Karpackie Niebo – przyrodnicza turystyka aktywna
KARPATSKÉ NEBO KARPACKIE NIEBO Karpackie Niebo. Rozwój produktów turystycznych związanych z astronomią na terenie polsko-słowackiego pogranicza
Karpackie Niebo. Rozwój produktów turystycznych związanych z astronomią na terenie polsko- słowackiego pogranicza. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka Karpatské nebo - Rozvoj produktov cestovného ruchu založených na astronómii v regióne poľsko- slovenského pohraničia. Projekt spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie (Európsky fond regionálneho rozvoja) v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Poľská republika -- Slovenská republika
Finansowanie Wartość projektu – ,40, w tym dofinansowanie z EFRR ,68. Wartość projektu PIG – ,00, w tym dofinansowanie z EFRR ,25
Cele projektu rozwój turystyki w regionie polsko – słowackiego pogranicza, tworzenie i promocja nowych produktów turystycznych związanych z astronomią, budowa i modernizacja obserwatoriów astronomicznych, zakup sprzętu astronomicznego, przygotowanie dokumentacji technicznej dla nowych obiektów, wymiana wiedzy i doświadczeń w dziedzinie astronomii oraz turystyki,
Partnerzy projektu Vihorlatská hvezdáreň Humenné, Neinvestičný fond Teleskop Snina, Gymnázium Snina, Podduklianske osvetové stredisko Svidník, Východokarptské združenie cestovného ruchu Snina.
Partnerzy projektu Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Andersa w Lesku, Powiat Jasielski – I Liceum Ogólnokształcące, Podkarpacka Izba Gospodarcza, Gmina Wiśniowa.
Vihorlatská hvezdáreň Humenné
Podduklianske osvetové stredisko Svidník
I Liceum Ogólnokształcące w Jaśle
I Liceum Ogólnokształcące w Lesku
Gymnázium Snina
Obserwatorium Lubomir
Działania PIG 1.Tworzenie i promocja nowych produktów turystycznych – 5 sztuk. 2.Opracowanie polsko – słowackiej strategii rozwoju produktów turystycznych związanych z astronomią.
Działania PIG 3. Opracowanie poradnika dla branży turystycznej. W poradniku znajdą się informacje jak wykorzystać zainteresowanie astronomią do zwiększenia ilości turystów oraz wzbogacenia swojej oferty. W poradniku znajdą się również porady jaki sprzęt, do jakiego miejsca i dla jakiej grupy docelowej wybrać i jak go obsługiwać.
Działania PIG 4. Zorganizowanie objazdu studyjnego (astroturu) dla około 30 dziennikarzy, przewodników i gestorów bazy turystycznej Październik 2011 r.
Działania PIG 5. Targi turystyczne. Bratysława styczeń 2012, Katowice marzec 2012.
Produkty turystyczne astronomicznej turystyki aktywnej
Astronomia w regionie
Obserwacje astronomiczne
Pokazy astronomiczne
Obserwacje przyrody
Warsztaty
Astrostaż
Dziękuję za uwagę Krzysztof Posadzki