EDUKACJA PATRIOTYCZNA w ZSP im.J.Brzechwy we Frydrychowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI
Advertisements

odzyskania niepodległości Polski
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Promowanie i realizacja wychowania patriotycznego w szkole
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO KONKURSU
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
PRAWA CZŁOWIEKA.
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
,,Nie wystarczy urodzić się człowiekiem, trzeba jeszcze być człowiekiem” Kard. Stefan Wyszyński.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROK SZKOLNY 2007/2008 OPRACOWAŁ MAREK BORCHERT
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gidlach
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
Galeria zdjęć rok szkolny 2011/2012. Rozpoczęcie roku szkolnego 2011/2012.
Akademia z okazji Narodowego Dnia Niepodległości
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
My w Europie.
Nauczyciel Wykonali: Jakub P. Seweryn S. Dominik Z.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
Prezentacja Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Domaniowie
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Spytkowicach
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Często słyszymy słowa: Polska, Ojczyzna, Polacy. Na codzień nie myślimy jednak o tym, co to jest wspólne dobro, poczucie tożsamości, nasza kultura. A.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
System edukacji w Polsce
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Organizator: Jolanta Szczepan – nauczyciel historii.
Strzelec i Orlęta ZS-Strzelec Orlęta Tyczyn
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
96. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
KALENDARIUM ROCZNIC PAŃSTWOWYCH STYCZEŃ 1– Światowy Dzień Pokoju 21– DZIEŃ BABCI 22– DZIEŃ DZIADKA 27– Dzień Pamięci Ofiar Nazizmu 27– Dzień Pamięci.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
KONSTYTUCJA 3 MAJA Wykonała i opracowała: Kaja Rompa 6d.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
29 kwietnia 2016 r. cała społeczność szkolna obecnością w uroczystym apelu uczciła Dzień Flagi RP oraz 225 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W czasie.
,,JAK UCZYĆ PATRIOTYZMU W NOWEJ RZECZPOSPOLITEJ? ”
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Nasze przedszkole bardzo ceni wartości patriotyczne, stara się od najmłodszych lat budzić w dzieciach miłość do małej i wielkiej Ojczyzny przez ugruntowanie.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Jesteśmy Polką i Polakiem! - Święto Niepodległości w grupie 0a
„TYM, CO ZA OJCZYZNĘ…” – OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
Patronaty i współpraca: Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Kuratorium Oświaty, IPN, Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Polskie Towarzystwo.
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało – Czerwonych”
UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO- CZERWONYCH
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w biało-czerwonych barwach
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało – Czerwonych”
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
ROCZNICA NIEPODLEGŁEJ
Kierunek 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

EDUKACJA PATRIOTYCZNA w ZSP im.J.Brzechwy we Frydrychowicach

Nasz szkolny sztandar

"Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Szkoła winna zapewni każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju, przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności." " Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie, postawy moralne i obywatelskie z poszanowaniem godności osobistej ucznia."

"Patriotyzm jest nie tylko jednym z fundamentów wolnej Rzeczypospolitej, kluczem do zrozumienia wieloletniej historii walki o Niepodległą Polskę, ale także podstawą do budowania nowoczesnej polskiej tożsamości. Tylko narody szanujące swoją historię i tradycję mogą tworzyć mocną wspólnotę europejską. Od działania szkół i nauczycieli na tym polu w ogromnej mierze zależą postawy młodych ludzi, którzy w przyszłości jako dorośli przejmą odpowiedzialność za kraj" (Deklaracja o zintegrowaniu współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rzecz edukacji patriotycznej z dnia 3 IX 2007 r.)

W naszej szkole budzimy w naszych uczniach przywiązanie do naszej Ojczyzny, do naszych Frydrychowic i do naszej szkoły. Dzieje się to na wszystkich poziomach edukacji od oddziału przedszkolnego po klasy najstarsze gimnazjum, a nawet pozaszkolnie w lokalnej społeczności podczas różnego rodzaju uroczystości. Nasz program edukacji patriotycznej jest zatem ściśle związany z programem edukacji regionalnej.

