PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróż do Mlecznej Krainy
Advertisements

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Sprawozdanie z akcji Piramidy Żywienia Przedszkolaka
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji „Podróż do Mlecznej Krainy”
Podróż do mlecznej krainy W Przedszkolu Samorządowym nr 3 w Skawinie pragniemy aby nasze dzieci odżywiały się zdrowo pomagamy zrozumieć co warto jeść,
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY- ENERGIĘ Z TEGO MAMY” realizacja programu przez Filię Samorządowego Przedszkola nr.110 w Krakowie.
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY DZIECI Z SPWP NR 7 W KĘTACH
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Zapoznaliśmy dzieci z piętrami piramidy, uświadomiliśmy dzieciom, że dostarczając odpowiednich produktów organizmowi będziemy odporni na choroby.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Aneta Ławruszkiewicz Blanka Jelińska
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Publiczne Przedszkole nr 18
Piramida Ż ywienia 2013 Miejskie Przedszkole nr 66 w Katowicach.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
Sprawozdanie z Akcji ,, Zboża zjadamy energię z nich mamy „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2.
SPRAWOZDANIE Z VI EDYCJI PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Oddział przedszkolny W zespole szkół z oddziałami.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU AKCJI Gminne Przedszkole Nr 4 w Świętoszowicach ul. Mikulczycka Świętoszowice Koordynator akcji - Szarlota Miśkiewicz.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Śniadanie daje moc !!.
KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA SPSK W CZERNICACH
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
To już wiemy! A jak się dowiedzieliśmy - prosimy przeczytać i pooglądać zdjęcia. Przedszkolacy z Miejskiego Przedszkola nr 2 im. Jana Brzechwy w Knurowie.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych czynników warunkujących dobry stan zdrowia dziecka, jego zdolności uczenia się i ilość aktywności ruchowej.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY Sprawozdanie z akcji w ramach Akademii Zdrowego Przedszkolaka Przedszkole Nr 5 w Łomży

Minęła kolejna - VI edycja Akademii Zdrowego Przedszkolaka. Tym razem dzieci wybrały się w podróż do Mlecznej Krainy ze swoimi przyjaciółmi – ciocią Różą, Raptusiem, Wieprzusiem i Ociupinką oraz przewodnikami – swymi nauczycielami. Jak wyglądała ta podróż, co dzieci zwiedziły, poznały,czego się nauczyły dowiemy się oglądając galerię zdjęć. Czy była to miła podróż? A może zbyt męcząca? Zobaczmy sami……

Naszą podróż rozpoczęliśmy od rozpowszechnienia informacji o rozpoczynającej się akcji poprzez rozwieszenie plakatów w widocznych miejscach. Zamieściliśmy także informacje w naszej gazetce przedszkolnej, tak by Rodzice zapoznali się z tematem oraz celowością naszych działań zachęcając jednocześnie do współpracy. Podczas realizacji tej akcji najbardziej widocznym i słyszalnym elementem realizowanych zajęć stał się Hymn Mlecznej Krainy, który można było słyszeć w salach przedszkolnych zarówno rano jak i po południu. Otrzymaliśmy także sympatyczne informacje od Rodziców, którzy znali słowa i melodię Hymnu gdyż dzieci tak często śpiewały go w domu.

Jeśli Mleczna Kraina to oczywiście produkty nabiałowe, a gdzie je dzieci mogły odnaleźć ?

Piramida Żywienia Przedszkolaka to wspaniały sposób pokazania dziecku jakie produkty powinno spożywać, w jakich ilościach i co najważniejsze, które częściej a które rzadziej. Przedszkolaki mogły przy okazji opowiedzieć o swoich ulubionych potrawach ,mających w swym składzie mleko, kefir, ser i inne produkty nabiałowe. Każde z dzieci wybrało kupon Piramidy do pokolorowania, aby je finalnie ułożyć w całość.

