁOWIE ARABSKIE

ZADANIA DO REALIZACJI:

1. Prezentacja multimedialna pt 1. Prezentacja multimedialna pt. „Nasza bezpieczna szkoła” Zapoznanie uczniów z realizowanymi zagadnieniami akcji.

PONIEDZIAŁEK ćwiczenie sprawnego ustawienie się po dzwonku w parach przy drzwiach sal i cichego wejścia klas do sal lekcyjnych

PONIEDZIAŁEK przygotowanie przez uczniów w domu znaków: 1 - promujących ciszę i zakazujących hałasowania, 2 - zakazujących bieganie podczas przerw na korytarzach

PONIEDZIAŁEK nauka języka migowego i stosowanie go podczas przerw.

2. Bezpieczniej, ciszej, nie hałasuj!!!

Ciszej troszkę, nie wrzeszcz i nie przekrzykuj innych Ciszej troszkę, nie wrzeszcz i nie przekrzykuj innych! Rozglądnij się dookoła, na korytarzu jest wielu uczniów, niektórzy chcą odpocząć po ciężkiej lekcji a inni powtarzają materiał do kartkówki.

A twój słuch. Może powinieneś go przebadać A twój słuch? Może powinieneś go przebadać? Nie słuchasz zbyt głośno muzyki przez słuchawki? Pomyśl o tym.

WTOREK zawieszenie w klasach i na korytarzach przygotowanych przez uczniów znaków promujących ciszę i zakazujących hałasowania

WTOREK dyżury uczniowskie na dwóch przerwach, odnotowywanie nazwisk uczniów hałasujących na przerwach – podliczenie wyników

WTOREK ćwiczenie sprawnego ustawienie się po dzwonku w parach przy drzwiach sal i cichego wejścia klas do sal lekcyjnych

3. Bezpieczniej, powoli, nie biegaj!!!

Zwolnij troszkę, nie biegaj i nie popychaj innych Zwolnij troszkę, nie biegaj i nie popychaj innych! Rozglądnij się dookoła, na korytarzu jest wielu uczniów, którym możesz wyrządzić krzywdę.

A Twoje bezpieczeństwo A Twoje bezpieczeństwo? Biegając po korytarzu możesz samemu sobie zrobić krzywdę.

ŚRODA zawieszenie w klasach i na korytarzach przygotowanych przez uczniów znaków zakazujących bieganie podczas przerw na korytarzach

ŚRODA dyżury uczniowskie na przerwach, odnotowywanie nazwisk uczniów biegających na przerwach – podliczenie wyników

ŚRODA ocenianie sprawnego ustawienie się po dzwonku w parach przy drzwiach sal i cichego wejścia klas do sal lekcyjnych – podliczenie wyników

ŚRODA wykonanie plakatów na temat „Naszej bezpiecznej szkoły” – uczniowie klas IV, VI na lekcji plastyki

4. Bezpieczeństwo w naszej szkole - godzina wychowawcza

Co zrobić, aby w naszej szkole było bezpieczniej Co zrobić, aby w naszej szkole było bezpieczniej? Co powinniśmy zmienić w swoim zachowaniu?

Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich KLASOWY STRAŻNIK BEZPIECZEŃSTWA Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich CZWARTEK 1 godzina lekcyjna – godzina wychowawcza pt. „Bezpieczeństwo w naszej szkole” przeprowadzona przez nauczycieli w klasach zgodnie z planem lekcji i głosowanie w klasach na „KLASOWEGO STRAŻNIKA BEZPIECZEŃSTWA”

5. Dość Milczenia!!! – skrzynka zaufania.

Nie bądź obojętny na zło wokół Ciebie Nie bądź obojętny na zło wokół Ciebie! Widzisz, że ktoś kogoś pobił, coś ukradł lub zniszczył, ma niebezpieczne narzędzia, groził pobiciem itp.

Napisz o tym list i wrzuć do skrzynki na parterze szkoły.

Ty możesz sprawić, że nasza szkoła będzie bezpieczniejsza i przyjemniejsza !

PIĄTEK 4 godzina lekcyjna – apel podsumowujący akcję „Nasza bezpieczna szkoła”, przedstawienie „KLASOWYCH STRAŻNIKÓW BEZPIECZEŃSTWA ” oraz wyłonienie:

Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich KLASA, która najmniej hałasuje na przerwach Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich

uczniowie najmniej biegają na przerwach KLASA, której uczniowie najmniej biegają na przerwach Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich

najpiękniej ustawia się po dzwonku pod klasą i najsprawniej KLASA, która najpiękniej ustawia się po dzwonku pod klasą i najsprawniej do niej wchodzi Szkoła Podstawowa nr 1 w Kątach Wrocławskich

wręczenie przewodniczącym klas dyplomu informującego o zwycięstwie do zawieszenia w sali oraz mini dyplomów dla każdego ucznia klasy.

W CISZY KAŻDEGO USŁYSZYSZ. BYĆ BEZPIECZNY BARDZO MAŁO MALOWAĆ AUTOBUS BŁĄD BAŁAGAN BRAK BILET

Dziękujemy za uwagę J. Palińska i K. Sowińska