SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Portal EURES – rejestracja CV w bazie CV on - line
Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Największy Polski Portal Pracy
system zarządzania zasobami ludzkimi
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Przygotowanie studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy i zarządzania własną karierą zawodową Jolanta Ruszel – Esebua.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Pod tym adresem pracujemy dla Ciebie!.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Profesjonalizacja branży eventowej
Human Resources Management Software Prezentacja produktu
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
Oferta współpracy zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Szkolenia, Coaching, PR.
EDI NET - badania.
METODY POSZUKIWANIA PRACY
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Metody poszukiwania pracy
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Wspieramy budowanie marki
BIURO KARIER Otwieramy drzwi do kariery Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Ministerstwo Finansów
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Plan szukania pracy Kontakt Biuro Karier UAM ← wejście
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zgłoszenie do konkursu Employer Branding Excellence Awards/2017
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
FIRMA ……………………………..…..
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
Zapis prezentacji:

SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI Wyniki badań rynku Warszawa, 22.10.2013 Rafał Glogier-Osiński Dyrektor ds. Rozwoju

„Duży obrazek” Pracodawcy WYBIERAM POZYSKUJĘ UTRZYMUJĘ ROZWIJAM

„Duży obrazek” Kandydata/Pracownika WIDZĘ PRACUJĘ/SZUKAM SPRAWDZAM CHCĘ

WIDZĘ 54% kandydatów szuka ofert pracy na stronach kariery wybranych firm 56% kandydatów uważa opisy na stronie pracodawcy za najbardziej rzetelną formę informowania kandydatów Ponad 50% internautów szuka pracy przez Google Źródło: Employer Branding Institute, badanie Kandydaci 2.0; studenci i absolwenci w Internecie 2012 Badanie marki GazetaPraca.pl, ARC Rynek Ppinia, 2012

WIDZĘ PO CO? 87% aby znaleźć ofertę pracy 86% aby zaaplikować 81% aby dowiedzieć się jakich pracowników poszukuje firma 69% aby dowiedzieć się jak aplikować 69% aby przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną Źródło: Top Employer Web Benchmark 2014, edycja polska, badanie objęło 1800 studentów, Potential Park

VOX POPULI „Strona kariery firmy powinna być przede wszystkim przejrzysta. Użytkownik powinien bez problemu znaleźć takie opcje jak możliwość aplikowania i śledzenia swojego ogłoszenia. Ponadto strona powinna zawierać aktualne oferty pracy, informacje o firmie i profilu jej działalności, a także FAQ i relacje pracowników w formie wywiadów prasowych lub video. Student Informatyki, Politechnika Warszawska Źródło: Top Employer Web Benchmark 2014, edycja polska, badanie objęło 1800 studentów, Potential Park

SPRAWDZAM Audyt jakościowy 50 stron karier firm zamieszczających najwięcej ogłoszeń rekrutacyjnych, ale nie agencji rekrutacyjnych. Czas – sierpień 2013

SPRAWDZAM Czy istnieje zakładka „kariera”?

SPRAWDZAM Jak łatwo mogę się dostać na zakładkę „kariera” ?

SPRAWDZAM Czy w ogóle mam po co tam iść?

SPRAWDZAM Czy mogę wyszukać oferty pracy? Czy jest wyszukiwarka?

SPRAWDZAM A jeżeli nie szukam pracy? Czy mogę zaaplikować spontanicznie?

SPRAWDZAM` Czy firma od razu mnie „przefiltruje”? Czy jest formularz aplikacyjny?

SPRAWDZAM Czy dowiem się na tej stronie jak przebiega rekrutacja?

CHCĘ ZAAPLIKOWAŁEM. I CO TERAZ?

CHCĘ 89% respondentów uważa, że pracodawcy powinni wysyłać potwierdzenie otrzymania aplikacji 55% respondentów, podczas ostatniego aplikowania nie otrzymało potwierdzenia otrzymania aplikacji przez pracodawcę, 17% respondentów otrzymało informację o braku kwalifikacji do dalszych etapów rekrutacji, 85% respondentów nie poznało przyczyny odrzucenia z procesu rekrutacyjnego (już po odbyciu spotkania kwalifikacyjnego). Źródło: badanie „zadowolenie z procesu rekrutacji”, N-729, Agora SA 2012

CHCĘ 83% respondentów uważa, że wystarczającą formą informacji zwrotnej byłby e-mail. Źródło: badanie „zadowolenie z procesu rekrutacji”, N-729, Agora SA 2012

CHCĘ JESTEM W FIRMIE I – ponownie - CO TERAZ?

DLACZEGO TO JEST WAŻNE? 96% kandydatów weryfikuje informacje o pracodawcach w Internecie 14,9 miliona fanów Facebooka to 72% polskich internautów Istotą uspołecznienia sieci jest natychmiastowy kontakt i wymiana informacji Źródło: Employer Branding Institute, badanie Kandydaci 2.0; studenci i absolwenci w Internecie 2012

CHCĘ Badanie ilościowe internautów, N= 556 Czas – lipiec 2013 Narzędzie – kwestionariusz online

CHCĘ Czuję, że moja praca jest ważna dla firmy.

CHCĘ Wierzę w firmę, w której pracuję

CHCĘ Czuję się współodpowiedzialny za sukces firmy w której pracuję.

CHCĘ Wiem jakie cele w pracy przede mną stoją.

CHCĘ POZYTYWNIE ?

CHCĘ Mam jasno określoną ścieżkę kariery w firmie w której pracuję.

CHCĘ Jeśli wykonam moją pracę dobrze, mogę liczyć na uznanie.

CHCĘ Firma wynagradza moje sukcesy.

CHCĘ W firmie, w której pracuję mam możliwość udziału w szkoleniach.

CHCĘ Czuję, że moja kariera rozwija się w dobrym kierunku.

CHCĘ Po wykonaniu zadań nie otrzymuję informacji od przełożonego na temat jakości mojej pracy

CHCĘ „Stare grzechy” nadal pokutują na rynku Duże nadzieje w samo-motywacji pracowników Bezpośredni przełożeni nadal są jednym ze słabych ogniw

PRACUJĘ/SZUKAM

PRACUJĘ/SZUKAM Zintegrowany wizerunek pracodawcy to głęboka praca u podstaw Niezbędny wysoki poziom zaangażowania managementu Niezbędna aktywna rola HR w organizacji Korzystajmy z kompetencji działów Marketingu w komunikacji Badajmy, badajmy i jeszcze raz badajmy

START: METODOLOGIA Wywiady z zarządem – jakie wartości? Badanie pracowników – satysfakcja i zaangażowanie Badanie percepcji marki u kandydatów

Głęboka zmiana organizacyjna PROCES ZMIANY PROBLEMY I PROJEKTY Głęboka zmiana organizacyjna Mogą poczekać TRUDNE Mamy większe problemy Dobry PR zmiany WAŻNE

„Duży obrazek” Pracodawcy Narzędzie Proces Komunikacja Monitoring kosztów Profil kompetencji jasne kryteria awansu Ścieżka wdrożeniowa WYBIERAM POZYSKUJĘ UTRZYMUJĘ ROZWIJAM EB wewnętrzne Transparentność Rozwój kadry Badania wewnętrzne Świadczenia EVP Spójność komunikacji Rzeczywiste USP oferty Badania zewnętrzne

DZIĘKUJĘ