Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
Budowa i użytkowanie biurowca
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
I FORUM TRANSPORTU AGLOMERACYJNEGO
Zapotrzebowanie PKP CARGO SA
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
WARSZTATY ROLNICTWA EKOLOGICZNEGO, PUŁAWY 2010
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Analiza kosztów i przychodów
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
Metropolia „Silesia” - wprowadzenie
Parowozownia Wolsztyn
w sobotę 27 kwietnia 2013 roku w Sanktuarium Matki Boskiej Boguckiej w Katowicach przy ul. Ks. Markiefki 89 poświęcenie Krzyża Harcerskiego ofiarowanie.
Podstawowe elementy linii technologicznej
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
1 KARTY PALIWOWE - OSZCZĘDNOŚCI NA ZWROCIE ZAGRANICZNEGO PODATKU VAT Jerzy Jezuit – Doradca DKV Euro Service Polska Kazimierz Dolny, 23 kwietnia 2009 r.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
WOJEWODA ŚLĄSKI Zygmunt Łukaszczyk WO J EWÓ D Z TWO Ś L Ą S K I E
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Mirosława Mierczyk-Sawicka
Koncepcja rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego przy Dworcu Wschodnim w Warszawie wraz z jego analizą funkcjonalno-ruchową.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
PROJEKT MICRO BUS Działanie 1,0 C Wdrożenie MICRO SIECI komunikacji dla osób niepełnosprawnych ruchowo PONADSTANDARDOWE DZIAŁANIE Samorządu Miasta Siemianowice.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
GOP: Sieć Tramwajowa Według Modelu Trzech Miast. Częstotliwość kursowania w minutach TrasaMoja propozycjaStan aktualny Ruda Śląska – Bytomco 10co 20 Sosnowiec.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.
i na Lotnisku w Pyrzowicach
Dragon Suits.
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
Zapis prezentacji:

Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic

Zalety koncepcji tarnogórskiej Tarnowskie Góry Zalety koncepcji tarnogórskiej Niższy koszt od obecnie preferowanego przebiegu (przez Piekary Śląskie) Brak protestów społecznych Odciążenie linii autobusowych Najnowocześniejszy dworzec przesiadkowy na Śląsku Największa liczba potencjalnych pasażerów Wsparcie projektu przez zainteresowane samorządy Kolejowa wizytówka dla Śląska

Wstępne założenia kalkulacji kosztów Tarnowskie Góry Wstępne założenia kalkulacji kosztów Liczba pasażerów odprawianych w GTL Pyrzowice: 2,6 mln/rok t.j. 7 125 na dobę Liczba pasażerów linii 820 KZKGOP 20 000 na dobę 30 kursów dziennie (co godzinę przez 15 godzin dziennie) Koszt 1 godziny pracy drużyny pociągowej (bez maszynisty): 60 zł Koszt 1 pojazdogodziny t.j.1h wynajmu lokomotywy (z maszynistą): około 170 zł Koszt udostępnienia linii przez PLK PKP (pojazdoklimoter): 2,05 zł – 22,69 zł; średnio 7,28 zł (czynnikiem wpływającym na w/w koszt jest amortyzacja: wysoka dla linii nowych niska dla starych) Zużycie oleju opałowego 6,4 l/km Koszty zakupu paliwa 5 zł/l Zysk 15%

Tarnowskie Góry WARIANT IV „TARNOGÓRSKI” KOSZTY dzienne 30kursów*53,34km*(5zł/km+6,4l/km*5zł/l)= 59 207 zł 30h*(60zł/h+170zł/h)=6 900 zł (59 207+7 6 900 zł) + 15% = 76 024 zł PRZYCHODY dzienne przewóz 40% pasażerów przewożonych dziś linią 820 KZKGOP + 20% pasażerów GTL: 20 tys. osób*40% + 7 125 osób*20% = 9425 osób 8000 osób *6 zł + 1425 osób *10 zł = 62 250 zł STRATA DZIENNA: 13 774 zł   WARIANT VI „PKP PLK” 30kursów*33,25km*(15zł/km+6,4l/km*5zł/l)=46 882 zł 30h*(60 zł/h+170zł/h)=6 900 zł (46 882 zł +6 900 zł) + 15% = 61 850 zł przewóz 40% pasażerów pasażerów lotniska = 2 850 osób 2850 osób * 10 zł = 28 500 zł STRATA DZIENNA: 33 350 zł

Koncepcja tarnogórska

Porównanie wariantów Tarnowskie Góry wariant IV- trasa zachodnia w relacji Katowice –Bytom- Tarnowskie Góry- MPL „Katowice” w Pyrzowicach z wykorzystaniem istniejących połączeń linii kolejowych (linie nr 131 i nr 182) wariant VI, czyli trasę z Katowic przez Chorzów, Bytom, Piekary Śl. do lotniska w Pyrzowicach.