Konflikt i negocjacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
ASERTYWNOŚĆ Zespół zachowań stosowanych w relacjach z innymi ludźmi, umożliwiający wyrażanie uczuć, postaw, opinii i pragnień w sposób otwarty, stanowczy.
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
NEGOCJACJE PRZEŁAMUJĄCE
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Etapy negocjacji. Przygotowanie
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
dr hab. Wojciech Dziemianowicz
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Małgorzata Bogdanowicz
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Mediacja Maciej Bobrowicz.
6 kroków do porozumienia
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
MOBBING definicja zjawiska
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Successes and failures in the transformation of economics Richard G. Lipsey Radosław Gałecki.
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
I ty możesz zostać dobrym mówcą!
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Institute of Computer Science PAS Warsaw, The Project is co-financed by the European Union from resources of the European Social Found.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Stowarzyszenie Doradców Europejskich RODZINA W RÓWNOWADZE - rozmawiajmy empatycznie!
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Sukcesy i porażki transformacji gospodarczej Obserwacje teoretyczne Na podstawie: Successes and failures in the transformation of economics: Theory Today.
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
Szkolenie sędziów i komisarzy siatkówki plażowej PZPS – Katowice Silna, trudna do obrony piłka.
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Dr hab. Urszula Kurczewska Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Krzysztof Jasiecki IFiS PAN Reprezentacja polskich interesów gospodarczych w Unii Europejskiej.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
The Leader in Me.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
NEGOCJACJE.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Negocjacje w biznesie wykład
ETHICS OF SECURITY RESEARCH SEMINARS Małgorzata Zachara
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
Konflikt interesów.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
Stosunki międzynarodowe
Zapis prezentacji:

Konflikt i negocjacje

Konflikt Konflikt w psychologii definiowany jest jako sytuacja społeczna, która angażuje co najmniej dwie strony i która wiąże się z uświadomioną, postrzeganą sprzecznością poglądów, interesów lub postaw uwikłanych w nią podmiotów. Konflikt jest złożonym procesem

Konflikt Jest naturalny i może być konstruktywny (demokracja) Różnice nie są przeszkodą w zawarciu porozumienia Collapse of complexity – rozkład złożoności Positive feedback loops – pętla sprzężenia zwrotnego

Metody rozwiązywania konfliktów Mary Parker Follett: Dominacja Kompromis Integracja Morton Deutsch: Crude Law of Social Relationships – proste prawo relacji społecznych

Bariery współpracy Negatywne emocje Koncentracja na stanowisku Brak satysfakcji z porozumienia (konflikt to sytuacja postrzegana) Siła drugiej strony

Elementy porozumienia Interesy Opcje Ciastka i wielbłądy Kryteria Alternatywy BATNA jako źródło siły BEST ALTERNATIVE FOR THE NEGOTIATED AGREEMENT Propozycje

Negocjacje przełamujące Rozpoznawanie taktyk przeciwnika Blokowanie Ataki Triki Powstrzymywanie swoich reakcji Kontruderzenie Poddanie się Zerwanie stosunków

Wyjście na galerię Nie mów nic Przewiń taśmę Zrób przerwę Odłóż decyzję na później Caillebotte, "A Man On The Balcony"

Przejście na drugą stronę Aktywne słuchanie Parafraza Prośba o korektę Stwierdzenia „ja” zamiast „ty” Uznawanie cudzych uczuć „przepraszam” Zgadzanie się Zbieranie „tak” „tak, a…” zamiast „ale”

Przekształcanie sytuacji Kroki przekształcania konfliktu w porozumienie: Dlaczego? Dlaczego nie? A jeżeli…? Co zrobilibyście na moim miejscu? Dlaczego ta propozycja jest uczciwa?

Przekształcanie sytuacji: zmiana układu odniesienia Obchodzenie kamiennego muru – jak radzić sobie z blokowaniem? Ignorowanie Poddawanie próbie „Odchylanie” ataków Przekształcanie Ujawnianie trików Pytania Rozsądne propozycje Negocjowanie reguł gry

Przeszkody na drodze do porozumienia Nie ich pomysł Niespełnione interesy Obawa o wizerunek Zbyt wiele i zbyt szybko

Budowanie złotego mostu Włączanie drugiej strony w proces negocjacji Pytanie o pomysły Zachęcanie do krytyki Oferowanie wyboru Zwracanie uwagi na potrzeby Rezygnowanie bez wycofywania się Zmieniające się warunki Kryteria i opinie Brak pośpiechu Krok po kroku Zobowiązania na końcu Powoli do porozumienia Afremov „Golden Gate Bridge”

Stosowanie siły, która skłania do myślenia Przez utrudnianie powiedzenia „nie” utrudnia się również powiedzenie „tak” Konstruktywne środki stosowania siły: Ostrzeżenia zamiast gróźb Testowanie rzeczywistości BATNA i minimum niezbędnej siły Legitymizacja siły Koalicja i poparcie trzeciej strony Oferowanie wyboru

Negocjacje zamiast walki Konflikt to relacja. Przez polepszanie relacji następuje rozwiązywanie konfliktu

Bibliografia: Coleman, P., Vallacher, R., Bartoli, A., Nowak, A., & Bui-Wrzosińska, L. (2011). Navigating the landscape of conflict: Applications of dynamical systems theory to addressing protracted conflict . The Non-Linearity of Peace Processes – Theory and Practice of Systemic Conflict Transformation, ze strony http://www.berghof- peacesupport.org/resources/books/ Gottmann, J. M. (2006). Siedem zasad udanego małżeństwa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nowak, A., Deutsch, M., Bartkowski, W., & Solomon, S. (2010). From crude law to civil relations: The dynamics and potential resolution of intractable conflict. Peace and Conflict, 16(2), 113-230 . Ury, W. (2009). Odchodząc od nie. negocjowanie od konfrontacji do kooperacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.