Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Advertisements

Wielkość i struktura wydatków na promocję
O elastyczności popytu na usługi telekomunikacyjne
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Borys Wróbel. jest pierwszą polską agencją marketing services specjalizującą się w marketingu mobilnym.
To ile wydaje się na reklamę?
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Kampania wizerunkowa mBanku
Zarządzanie projektami
Monitoring Online Mediów Internetowych
Prezentacja Agencji.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Profesjonalizacja branży eventowej
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Interactive Marketing Partner marketing
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Metodologia badań wydatków reklamowych
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Czerwiec 2007 Przygotowała Kinga Soczewka BRIEFINDEX - wyniki piętnastej fali badania.
Technik Organizacji Reklamy
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
ABC ATL dla FMCG 19 marca 2014 r..
Warszawa 2010 Zgłoszenie w kategorii Telemarketing Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Planowanie przepływów materiałów
Telemarketerroku.pl | | Zgłoszenie do nagrody specjalnej ZŁOTA SŁUCHAWKA 2014 Tytuł projektu: Klient: (w przypadku usługowego.
Technik Organizacji Reklamy
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Zgłoszenie do nagrody specjalnej ZŁOTA SŁUCHAWKA 2015 Tytuł projektu: Klient: (w przypadku usługowego call center)
PRO MEDIA HOUSE Precyzyjny wybór Lipiec
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Program „Bezpieczna Chemia” jako element służący poprawie bezpieczeństwa w polskim przemyśle chemicznym 1.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE.
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Google AdWords.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
ZKM przypomnienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Zapis prezentacji:

Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych

making media make a difference 2 Co łączy te kampanie?

making media make a difference 3 Pochodzenie danych W niniejszej prezentacji zostały użyte następujące dane –Dane o oglądalności bloków reklamowych – AGB Polska –Dane na temat zwyczajów konsumpcji prasy – TGI TM SMG/KRC –Dane o wydatkach reklamowych – Konsorcjum Media Monitoring –Dane dotyczące efektywności działania kampanii typu DRA zebrane i opracowane dla Klientów z branży telekomunikacyjnej i finansowej

making media make a difference 4 Tradycyjny model badania efektywności kampanii reklamowej Poziom znajomości reklamy i marki w grupie celowej Ocena reklamy Intencja zakupu Profil użytkownika marki Brak informacji na temat efektywności oddziaływania poszczególnych mediów czy nośników Przebieg kampanii

making media make a difference 5 Schemat działania kampanii typu Direct Response Advertising (DRA) Kampania DRA zakłada bezpośrednią reakcję audytorium na przekaz marketingowy: – –Reklamę w mediach (ATL) – –Działania typu BTL (np. mailing, D2D) – –Pocztę pantoflową

making media make a difference 6 Model badanie efektywności kampanii reklamowej typu DRA Przebieg kampanii

making media make a difference 7 Schemat organizacji kampanii typu DRA KLIENT AGENCJA KREATYWNA AGENCJA MEDIOWA CALL CENTER MEDIUM Dla powodzenia kampanii DRA kluczową rolę odgrywa koordynacja działań każdego z zaangażowanych w projekt podmiotów

making media make a difference 8 Postulaty związane z przygotowaniem kampanii typu DRA Klient: –Produkt lub usługa nadający się do sprzedaży bezpośredniej Agencja kreatywna: –Kreacja spełniająca wymogi DRA Agencja mediowa: –Sporządzenie media planu zapewniającego zrealizowanie założonego jednostkowego odzewu na kampanię –Posiadanie narzędzia analitycznego do obróbki i prezentacji bieżących wyników kampanii Medium: –Nadzwyczajna elastyczność w reagowaniu na wyniki kampanii Call Center: –Odpowiednio przeszkolony zespół telemarketerów zdolny do pozyskania niezbędnych informacji

making media make a difference 9 Zakres informacyjny związany z realizacją kampanii typu DRA Wielkość odzewu na kampanię (NoC) w poszczególnych kanałach komunikacji Obiektywny wskaźnik efektywności działania agencji mediowej (CPR) Żywotność oddziaływania kolejnych emisji reklamowych Wskaźnik kosztu pozyskania 1 telefonu (CPC) pochodzącego z każdego z kanałów komunikacji Wskaźnik kosztu pozyskania 1 klienta (CPA) pochodzącego z każdego z kanałów komunikacji Stopień dopasowania respondentów DRA do założonej przed kampanią grupy celowej Bieżąca kontrola nad zużywaniem się kreacji w trakcie trwania kampanii

