Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Prowadzący: Hubert Nowak
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Od ogłoszenia do zamówienia
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Wydział Zarządzania PROW
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
1 SOLID Udzielanie zamówień Szkolenie Udzielanie zamówień Umowa finansowa (dotychczasowa forma): W przypadku konieczności zawierania umów z.
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Realizacja umowy w ramach POIG
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
ZMIANY PROCEDUR w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego PROW na lata Seminarium informacyjno-promocyjne.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Spotkanie Informacyjno- konsultacyjne w zakresie rozliczania operacji w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Wydział Zarządzania PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Spotkanie informacyjno – konsultacyjne dotyczące aneksowania umów, oraz obowiązku stosowania ustawy prawo zamówień publicznych w realizacji operacji.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Jak udzielać zamówienia w oparciu o Wytyczne IZ RPO WP na lata w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW Krystyna Grygiel Zastępca Dyrektora Wydziału Obszarów Wiejskich.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Podtytuł prezentacji Piotr Makuch Dyrektor Departamentu Kontroli Przedsięwzięć Przygotowanie Wniosku o Dofinansowanie pod kątem wymagań procedur zawierania.
Zasady konkurencyjności przy realizacji zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Kierownik Wydziału Kontroli
Kierownik Wydziału Kontroli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013

Beneficjent zobowiązany jest do: ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości; dołożenia wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności w wypełnianiu zadań objętych umową o przyznanie pomocy. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 1

Beneficjent jest zobowiązany stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), do udzielania zamówień publicznych w ramach operacji, w przypadku gdy wymóg jej stosowania wynika z tej ustawy, w szczególności z art. 3 ustawy Pzp. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 2

Jeżeli beneficjent nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy Pzp lub jest zwolniony z ich stosowania na mocy przepisów ustawy Pzp, zobowiązuje się go do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad obowiązujących przy udzielaniu zamówień na zasadach zapytań ofertowych. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 3

KWOTA PODMIOT Zamówienia poniżej euro Zamówienia powyżej euro Beneficjenci ustawowo zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowezamówienia publiczne Beneficjenci, którzy nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowe

Wartość zamówień publicznych oraz zamówień udzielanych na zasadach zapytań ofertowych ustalana jest zgodnie ze średnim kursem złotego w stosunku do euro określonym przez Prezesa Rady Ministrów w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Pzp obowiązującego na dzień dokonywania szacowania wartości zamówienia. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 5

umów z zakresu prawa pracy, umów cywilnoprawnych (np. umowa zlecenia, umowa o dzieło) zawieranych z wykładowcami, rozliczanych w ramach wynagrodzenia kadry dydaktycznej, najmu pomieszczeń lub bazy dydaktyczno- lokalowej. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 6

zapytania ofertowe należy wysłać do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców; gdy pomimo spełnienia powyższego warunku, beneficjent otrzyma tylko jedną ofertę, uznaje się zasadę konkurencyjności za spełnioną; gdy na rynku nie istnieje trzech oferentów, beneficjent składa stosowne oświadczenie; w uzasadnionych przypadkach Beneficjent może złożyć jedno zapytanie i jedną ofertę.

Sposoby przekazania zapytań ofertowych potencjalnym oferentom i ofert zamawiającemu: faksem, listem poleconym, pocztą kurierską, drogą elektroniczną lub złożenie osobiste. Konieczność dokumentowania przekazania zapytań ofertowych. Oferta musi być ważna na dzień zakupu towaru lub usługi.

Wszelkie czynności związane z realizacją zamówienia beneficjent dokonuje w formie pisemnej, przy czym dla udokumentowania czynności innych niż zawarcie umowy i sporządzenie protokołu z wyboru najkorzystniejszej oferty, dopuszczalna jest forma elektroniczna i faks.

Beneficjent zobowiązany jest do złożenia w Fundacji kopii dokumentacji, która powinna być: kompletna, uporządkowana, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę pełniącą funkcję kierownika zamawiającego lub przez osobę przez niego upoważnioną.

Przykładowy wzór formularza zapytania ofertowego, określający wytyczne co do minimalnej zawartości, jaką powinien zawierać przedmiotowy dokument, stanowi załącznik nr 2 do instrukcji wypełniania Wniosku o przyznanie pomocy.

Formularz powinien zawierać co najmniej: Dane beneficjenta (zamawiającego) Dane oferenta Opis przedmiotu zamówienia - możliwie szeroki Kryteria oceny Termin składania ofert Sposób przygotowania oferty

Złożona oferta powinna zawierać co najmniej: nazwę i adres oferenta, opis nawiązujący do parametrów wyszczególnionych w zapytaniu ofertowym, wartość oferty brutto (cena podana w ofercie nie może zawierać kosztów ubezpieczenia, cła i akcyzy), wartość oferty netto, wartość podatku VAT, termin ważności oferty.

Po udzieleniu zamówienia publicznego: niezwłocznie po zawarciu umowy o przyznanie pomocy, w przypadku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego przed dniem jej zawarcia; niezwłocznie po dniu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku postępowania zakończonego po dniu zawarcia umowy o przyznanie pomocy. Po udzieleniu zamówień w trybie zapytań ofertowych: niezwłocznie po zakończeniu etapu, ale przed złożeniem wniosku o płatność.

Beneficjent składa w Fundacji: wykaz przeprowadzonych postępowań w trybie zapytań ofertowych w wersji papierowej i elektronicznej oraz odpowiednio ponumerowane kopie zapytań ofertowych potwierdzone za zgodność z oryginałem z potwierdzeniem ich wysłania i odpowiadające im oferty na zakup lub wykonanie zadania w ramach realizacji operacji, protokoły z wyboru najkorzystniejszych ofert, upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny lub: wniosek o ponowną ocenę Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny

Fundacja uzna za niekwalifikowalne koszty operacji objęte przeprowadzonym postępowaniem w przypadku: niezłożenia dokumentacji dotyczącej tego postępowania albo negatywnej oceny tego postępowania. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 12 Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania są niekwalifikowalne. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 13

Po ustaleniu wysokości kosztów kwalifikowalnych operacji na podstawie oceny postępowania, Fundacja może wezwać beneficjenta do zmiany umowy, o czym mowa w § 16 ust. 4 pkt 5.

Dziękuję za uwagę. Joanna Parzydeł ZKMiA