Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
ZBIÓR LICZB RZECZYWISTYCH I JEGO PODZBIORY
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie. Spotkanie.
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Firma powstała jako jeden z elementów zaawansowanego systemu poprawy jakości kształcenia oraz podnoszenia kwalifikacji studentów na rynku pracy. Wirtualna.
Dziecko bezpieczne w sieci
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Nastolatki i ich problemy
CZAS WOLNY DZIECKA.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Czy autorytety są nam potrzebne
Sztuczna Inteligencja
Fenomen Internetu (nieprzebrane źródło informacji)
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
BEZPIECZNIE W SIECI.
8. Nauczycielom, którzy udostępnili nam swoje adresy oraz wyrazili na to zgodę, wysyłamy zadania domowe i inne prace wykorzystując pocztę elektroniczną
,,Wirtualne Niebezpieczeństwa’’
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?
Wpływ gier komputerowych na człowieka
Gry z przemocą Projekt edukacyjny
Problemy współczesnej młodzieży
Z biegiem lat Mobilna gra miejska dla Dzielnicy Podgórze.
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
UZALEŻNIENIA OD GIER KOMPUTEROWYCH
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
* Rodzice nie traktują poważnie negatywnych przekazów zawartych w bajkach. * Dzieci po obejrzeniu scen przemocy i agresji przenoszą je później do świata.
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
Przygotował Sebastian Bożek Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich Technikum Gastronomiczno-Hotelarskie nr 2 im. prof. Stanisława Bergera.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
… nie tylko muzyczny…. Mamo, tato, chcę grać! Komputer  Problemy z koncentracją  Zaniedbywanie obowiązków  Nerwowy sen, częste budzenie w nocy 
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Promująca Zdrowie
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Świat wolny od nałogów !!!.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Uzależnienie? To nabyty stan zaburzenia zdrowia psychicznego albo psychicznego i fizycznego, który charakteryzuje się okresowym lub stałym przymusem wykonywania.
Szczęśliwy człowiek nie pali!
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Fonoholizm.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie

Co niosą ze sobą gry? Pozytywy Negatywy Relaks Lepiej wpływa na umysł niż telewizja Wzbudza kreatywność Uzależnienie Wzrost agresji Strata pieniędzy Strata wolnego czasu Utrata zdrowia (bóle głowy, nadgarstków itp.)

Co niosą ze sobą gry? Plusem gier komputerowych jest to, że wytężając mózg na odpowiednie działanie w grze, pobudzamy szare komórki, które się znacznie rozwijają, co w przypadku długotrwałego oglądania telewizji nie jest możliwe.

Co niosą ze sobą gry? Minusem jest to że gry łatwo uzależniają. Przesiadując całe dnie na grach komputerowych powoli gry stają się naszym życiem. Zaczynamy nie odróżniać świata realnego od wirtualnego.

Rodzaje gier MMORPG FPS RPG RTS Sandbox Zręcznoścowe Przygodowe Logiczne Via WWW

MMorpg Jest to gra w której duża liczba graczy może spotkać się ze sobą w wirtualnym świecie. Wcielamy się w bohatera kontrolując jego działania.

Fps Inaczej Shooter’y. Typ gry najczęściej z dużą dawką przemocy i agresji.

Rpg Inaczej gra fabularna. Gracze wcielają się w postacie fikcyjne. Gra zawiera elementy strategiczne, w tym rozwój postaci.

RTS Gra strategiczna czasu rzeczywistego. Gatunek będący modyfikacją turowych gier strategicznych.

Sandbox Są to gry w których można dowolnie modyfikować świat. Przykładem takiej gry jest ostatnio popularny Minecraft.

Zręcznościowe Gry w których najczęściej musimy przejść od jednego punktu do drugiego przy pomocy naszej zręczności i koordynacji ręka-oko.

Przygodowe Gry mające na celu pokazanie nam, że nie każda gra musi mieć celownik by była grywalna. Mają one mocno zarysowaną fabułę.

LOGICZNE Gry w których musimy wytężyć mózgi.

Via www Gry przez przeglądarke. Mają małe wymagania.

Wyniki ankiety Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów naszej szkoły

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Najczęściej wybierane odpowiedzi wśród ankietowanych

Podsumowanie Gry komputerowe mają wiele cech, które sprawiają, że chętnie po nie sięgamy. Biorą udział w rozwoju naszego umysłu. Niektóre z nich rozwijają naszą twórczość inne uczą podejmowania decyzji lepszych dla ogółu. Jednak zbyt długie przesiadywanie przy grach może wzbudzić w nas agresję. Są również przyczyną wielu uzależnień. Spędzając więcej czasu przy komputerze, tracimy kontakt z najbliższymi osobami. Granica między światem rzeczywistym a realnym zaciera się.

Wykonawcy: Rafał Dąbrowski Bartek Kurzec Jakub Jankowski Maciej Pazio Krystian Rostkowski

Koniec Dziękujemy za uwagę