w Szkole Podstawowej nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
W dniach 26 – 30 października 2009 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Katowicach organizowaliśmy TYDZIEŃ eTWINNING.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Promocja posterów Przedszkole Miejskie w Gliwicach
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Szkoła z energią.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Międzynarodowa współpraca kół chemicznych
Dzień Ziemi.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Spytkowicach
10 zasad oszczędzania energii w domu
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Prawdziwy przyjaciel lasu
Z naszej szkoły udział w projekcie biorą: -Agata Pietrzyk kl. IIa -Debora Początek kl. IIa -Patrycja Szczepańska kl. IIb -Szymon Skrzypiec kl. IIb -Klaudia.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
„Nie boję się jutra”. Regularność prowadzonych zajęć i wykwalifikowana kadra zapewniają uczniom możliwość zdobycia rozlicznych umiejętności intelektualnych.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Organizator projektu: Miasto Poznań Współorganizator: Miasto Gniezno Zielona Energia.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

w Szkole Podstawowej nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku SZKOLNA KAMPANIA NA RZECZ INTELIGENTNEJ ENERGII w Szkole Podstawowej nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

2007/2008

WSZĘDOBYLSKA ENERGIA S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Szkoła prowadzi od lat systematyczną edukację ekologiczną. Zawężenie tematu do zagadnień energii rozpoczął projekt realizowany od wiosny 2008 roku pn. „Wszędobylska energia”. Nadrzędnym celem, który towarzyszył naszym działaniom w pracy z uczniami, było promowanie idei oszczędzania energii elektrycznej.

OSZCZĘDZAJ: WYŁĄCZ PRĄD S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Efektem końcowym projektu był konkurs na etykietę energetyczną, którą otrzymali wszyscy uczniowie naszej szkoły, rozpoczynając kampanię jesienią 2008 roku.

2008/2009

ZMIENIA SIĘ KLIMAT… S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I W ramach kampanii przygotowałyśmy trzy scenariusze zajęć dotyczące zmian klimatu i odnawialnych źródeł energii: „Energia - jedno słowo – wiele znaczeń” „Czy w lesie możemy spotkać dinozaura?” „Zmienia się klimat- zmieńmy się my”

… ZMIEŃMY SIĘ I MY S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I W ramach zajęć powstały postery, które umieszczano na korytarzach szkolnych

Certyfikat Koncernu Energetycznego „Energa” ENERGIA W INTERNECIE S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Certyfikat Koncernu Energetycznego „Energa”

WIEDZA A ŚWIADOMOŚĆ S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I

KATALOG DOBRYCH RAD S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Uczennice klasy VI b wykonały zakładki uczące w jaki sposób można oszczędzać energię.

ENERGIA A PTAKI S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Uczniowie naszej szkoły zapoznali się ze znaczeniem farm wiatrowych i ich wpływem na przyrodę podczas wykładu Michała Polakowskiego „Elektrownie wiatrowe – perspektywa na przyszłość, czy zagrożenie dla przyrody?”

ENERGIA W MATEMATYCE S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Zadania matematyczne o tematyce: „Żarówka, czy świetlówka?” realizowane były w sześciu klasach IV – VI. Uczniowie przeliczali, co bardziej się opłaca: czy używać jednej świetlówki za 14 zł przez 15 lat, czy lepiej kupić tradycyjne żarówki w kwocie 2 zł i trwałości około roku?

AUDYT ENERGETYCZNY S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Audyt został przeprowadzony na przełomie grudnia 2008 i stycznia 2009 przez uczestników koła ekologicznego. Oceniliśmy stan energetyczny szkoły pod względem pochłanianej i traconej przez nią energii.

AUDYT ENERGETYCZNY S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Wyniki audytu zostały przekazane na ręce Prezydenta Miasta Ełku podczas podsumowania szkolnej kampanii.

ENERGIA W PLASTYCE S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Uczniowie klas IV-VI w ramach szkolnej kampanii uczestniczyli w konkursie plastycznym. Wybrane prace przekazano do Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku.

Ankieta badająca zmiany w postępowaniu uczniów pod wpływem kampanii: TU ZASZŁA ZMIANA S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Ankieta badająca zmiany w postępowaniu uczniów pod wpływem kampanii: Wyniki jednoznacznie potwierdzają, że warto edukować nasze dzieci. Większość z nich wyłącza z prądu komputer, drukarkę, telewizor, ładowarkę telefonu, a także wyłącza światło, gdy nie przebywa w pokoju oraz nalewa do gotowania tylko tyle wody ile potrzeba.

ENERGIA POZA ZIEMIĄ S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Co się dzieje na niebie? – spotkanie z Panią Katarzyną Pietras, pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego

ENERGIA POZA ZIEMIĄ S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Uczniowie zapoznali się z rodzajami chmur i zjawiskami, które można zaobserwować na niebie. Dowiedzieli się również, że mieszkańcy Paryża już od lat nie widzą już nad swoimi głowami błękitnego nieba

NA MAZURSKICH TROPACH S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I 26 stycznia 2009 uczniowie szkoły zorganizowali poszukiwania inteligentnej energii.

NA MAZURSKICH TROPACH S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Dzięki wycieczce mogli zobaczyć, że na Mazurach mieszkańcy dbają o swoje naturalne środowisko. W trakcie sesji fotograficznej upamiętniali na swoich zdjęciach wiatraki, kolektory słoneczne i młyn wodny.

SĄD NAD CZŁOWIEKIEM S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I 29 stycznia 2009 roku na sali gimnastycznej uczniom naszej szkoły i zaproszonym gościom przedstawiono spektakl „Sąd nad człowiekiem”.

SĄD NAD CZŁOWIEKIEM S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Człowieka oskarżyliśmy o spowodowanie niekorzystnych zmian klimatu.

SĄD NAD CZŁOWIEKIEM S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Podczas przedstawienia, widzowie oraz sam oskarżony dowiedzieli się jak tym zmianom zapobiegać.

TABLICA ZA ENERGIĘ „Jak pomóc Ziemi? Jak pomóc sobie?” S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Inscenizacja „Sąd nad człowiekiem” otrzymała główną nagrodę Ministerstwa Środowiska w konkursie na najciekawszą ekolekcję: „Jak pomóc Ziemi? Jak pomóc sobie?”

EFEKTY KAMPANII S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Naszą kampanię zgłosiliśmy do konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ‘OTWARTA SZKOŁA. Znaleźliśmy się w gronie finalistów. 27 listopada 2009 podczas spotkania w gmachu Sejmu RP odebraliśmy nagrodę od Pani Katarzyny Hall – Ministra Edukacji Narodowej. Zdobyliśmy wyróżnienie w kategorii „edukacja globalna”

EFEKTY KAMPANII S Z K O L N A K A M P A N I A N A R Z E C Z I N T E L I G E N T N E J E N E R G I I Zapoznanie wszystkich uczniów szkoły z problemem zmian klimatu. Doskonalenie umiejętności informatycznych – korzystanie z internetu, obsługa programów graficznych i edytorów tekstu. Rozwijanie wyobraźni, zdolności manualnych, aktorskich, fotograficznych i matematycznych. Identyfikowanie się z problemami energetycznymi szkoły.

www.sp4.elk.edu.pl Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej naszej szkoły, gdzie zamieściłyśmy m.in. wyniki audytu energetycznego i scenariusz „Sądu nad człowiekiem” www.sp4.elk.edu.pl