Popatrzmy jak dzieci wyobrażały sobie odwiedziny na jednym z pięter Piramidy po przeczytaniu bajki ”Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka”

Każdy maluch wie co to są produkty nabiałowe i dlaczego trzeba pic mleko wiec nie miały problemu z pokazaniem w jakim pojemniku znajdziemy MLEKO, JAJA……

Kto powiedział, że krowa musi być czarno- biała, owca biała a koza szara lub czarna? Zwierzęta te w oczach naszych dzieci wyglądają inaczej – bardziej kolorowo. Ważne jest to, iż dziecko wie, że mleko od tych zwierzątek jest bardzo zdrowe i ma wiele witamin. Zobaczmy gdzie dzieci miały okazje zobaczyć krowę i jakie je czekało zadanie. Ciekawe doświadczenie….

Dzieci bardzo ochoczo zaangażowały się przygotowywania mlecznego deseru – przyniosły z domu jogurciki naturalne, kefiry. Czy równie chętnie kosztowały zrobiony deserek?

Ach tak mleko, jogurty, kefiry, a co z serami Ach tak mleko, jogurty, kefiry, a co z serami? Dzieci również poznały różne rodzaje serów. Ile było śmiechu podczas słuchania wiersza „Wrona i ser”. Dziury w serze? Tak to prawda każdy przygląda się serom, a później oczywiście degustacja. Dzieci same zabierają się do robienia kanapeczek – serek żółty, biały na przekąskę doskonały. Na koniec zajęć zabawa w kole „Uciekaj myszko”. Każdy chce być kotkiem, a kto będzie myszka?

Najlepsza zabawa jest na dworze gdy świeci słoneczko- dostarczając nam witaminy D, która jest ważna w budowaniu mocnych kości. Dzieci dobrze wiedzą, że mogą powstać dziury w kościach i co jest ich przyczyną dlatego tak chętnie wychodzą na dwór. Kształtują swoją sprawność ruchową, bawiąc się przy tym wspaniale.

Gdzie człowiek ma kości. Które mogą ulec złamaniu i dlaczego Gdzie człowiek ma kości? Które mogą ulec złamaniu i dlaczego? Z pomocą nauczyciela dzieci stworzyły szkielet człowieka. Każde dziecko mogło dotknąć, poruszać kończynami, głową, odnaleźć te same kości u siebie. Czy uda się dzieciom ułożyć szkielet człowieka? Zobaczmy….

Dzieci wiedzą jak ważna jest aktywność fizyczna dla prawidłowego rozwoju. Czy dzieci lubią się ruszać możemy zobaczyć sami. Zabawy ruchowe są ulubionymi czynnościami, które dostarczają Dzieciom mnóstwa radości.

JAJKO Każde z dzieci wie jak wygląda z zewnątrz, ale czy wie co znajduje się w środku? Czy wie, że są różne rodzaje i wielkości jajek. A zależne jest to od ptaków, które je zniosły? Najwięcej radości dzieciom sprawiły zajęcia podczas których mogły kolorować, ozdabiać jajka. Robiły to na wiele sposobów. Starszaki malowały jajka farbami, flamastrami maluchy zaś ozdabiały szablony jajek w koszulce foliowej. Wszystkie dzieci kolorowały kolorowanki z pisankami. Prace wyszły wspaniałe

I to już koniec naszej wycieczki po Mlecznej Krainie Dzieci odwiedziły piętro z produktami nabiałowymi i spędziły tam miło i przyjemnie czas. Mleko, sery, jajka i przygoda – to najlepsze podsumowanie wiadomości, jakie dzieci poznały na temat tych produktów w czasie wędrówki. Radość z poznawania, ciekawość drzemiąca w przedszkolakach została zaspokojona ale i rozbudziła wiele doznań smakowych, które okazały się strzałem w dziesiątkę.

Podsumowaniem całej akcji pod nazwą Mleczna Kraina było stworzenie jej w formie przestrzennej przez dzieci 3 i 4 letnie. Praca ta brała udział w konkursie. Do zobaczenia w następnej edycji M.Bachanek