Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7 punktów Kodeksu 2.0.
Advertisements

KODEKS 2.0.
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
TIK w mig Klasa 6 KODEKS Nie wgrywamy na swoje komputery programów bez licencji - PIRATÓW!!! 2. Nie obrażamy kolegów na portalach społecznościowych.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Szkolny Kodeks 2.0.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
Zapis prezentacji:

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach DEBATA SZKOLNA

„Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno -komunikacyjnych (TIK) w edukacji.

PROPOZYCJE DO KODEKSU 2.0

GRUPA 1 – opiekun p. Mickiewicz Nie kopiujemy cudzych prac. Wykorzystujemy TIK do usprawnienia uczenia się, nie tylko do rozrywki. Wdrażamy dziennik elektroniczny do szkoły. Nie ufamy obcym w sieci. Nie pobieramy żadnych programów z sieci, bez zgody opiekuna. 1 uczeń – 1 komputer. Każdy uczeń ma dostęp w każdej chwili do Internetu.

Grupa 2 – opiekun p. Szafrańska Rozrywka na szkolnych komputerach powinna trwać nie więcej niż 20 minut w czasie wolnej godziny lekcyjnej. W pierwszej kolejności dostęp do komputerów w szkole powinni mieć  uczniowie, którzy nie mają ich w domu  lub nie posiadają Internetu. Nie powinniśmy wchodzić na strony z przejawami rasizmu, ale powinniśmy zgłaszać to do administracji. Zakładać w szkołach blokady na strony niedozwolone dla dzieci. Uczniom nieobecnym w szkole wysyłać zadania przez e-mail.

Grupa 3 – opiekun p. Nowak Korzystając z Internetu należy przestrzegać praw autorskich (zawsze podawać źródło informacji). Utworzyć dziennik elektroniczny. Utworzyć w gimnazjum salę komputerową z większą liczbą komputerów. Częściej wykorzystywać na lekcjach tablicę interaktywną. Usprawnić komunikację między nauczycielami i uczniami (zamieścić na stronie adresy e-mailowe uczniów i nauczycieli). Nauczyciele powinni zamieszczać na stronie materiały, które wykorzystują na lekcjach (prezentacje, zestawy zadań, karty pracy, adresy stron internetowych itp.). Edu – dziennik. Korepetycje on – line. Łącze Wi – Fi w szkole.

Grupa 4 – opiekun p. Jurek Korzystamy z własnego sprzętu elektronicznego – laptopa, notebooka na zajęciach w celu wyszukiwania informacji podczas lekcji, korzystania ze słownika on – line a także robienia notatek w formie elektronicznej. Zakładamy prywatne konta na szkolnych komputerach aby każdy mógł indywidualnie korzystać z zasobów szkolnych podczas przerw czy wolnych godzin. Korzystamy z tablicy multimedialnej podczas różnych lekcji w celu uatrakcyjnienia zajęć. Wykorzystujemy szkolny radiowęzeł do informowania uczniów o bieżących sprawach szkoły, np. przeprowadzanych konkursach i ich wynikach lub przypominania o ważnych datach, także oddawania prac pisemnych czy projektowych.

Grupa 5 – opiekun p. Dębiec Pisząc prace z pomocą Internetu podajemy źródła. Uczniowie powinni mieć dostęp do Internetu i komputerów. Niektóre strony powinny być zablokowane, aby uniemożliwić plagiat. Na stronie internetowej szkoły powinien być dostępny komunikator przez który można łatwo i szybko, np. zapytać o lekcje. Komunikacja uczniów z nauczycielem powinna być łatwiejsza i bardziej dostępna. Na stronie internetowej powinny znajdować się e-maile nauczycieli. Zakres wiadomości obowiązujących na lekcjach lub zaległych sprawdzianach powinien być udostępniony. Powinien zostać założony e-dziennik na którym ciekawi rodzice mogliby zobaczyć oceny swoich dzieci. Nie podawaj danych osobowych w Internecie Na portalach społecznościowych i czatach możesz zaprzyjaźnić się z innymi ludźmi. Nie wyzywaj ich. Dla własnego bezpieczeństwa nie wchodź na strony niestosowne do twojego wieku. Pomagajmy korzystać z komputera członkom swojej rodziny. Pomoże im to w: odnajdywaniu starych korzeni, płaceniu rachunków, robieniu zakupów internetowych, zdobywaniu wiedzy o świecie.

Grupa 6 – opiekun p. Sykała Korzystamy z testów on - line z dobrych stron edukacyjnych podanych przez nauczyciela. W sieci nikogo nie obrażamy. Nie kopiują cudzych tekstów z Internetu (zawsze zapisujemy źródło tekstu). Nauczyciele mają adresy e-mailowe przeznaczone do kontaktu z uczniami i rodzicami. Uczniowie korzystają ze szkolnych komputerów w czasie przerw, podczas „okienek” tylko za zgodą nauczycieli. Nie podajemy nikomu haseł dostępu. Pomagamy rodzicom przy obsłudze komputera.

Grupa 7 – opiekun p. Żmijowski Dostęp do bezprzewodowego internetu w szkole. Możliwość korzystania z komputerów na lekcji. Korzystanie z elektronicznych książek zamiast tradycyjnych. „Czytanie książek zastąpić słuchaniem", czyli wprowadzić audiobooki.

Grupa 8 – opiekun p. Kochanowski Jeśli odnajdziemy błędy na stronach www, należy zgłaszać je administratorowi strony. Nie korzystamy ze stron, na których umieszczone są materiały z przejawami rasizmu, nietolerancji i zgłaszamy je nauczycielowi oraz administratorowi. Korzystając z dostępnych w sieci materiałów podajemy źródło i autora materiału. Komunikację pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami możemy usprawnić korzystając z poczty elektronicznej. Nie używamy telefonów komórkowych w komunikacji uczeń – nauczyciel. Strona www szkoły powinna być częściej aktualizowana i bogatsza w materiały dla uczniów.

Zadanie TIK Każdy nauczyciel realizuje inne zadanie TIK, dostosowuje je do uczniów, z którymi pracuje nad kodeksem, specyfiki przedmiotu, którego uczy.  Ma ono służyć praktycznemu przetestowaniu i zastosowaniu jednej z zasad Kodeksu 2.0.  Ważne jest także to, aby zadanie TIK dotyczyło zagadnienia z kodeksu, które uczniom sprawia najwięcej trudności lub nie jest do końca jasne.