making media make a difference 10 Zachowanie stabilnego poziomu odzewu na DRA jednym z zasadniczych zadań agencji mediowej Elastyczne reagowanie na poziom odzewu kampanii DRA można osiągnąć poprzez manipulowanie poziomem audytorium, a tym samym doborem mediów, nośników i placementu Akceptowalny poziom odzewu

making media make a difference 11 Przykładowy rozkład odzewu na kampanię DRA ze względu na zastosowane kanały komunikacji DRA pozwala na śledzenie efektów oddziaływania każdego z użytych kanałów komunikacji, a także tych niezależnych od Klienta – np. poczty pantoflowej

making media make a difference 12 Wskaźnik efektywności planowania agencji mediowej – calls per rating (CPR) Średni poziom CPR dla medium może być najbardziej obiektywnym kryterium oceny agencji mediowej pod względem efektywności planowania Kluczem do maksymalizacji wskaźnika CPR jest optymalny dobór nośników i placementu.

making media make a difference 13 Proces zużywania się kopii mediowej Wymiana kopii reklamowej dokonana w stosownym czasie pozwala uniknąć gwałtownego spadku odzewu związanego z jej zużyciem

making media make a difference 14 Dygresja 1: Impulsowy charakter oddziaływania DRA – przykład TV Źródło: AGB Polska Oddziaływanie DRA w telewizji intensyfikuje się natychmiastowo po kontakcie grupy celowej ze spotem reklamowym

making media make a difference 15 Dygresja 1: Impulsowy charakter oddziaływania DRA – przykład prasa codzienna Źródło: TGI TM Poziom oddziaływania DRA w prasie codziennej jest zbieżny z obyczajami czytelnictwa, można więc uznać, iż ma charakter impulsowy

making media make a difference 16 Dygresja 2: Żywotność komunikatu reklamowego O ile czas oddziaływania pojedynczego spotu telewizyjnego lub radiowego jest krótkotrwały, o tyle żywotność emisji w mediach drukowanych jest znacznie dłuższa (wskaźnik ten można uznać za charakterystyczny dla danego nośnika i dlatego może być on przedmiotem optymalizacji)

making media make a difference 17 Optymalizacja kosztów kampanii DRA Jednym z podstawowych zadań agencji mediowej realizującej projekt DRA jest dbanie o zachowanie spadkowego trendu wskaźnika CPC w trakcie trwania kampanii

making media make a difference 18 Dygresja 3: Rola placementu w DRA Właściwy placement reklamy uwzględniający kontekst edytorialu medium może w znaczący sposób poprawić statystyki emisji – –Znaczący wzrost NoC – –Możliwa optymalizacja kosztu emisji

making media make a difference 19 Kontrola dopasowania aktywnego audytorium do założonej grupy celowej Bieżąca informacja o profilu respondentów poszczególnych mediów pozwala elastycznie reagować na wyniki: – –Zmienić komunikację gdy ogół mediów dociera do niepożądanej grupy – –Zmodyfikować grupę celową – –Zmienić dobór mediów gdy tylko niektóre z nich docierają do zadanej grupy Grupa celowa

making media make a difference 20 Jakościowe spojrzenie na respondentów dostarczanych przez poszczególne media Audytorium Respondenci Klienci Liczba respondentów dostarczanych przez nośnik nie jest jedyną miarą jego efektywności. Stopień w jakim respondenci zamieniają się w klientów (Conv) jest jakościową miarą efektywności użytych mediów i nośników. Optymalizacji podlegać może oczywiście koszt pozyskania klienta (CPA) Metodologia opracowa przez MPG umożliwia śledzenie efektywności oddziaływania mediów DRA w dalekiej perspektywie

making media make a difference 21 Perspektywy dla DRA na rynku polskim DRA jest w nieznacznym stopniu rozpowszechniona na polskim rynku reklamowym DRA jest metodą, która wymaga specjalistycznej wiedzy (wynikającej z doświadczenia) i ścisłej koordynacji działań pomiędzy zaangażowanymi w jej realizację podmiotami. Często spotykane, nieumiejętne wykorzystanie DRA prowadzi do utraty najcenniejszych informacji, które są jej atutem. DRA stanowi doskonałe narzędzie sprzedaży bezpośredniej; istnieje jednak kilka warunków decydujących o stopniu powodzenia przedsięwzięcia –Zapotrzebowanie na produkt lub usługę –Znajomość marki –Działania konkurencji –Charakterystyka grupy celowej