Cechy zbiorowości i grupowanie statystyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza związku liczby zawartych małżeństw na 1000 ludności a liczbą dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego i oddziałach żłobkowych/żłobkach na.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Dane dotyczące sprzedaży wody mineralnej
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Wykład 3 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
- ROZWÓJ i POPRAWA KONKURENCYJNOŚCI REGIONU - realizowane w oparciu o:
Klasyfikacja systemów
Średnie i miary zmienności
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Opracowanie wyników pomiarów
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US
Zadanka (wybór) bez kalkulatora i arkusza kalkulacyjnego dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US.
Współczynnik: Pearsona, Spearmana, Czuprowa
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
WYPŁYW CIECZY PRZEZ OTWORY materiał dydaktyczny - wersja 1.1
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ewa Meller Koło Naukowe Metod Ilościowych Wydział Zarządzania Uniwersytet Gdański.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Podstawy statystyki, cz. II
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza wskaźnikowa.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
ZAJĘCIA 8 OBLICZENIE ZBROJENIA SŁUPÓW -ZBROJENIE SYMETRYCZNE - ZBROJENIE NIESYMETRYCZNE KONSTRUKCJE BETONOWE II 2013/2014 MGR. INŻ. Julita Krassowska.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Co to jest dystrybuanta?
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Cechy zbiorowości i grupowanie statystyczne dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Cechy zbiorowości i grupowanie statystyczne

Cechy stałe zbiorowości dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Cechy stałe zbiorowości Nie podlegają badaniu statystycznemu Opisują zbiorowość, „odpowiadając” na pytania: Kto? Co? Gdzie? Kiedy?

Cechy zmienne (zmienne) dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Cechy zmienne (zmienne) Różnicują badaną zbiorowość Z reguły nie są specyficzne, tzn. nie są przypisane wyłącznie do jednej zbiorowości Odznaczają się nieskończonością

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Podział zmiennych

Natężenie zmiennej skokowej i ciągłej dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Natężenie zmiennej skokowej i ciągłej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wartość produktu krajowego brutto Powierzchnia Liczba atomowych okrętów podwodnych

Cechy poprawnej tabeli dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Cechy poprawnej tabeli Przejrzystość układu danych Dokładny opis Tytuł (cechy stałe i zmienne) Komentarze do danych (oznaczenia indeksowe) Źródło danych

Konwencja oznaczeń statystycznych dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Konwencja oznaczeń statystycznych kreska – zero 0 kropka • krzyżyk × wykrzyknik ! „w tym”

Grupowanie zmiennej jakościowej ilościowej skokowej dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Grupowanie zmiennej jakościowej ilościowej skokowej

Przykład grupowania prostego zmienna jakościowa (dane surowe) dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania prostego zmienna jakościowa (dane surowe)

Wynik grupowania prostego zmienna jakościowa dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wynik grupowania prostego zmienna jakościowa Miejsce zamieszkania Liczebność Afryka 12 Europa 18 Razem 30

Przykład grupowania prostego zmienna ilościowa skokowa (dane surowe) dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania prostego zmienna ilościowa skokowa (dane surowe)

Wynik grupowania prostego zmienna ilościowa skokowa dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wynik grupowania prostego zmienna ilościowa skokowa Dzieci Liczebność 6 1 11 2 8 3 4 Razem 30

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania złożonego zmienna jakościowa i ilościowa skokowa (dane surowe) A 2 1 E 4 3

Wynik grupowania złożonego zmienna jakościowa i ilościowa skokowa dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wynik grupowania złożonego zmienna jakościowa i ilościowa skokowa Dzieci Miejsce zamieszkania Razem Afryka Europa 1 5 6 2 9 11 3 8 4 - 12 18 30

Wykres zmienna jakościowa i ilościowa skokowa dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wykres zmienna jakościowa i ilościowa skokowa

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Funkcja do grupowania zmiennej jakościowej i skokowej o małej liczbie wariantów =licz.jeżeli( ; ) wartości zmiennej wariant zmiennej

Grupowanie zmiennej ciągłej dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Grupowanie zmiennej ciągłej