DZIAŁANIA PODEJMOWANE W NASZEJ SZKOLE W RAMACH REALIZACJI PROGRAMU EDUKACJI PATRIOTYCZNEJ

1.REALIZACJA PROGRAMU NAUCZANIA NA LEKCJACH HISTORII Z ZAKRESU HISTORII POLSKI ORAZ Z ZAKRESU „MOJA MAŁA HISTORIA”. KORELACJA KRZEWIENIA POSTAWY PATRIOTYCZNEJ

2.CYKL LEKCJI WYCHOWAWCZYCH POŚWIĘCONYCH EDUKACJI PATRIOTYCZNEJ

3.UROCZYSTOŚCI I APELE UPAMIĘTNIAJĄCE ROCZNICE ŚWIĄT NARODOWYCH I WYDARZEŃ HISTORYCZNYCH - 73 rocznica wybuchu II wojny światowej - 94 rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę - apel z okazji świąt majowych – uchwalenie Konstytucji 3 Maja, Święto Flagi, zakończenie II Wojny Światowej - apel upamiętniający tragedię katyńską i smoleńską

4.REALIZACJA CYKLU ZAJĘĆ HISTORYCZNYCH PROPAGUJĄCYCH TOŻSAMOŚĆ NARODOWĄ W KLASACH IV-VI – PROJEKT „MAM GEN WOLNOŚCI”

5.CYKL WYJAZDÓW EDUKACYJNYCH „SZLAKIEM TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ” - Kraków (Starówka, Wawel, Kopiec Kościuszki, pomniki) - Sandomierz (Zamek, Brama Opatowska, Ratusz, Dąb Niepodległości) - Kazimierz Dolny (ruiny zamku, kamienice) - Ujazd (ruiny zamku Krzyżtopór) - Baranów Sandomierski (zamek) - Czorsztyn (ruiny zamku) - Bochnia (kopalnia) - Oświęcim – Brzezinka (obóz zagłady) - Warszawa (Starówka, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza) - Wyjazd do kina na projekcję filmu „W ciemności”

6.REALIZACJA CYKLU ZAJĘĆ HISTORYCZNYCH W RAMACH PROJEKTU „SZANSA NA SUKCES” – „POCZET KRÓLÓW I KSIĄŻĄT POLSKICH” (WYKONANIE ZESTAWU PLANSZ”)

7.DZIAŁANIA REALIZOWANE W RAMACH PRACY ZHP - udział w grze miejskiej w Krakowie „Szlakiem Tadeusza Kościuszki” - udział w konkursie historycznym „Harcerstwo na ziemi wadowickiej” - przekazanie światełka betlejemskiego do parafii i urzędów - uczczenie rocznicy wybuchu powstania warszawskiego złożeniem kwiatów pod pomnikiem w Wadowicach i pełnienie warty - gra terenowo-ratownicza w Wadowicach i pokaz ratownictwa w szkole

8.PROJEKTY GIMNAZJALNE - PREZENTACJA MULTIMEDIALNA „AUSCHWITZ - MIEJSCE ZAGŁADY” ORAZ MODELE: NIEISTNIEJĄCEGO KOŚCIOŁA I ZNISZCZONEJ STAREJ SZKOŁY WE FRYDRYCHOWICACH

9.KONKURSY PLASTYCZNE: W MŁODSZEJ GRUPIE WIEKOWEJ „JESTEM MAŁYM PATRIOTĄ” ORAZ W STARSZEJ GRUPIE „KORCZAK W SZKOLE XXI WIEKU”

10. COROCZNY UDZIAŁ W MAŁOPOLSKIM KONKURSIE HISTORYCZNYM

11.COROCZNY UDZIAŁ W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ W BIELSKU – BIAŁEJ

12. SPOTKANIE Z PANIĄ POSEŁ RP – JAGNĄ MARCZUŁAJTIS

13.PAMIĘĆ O WIELKIM POLAKU – DNI PAPIESKIE I ROCZNICE ŚMIERCI JP II

Zmontował Robert Kawończyk z Anną Magierą W prezentacji wykorzystano: materiały z zasobów szkolnych ZSP Frydrychowice, - materiały Krzysztofa Szczura materiały Roberta Kawończyka Muzyka podkładu – uczniowskie zespoły muzyczne „Dziewiąta gama” i „Przymierze”