Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego

Polska Podziemna.

Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
Armia Krajowa.
Odzyskanie niepodległości przez Polskę
opracowanie: MATEUSZ MISIEWICZ kl. 3d
Powstanie Warszawskie
„BURZA „ Przewidywał on włączenie się oddziałów Armii Krajowej ( AK ) do walki z wycofującymi się Niemcami i wyzwalanie obszarów, które do 17 września.
Nasza wizyta w Koszalinie i Grzybnicy !. 19 października 2012 roku Poszukiwacze zaginionego GRYFA wybrali się do Koszalina gdzie spotkali się archeologiem.
Dnia 10 listopada 2012r. w ramach żywej lekcji wiedzy o społeczeństwie zwiedzaliśmy Oddział Narodowego Banku Polskiego w Katowicach.
Odzyskanie Niepodległości
150 Rocznica Wybuchu Powstania Styczniowego
Cmentarz Wojskowy na Powązkach
Pro Publico Bono. Archiwum Akt Nowych.
Opowieść o ….
Żołnierze Armii Krajowej
Śladami batalionów „Zośka” i „Parasol”
ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ Wykonał: Jakub Jaworski
Mały Powstaniec.
Powstanie kościuszkowskie
PAMIĘTAMY ALBUM POWSTAŃCZY
UMUNDUROWANIE I UZBROJENIE POWSTAŃCÓW WARSZAWSKICH
Aktualności 2A Wiele się u nas dzieje. Zapraszamy do oglądania.
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Bardzo ważną rolę w kształceniu dzieci i młodzieży odgrywają lekcje, które odbywają się poza szkołą. Wycieczka historyczna tzw. „żywa lekcja historii”
11 LISTOPADA -ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
W 1918 r. po 123 latach zaborów państwo polskie odrodziło się i wybiło na niepodległość. Jesienią 1918 r. dobiegała końca I wojna światowa, która przyniosła.
3 czerwca 2014 r. klasy Ia i IIIb wraz z paniami wychowawczyniami Iwoną Karbownik i Anną Wrzesińską wybrały się na ostatnią wycieczkę w roku szkolnym.
Pamiętamy.
„My z niego wszyscy „ Zygmunt Krasiński
Powstanie Warszawskie
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
70 rocznica powstania warszawskiego
Polskie Państwo Podziemne.
75. Rocznica II wojny światowej
W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do ogólnopolskiej akcji promującej najważniejszy posiłek każdego dnia. Dzieci z klasy II przyniosły.
Powstanie Warszawskie
1 Sierpnia 1944 roku o godzinie wybucha Powstanie Warszawskie. Nikt wtedy nie przypuszczał, że potrwa ono 63 dni. Ludu Warszawy, do broni !
Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim
Wizyta W Muzeum Wsi Radomskiej. Dnia r.uczniowie klas 4-6 pojechali na wycieczkę do skansenu na świeżym powietrzu. Na początku poszliśmy na.
Prezentacja Poczta Gdańska Autor: Igor Raszeja. Polska na mocy traktatu wersalskiego i w myśl umowy warszawskiej z 24 X 1921 roku utworzyła na terytorium.
Rocznica wybuchu II wojny światowej
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
I Szkolna Gra Terenowa „Powstanie Warszawskie”
Narodowe Święto Niepodległości
96. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Warszawa.  Jest najstarszą dzielnicą stolicy.  Powstało pod koniec XIII wieku.  Leży na skarpie tuż nad Wisłą.  Jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa.
Powstanie warszawskie 1 sierpnia – 3 października 1944.
Karolina, Barbara, Dominika, Magdalena, Monika Klasa III B KOBIETY WALCZĄCE PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ.
Przed 75 laty, 27 września 1939 r., rozpoczęto tworzenie struktur Polskiego Państwa Podziemnego. Było ono fenomenem na skalę światową. Tajne struktury.
PRZEWODNICZĄCY: BARTOSZ JURANEK ZASTĘPCA: OLIWIA PRZYBYLSKA SKARBNIK: ANGELIKA WICHARY.
Konkurs „Poznaj Górny Śląsk, Katowice i swoją dzielnicę”
AKCJA SPOŁECZNO – EDUKACYJNA „ŻONKILE”
98 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości
Prezentacja o Baczynie - jak wyglądała praca uczniów
Wycieczka do Warszawy - miejsca które zwiedziłem
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
DROGA DO WOLNOŚCI ROK
Narodowe Święto Niepodległości
Powstanie Warszawskie.
KAMPANIA WRZEŚNIOWA Zuzanna Czubek VIIb.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..

Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego Klasa 4 c Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego

W czwartek dnia 15 listopada 2012 roku, nasza klasa 4c pojechała do Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie. Towarzyszyła nam nasza wychowawczyni, Pani Krystyna Brzeska, oraz mama naszego kolegi i tata naszej koleżanki. Byliśmy w muzeum, żeby zobaczyć, jak wyglądało Powstanie Warszawskie.

IV c przy Kubusiu

Fot. Dariusz Borowicz, www.warszawa.gazeta.pl

Powstanie Warszawskie wybuchło 1 sierpnia 1944 r. o godz. 17 Powstanie Warszawskie wybuchło 1 sierpnia 1944 r. o godz. 17.00 – Godzinie W. Żołnierze z różnych oddziałów Armii Krajowej zaatakowali wojska niemieckie na terenie całej Warszawy. Przez 63 dni bohaterscy obrońcy stolicy wraz z ludnością cywilną toczyli zacięty i nierówny bój o wolną i niepodległą Polskę z okupantem niemieckim. Pomimo wielu sukcesów, jak np. zdobycie PAST-y 20 sierpnia 1944 r., zdobycie gmachu PRUDENTIALU – najwyższego budynku Warszawy gdzie do samego końca wisiała polska flaga, czy utrzymanie Alej Jerozolimskich przez cały okres Powstania, walki zakończyły się kapitulacją Powstańców 2 października 1944 r.

W czasie Powstania pomagali również najmłodsi.

Opaska Powstańcza gen. Tadeusza „Bora” Komorowskiego www.polskieradio.pl Budynek PAST-y, 20 sierpnia 1944. / Fot. Eugeniusz Lokajski; Powstanie Warszawskie w Ilustracji., Stolica 1.8.1957 r.

Podczas lekcji muzealnej przypomnieliśmy sobie znak Polski Walczącej (kotwicę). Dowiedzieliśmy się też, jak ryzykowne było rysowanie kotwicy na murach. Atrakcją było też przejście przez kanały zrekonstruowane w muzeum oraz wizyta w podziemnej drukarni. Bardzo podobała nam się ta wycieczka. Pozwoliła nam zobaczyć jak wyglądała dawna Warszawa. Pamiętając, ile ciekawych rzeczy zobaczyliśmy w Muzeum, taką wyprawę do historii Polski możemy polecić np.: małym historykom.

Mogliśmy również posłuchać jak bije Serce Miasta

Kotwica i flaga Polski

Prezentację wykonały Marysia M. i Justyna S.