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Rozkład funkcji

Zliczanie wartości granicznych dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Zliczanie wartości granicznych zapis 1 zapis 2 zapis 3 10-15 10-14 10,0-14,9 15-20 15-19 15,0-19,9 20-25 20-24 20,0-24,9 15,0 14,9 20,1 25,0 10,0 9,9 Jednostki o wartościach granicznych zliczane są do wyższej grupy (klasy)

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Funkcja do grupowania zmiennej ciągłej i skokowej o dużej liczbie wariantów =częstość( ; ) wartości zmiennej wariant zmiennej Jednostki o wartościach granicznych zliczane są do niższej grupy (klasy)

Zliczanie wartości granicznych Excel dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Zliczanie wartości granicznych Excel zapis 1 zapis 2 10-15 10,01-15,00 15-20 15,01-20,00 20-25 20,01-25,00

Przykład grupowania prostego zmienna ilościowa ciągła (surowe dane) dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania prostego zmienna ilościowa ciągła (surowe dane) 48,0 54,1 55,0 53,5 47,5 42,5 50,5 52,0 56,4 50,1 62,0 60,0 49,2 56,9 62,5

Projekt tabeli zmienna ilościowa ciągła dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Projekt tabeli zmienna ilościowa ciągła

Wynik grupowania zmienna ciągła dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wynik grupowania zmienna ciągła Wiek Liczebność 40-45 1 45-50 3 50-55 6 55-60 4 60-65 2 Razem 16

Wykres (histogram) – zmienna ciągła dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wykres (histogram) – zmienna ciągła

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania prostego zmienna ilościowa skokowa o dużej liczbie wariantów (surowe dane) 15,4 23,0 21,7 13,4 12,0 12,3 15,9 20,0 17,0 23,1 35,9 26,8 16,0 25,0 29,8 44,0

Wynik grupowania prostego zmienna skokowa o dużej liczbie wariantów dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wynik grupowania prostego zmienna skokowa o dużej liczbie wariantów Dochód Liczebność 8-16 6 16-24 5 24-32 3 32-40 1 40-48 Razem 16

Wykres (histogram) – zmienna skokowa o dużej liczbie wariantów dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wykres (histogram) – zmienna skokowa o dużej liczbie wariantów

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Przykład grupowania złożonego zmienna ciągła i skokowa o dużej liczbie wariantów (dane surowe) Wiek Dochody   48,0 15,4 55,0 21,7 47,5 12,0 50,5 15,9 56,4 17,0 62,0 35,9 49,2 16,0 29,8 54,1 23,0 53,5 13,4 42,5 12,3 52,0 20,0 50,1 23,1 60,0 26,8 56,9 25,0 62,5 44,0

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Tabela grupowania złożonego zmienna ciągła i skokowa o dużej liczbie wariantów Wiek Dochody roczne w tys. $ 8-16 16-24 24-32 32-40 40-48 Razem 40-45 45-50 50-55 55-60 60-65

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wyniki grupowania złożonego zmienna ciągła i skokowa o dużej liczbie wariantów Wiek Dochody roczne w tys. $ 8-16 16-24 24-32 32-40 40-48 Razem 40-45 1 – 45-50 3 50-55 2 4 6 55-60 60-65 5 16

Wykres rozrzutu (punktowy) dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wykres rozrzutu (punktowy)

Wykres rozrzutu (punktowy) z linią regresji dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Wykres rozrzutu (punktowy) z linią regresji

Rozkład zmiennej jednomodalny dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Rozkład zmiennej jednomodalny x n 1 5 2 7 3 10 4 25 50 6 8 9

Rozkład zmiennej wielomodalny dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Rozkład zmiennej wielomodalny x n 1 5 2 25 3 50 4 10 6 7 8 9

Rozkład zmiennej siodłowy - U dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Rozkład zmiennej siodłowy - U x n 1 50 2 25 3 10 4 7 5 6 8 9

Rozkład zmiennej skrajnie asymetryczny prawostronny dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Rozkład zmiennej skrajnie asymetryczny prawostronny x n 1 50 2 35 3 25 4 15 5 10 6 7 8 9

dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US Szeregi statystyczne