Formy reklamy pensjonatu
Reklama Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Rodzaje reklamy ze względu na media reklama internetowa reklama telewizyjna reklama prasowa reklama radiowa billboard (reklama) reklama tranzytowa reklama mobilna reklama ambientowa Reklama zewnętrzna spam
Marketing internetowy forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.
Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej. W 1993 roku nastąpiła rewolucja – powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną. Druga połowa lat 90. XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych, w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.
BANNER Banner, baner (z ang. sztandar, transparent) – forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny lub reklamowy. W Internecie banner to graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąca odnośnikiem do strony promowanego produktu.
Facebook Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będących własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W październiku 2012 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła ponad 1 miliard, a co miesiąc wgrywany jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata
Facebook jest aktualnie najczęściej odwiedzaną stroną w Internecie zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Na Facebook’u można tworzyć tzw. fan page. Fan page to profil publiczny, który został stworzony na facebooku w celu promowania marki firmy, ale nie tylko mogą to być osoby publiczne, takie jak politycy, osoby, które działają w świecie artystycznym czyli aktorzy, organizacje społeczne, które zamierzają promować i reklamować określoną działalność. Możliwości jest wiele.
YouTube – serwis internetowy, stworzony w lutym roku 2005, który umożliwia bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów. Używa technologii FLV do wyświetlania szerokiego wyboru filmów zamieszczonych przez użytkowników (tzw. user-generated content), takich jak zwiastuny filmowe lub telewizyjne, teledyski, jak i dzieła amatorskie: wideoblogi i krótkie własne filmy.
Według Google, dziennie na YouTube umieszczanych jest ponad 85 tys Według Google, dziennie na YouTube umieszczanych jest ponad 85 tys. filmów, zajmujących ok. 2400 GB. Najpopularniejszy kanał – Smosh – dnia 2 marca osiągnął liczbę ponad 8 milionów subskrybcji.
SPAM Istotą spamu jest rozsyłanie dużej ilości informacji o jednakowej treści do nieznanych sobie osób. Nie ma znaczenia, jaka jest treść tych wiadomości. Aby określić wiadomość mianem spamu, musi ona spełnić trzy następujące warunki jednocześnie: Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy. Odbiorca nie wyraził uprzedniej, zamierzonej zgody na otrzymanie tej wiadomości. Treść wiadomości daje podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść zyski nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy
BOOKING.COM Booking.com B.V., firma należąca do Priceline.com (Nasdaq: PCLN), jest właścicielem i zarządza platformą Booking.com™, wiodącym portalem rezerwacji zakwaterowania online. Każdego dnia za pośrednictwem Booking.com rezerwowanych jest 425.000 noclegów. Portal i aplikacje Booking.com przyciągają odwiedzających z całego świata, zarówno tych podróżujących w interesach, jak i dla przyjemności. Od 1996 roku Booking.com B.V. gwarantuje najlepsze ceny i oferuje zakwaterowanie w różnego rodzaju obiektach, począwszy od małych, niezależnych pensjonatów po luksusowe hotele pięciogwiazdkowe. Strona internetowa i aplikacje Booking.com dostępne są w 41 językach i oferują ponad 291.517 obiektów w 180 krajach.
MISJA i WIZJA STRONY Misja: ,,Chcemy sprawić, aby wszyscy turyści mogli z łatwością odkrywać, rezerwować i odwiedzać najciekawsze miejsca na świecie.’’ Wizja: Poprzez platformę Booking.com pragniemy oferować bogatą w informacje i przyjazną dla użytkowników stronę internetową, gwarantując jednocześnie najlepsze ceny. Naszym celem jest zapewnianie osobom podróżującym po całym świecie służbowo, jak również dla przyjemności łatwego w obsłudze, wydajnego i niedrogiego sposobu rezerwacji noclegów. Pragniemy oferować różnorodne rodzaje zakwaterowania, w każdym miejscu na świecie. Nasz wielojęzyczny dział obsługi klienta zapewnia indywidualne wsparcie i pomoc wszystkim naszym klientom.
Strona internetowa Strona internetowa, strona WWW – dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Po stronie hosta użytkownika, strona WWW jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Strony internetowe wykorzystywane w celu prowadzenia działalności gospodarczej mają duże znaczenie dla wizerunku firmy, co może mieć wpływ na wynik ekonomiczny działalności rynkowej, a ewentualne niedociągnięcia strony internetowej mogą negatywnie oddziaływać na potencjalnych klientów firmy.
Allegro to internetowy serwis aukcyjny pośredniczący w transakcjach Allegro to internetowy serwis aukcyjny pośredniczący w transakcjach. Umożliwia on przede wszystkim wystawianie na licytację przedmiotów posiadanych przez użytkowników. Dzięki szerokiemu dostępowi do Internetu stał się popularny wśród kolekcjonerów oraz zawodowych handlarzy. Oprócz aukcji możliwe jest również wystawienie na sprzedaż przedmiotu za ustaloną z góry cenę (Kup Teraz). Istnieje również możliwość połączenia licytacji i opcji Kup Teraz. Na Allegro można też ,,wystawić usługi’’. To jedna z kolejnych form reklamy pensjonatu, gdyż osoba która przeglądać będzie ten serwis natknie się na ofertę i być może się zainteresuje.
KONIEC Pracę wykonał: -Mateusz Ziombski