Adam Fudali prezydent Rybnika Zmiana wizerunku i charakteru Rybnika poprzez inwestycje w ścisłym centrum miasta – wyzwanie i konsekwencja w działaniu Adam Fudali prezydent Rybnika Katowice, 15 kwietnia 2010 KJ
Tradycja i przemysł górniczy Pogórnicze śląskie miasto o bogatych tradycjach Dawna stolica Rybnickiego Okręgu Węglowego Problemy z monokulturą przemysłu ciężkiego, zdegradowanym środowiskiem naturalnym i zagospodarowaniem terenów poprzemysłowych
Rybnik – tu chce się żyć Prawie 140 tys. mieszkańców 27 dzielnic Stolica subregionu zachodniego woj. śląskiego i główne miasto aglomeracji rybnickiej Rybniczanie zadowoleni ze swojego miasta Centrum miasta tętniące życiem
Widok z Rynku: budowa centrum handlowego (2006) W mieście prowadzony jest szereg „pokoleniowych” przedsięwzięć. Wiele z nich realizowanych jest z myślą o ludziach młodych. Ich celem jest konsekwentna zmiana charakteru i wizerunku miasta.
Zespół Szkół Wyższych były szpital POLITECHNIKA ŚLĄSKA UNIWERSYTET ŚLĄSKI AKADEMIA EKONOMICZNA Najlepsza przestrzeń publiczna 2004 roku na Śląsku. Nagroda władz regionu i Stowarzyszenia Architektów Polskich LABORATORIUM NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII PRZEMYSŁOWYCH CENTRUM UPOWSZECHNIANIA TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W Rybniku uczy się kilka tysięcy studentów
Nowoczesna siedziba Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im Nowoczesna siedziba Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola i Antoniego Szafranków adaptacja poszpitalnego budynku 75 lat tradycji znani uczniowie: Lidia Grychtołówna, Henryk Mikołaj Górecki, Adam Makowicz, Piotr Paleczny (na zdjęciu)
Rybnickie Centrum Kultury Największa placówka kultury w subregionie Obiekt zmodernizowany za pieniądze UE
Efektowne rozwiązania w centrum - Pl. Wolności, pasaż, rondo
Centra handlowo-rozrywkowe Rybnik Plaza i Focus Mall Rybnik - wcześniej browar Plaza Rybnik – wcześniej baza transportowa
Bazylika św. Antoniego - „katedra” Ziemi Rybnickiej Istotne miejsce w centrum miasta, obecnie w remoncie.
Nowa oferta dla inwestorów „Rybnik-Inwestujesz-Zyskujesz” Kolejne tereny do zagospodarowania w ścisłym centrum Rybnika
Teren przy ul. Hallera Podstawowe dane: - nieruchomość częściowo zabudowana (budynki przeznaczone do wyburzeń); - własność miasta Rybnik; - przeznaczenie terenu: plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zorganizowaną działalność handlowo-usługowo-mieszkaniową (usługi komercyjne i publiczne wraz z wielopoziomowym parkingiem). Powierzchnia działki: ~1.5 ha
Teren przy ul. Hallera Zespół Szkół Wyższych centrum handlowe Plaza Rynek Poczta targowisko Urząd Miasta
Teren przy ul. Hallera
Teren pomiędzy ul. Miejską i 3 Maja Podstawowe dane: - teren niezabudowany; - własność miasta Rybnik; - przeznaczenie terenu: plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zabudowę hotelowo-usługowo-mieszkaniową z parkingiem. Powierzchnia działki: ~ 0.8 ha.
Teren pomiędzy ul. Miejską i 3 Maja Rynek Rybnickie Centrum Kultury centrum handlowe Focus Mall Poczta Urząd Miasta
Teren pomiędzy ul. Miejską i 3 Maja
Wybrane działania promocyjne Udział w targach „Exporeal” w Monachium Udział w targach „MIPIM” w Cannes Ogólnopolska kampania promocyjna w mediach (TV, prasa, internet) Kampania outdoorowa
„Aktywny Rybnik – miasto z ikrą” Doświadczenia Rybnika w poprzedniej kampanii promocyjnej terenów inwestycyjnych „Aktywny Rybnik – miasto z ikrą” - Promocja terenów sportowo-rekreacyjnych „Ruda”-Kamień”
Adam Fudali prezydent Rybnika DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Adam Fudali prezydent Rybnika prezydent@um.rybnik.pl www.rybnik.eu