Oświata w Gminie Środa Wielkopolska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ODPŁATNE PRZEJĘCIE PRZEZ GMINĘ KARPACZ OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
 DOBRE, TAŃSZE, DOSTĘPNE.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Seminarium Obowiązki beneficjenta ZPORR związane z trwałością projektu Stanisław Pajor Dyrektor.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
Prowadzenie i dotowanie przedszkoli w Gdańsku listopad 2012 r.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
STAN WDRAŻANIA LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU LGD QWSI NA DZIEŃ
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU NA 2014 ROK Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata Listopad 2013.
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] WOJEWODA MAŁOPOLSKI Małopolski Komitet Monitorujący Kontrakt Wojewódzki 9 lutego 2006 r.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
w wyborach do parlamentu RP
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Projekt algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2015 Warszawa, październik 2014 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DLA WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Wydział Nadzoru nad Systemem Opieki Zdrowotnej Oddział Analiz i Statystyki Medycznej Zgony przedwczesne w województwie.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Oświata w Gminie Środa Wielkopolska Analiza finansowa Spotkanie – Słupia Wielka 21 luty 2013 rok

Założenia Dlaczego się spotykamy? 1. Chcemy rozmawiać o Oświacie. 2. Oczekujemy rzetelnej informacji. 3. Oczekujemy przemyślanych propozycji w kilku wariantach. 4. Oczekujemy decyzji służących mieszkańcom gminy.

Fakty Fakt 1 Prośba Rady Rodziców o dane finansowe. Fakt 2 Działania Pani Poseł Krystyny Łybackiej. Fakt 3 Przekazane przez Urząd Miejski dane finansowe o Oświacie Radnym.

Subwencja oświatowa Jak ją liczymy ? SO = SOA + SOB + SOC gdzie w sumie 44 wagi i 10 współczynników ! Metryczka subwencji oświatowej

Subwencja oświatowa Wskaźnik DI - wskaźnik korygujący wyrównujący różnice między samorządami wiejskimi a miejskimi Im gmina bardziej „wiejska” tym wyższy wskaźnik, tym wyższa kwota subwencji Waga P1 – waga podwyższająca subwencję o 38% dla uczniów ze szkół wiejskich

Subwencja oświatowa

Subwencja oświatowa Wpływ szkół wiejskich na kwotę subwencji oświatowej w 2012 roku dla Gminy Środa Wlkp.: Wskaźnik DI = waga czynnika 12% = kwota + 199.565 zł Waga P1 = 38% = kwota + 987.035 zł Razem: + 1.186.600 zł

Subwencja oświatowa Kwota subwencji w przeliczeniu na ucznia rok 2012 na wsi = 6.986,52 zł w mieście = 4.773,97 zł rok 2013 na wsi = 7.309,63 zł w mieście = 4.994,75 zł kwota bazowa = 5.171 zł

Ilość uczniów Zmiana ilości uczniów w latach 2010-2012 Historia 2010-2012 Ilość uczniów Zmiana ilości uczniów w latach 2010-2012 Liczba dzieci uczęszczających do szkół prowadzonych przez Gminę Środa Wielkopolska   SP i Gimnazjum Słupia SP Starkówiec SP Jarosławiec SP Pławce SP nr 2 SP nr 3 Gimnazjum nr 1 Gimnazjum nr 2 Razem 2010 209 142 73 741 680 425 326 2 669 2011 220 67 691 688 423 302 2 606 2012 224 151 68 689 706 388 243 2 542   ilość uczniów % Szkoły wiejskie 19 3,82% Szkoły miejskie -146 -6,72%

Koszty szkoły w przeliczeniu na ucznia Historia 2010-2012 Koszty szkoły w przeliczeniu na ucznia koszt/strata na ucznia SP i Gimnazjum Słupia SP Starkówiec SP Jarosławiec SP Pławce SP nr 2 SP nr 3 Gimnazjum nr 1 Gimnazjum nr 2 2010 -4 132,28 -5 446,58 -7 316,54 -6 693,40 -1 919,40 -3 285,43 -4 547,89 -1 317,07 2011 -3 835,26 -6 584,89 -9 337,80 -7 232,06 -2 379,84 -3 358,42 -4 765,65 -1 379,56 2012 -3 245,68 -3 842,80 -8 352,97 -5 739,61 -2 330,64 -3 539,46 -6 403,79 -0,35 szkoły wiejskie szkoły miejskie zmiana koszt/strata na ucznia w okresie 2010/2012 16,92% -17,37%

Historia 2010-2012 Ile Gmina dopłaca do szkół? W okresie 2010-2012 Szkoły wiejskie: 43,81 % Szkoły miejskie: 39,66% Rok 2012 Szkoły wiejskie: 38,78 % Szkoły miejskie: 40,22% SP i Gimnazjum Słupia SP Starkówiec SP Jarosławiec SP Pławce SP nr 2 SP nr 3 Gimnazjum nr 1 Gimnazjum nr 2 2010 39,61% 46,63% 51,78% 54,00% 31,14% 43,63% 50,73% 22,97% 2011 36,15% 49,55% 51,89% 58,21% 34,22% 42,34% 50,03% 22,47% 2012 31,50% 35,49% 45,10% 54,45% 32,80% 42,58% 56,31% 0,01%

Rok 2013 za 2013 Słupia Wielka Starkówiec Brodowo Pławce Jarosławiec średnia/suma ilość uczniów razem: 258 147 46 83 86 647 subwencja według Gminy 1 541 178,04 799 299,76 221 215,38 485 350,06 485 453,48 3 532 496,72 subwencja według metryczki 1 900 072,93 1 074 515,66 336 243,00 606 699,32 628 628,21 4 546 159,11 koszty szkoły według Gminy 2 243 800,00 1 268 600,00 511 370,00 1 110 808,40 1 017 088,40 6 151 666,80 strata według metryczki -343 727,07 -194 084,34 -175 127,00 -504 109,08 -388 460,19 -1 605 507,69 koszt/strata na ucznia według metryczki -1 332,28 -1 320,30 -3 807,11 -6 073,60 -4 516,98 -2 481,46

Rok 2013 Różnica między subwencją a kosztami szkoły miejskie -4.336.039,20 zł szkoły wiejskie -1.605.507,69 zł

Rok 2013 Różnica między subwencją a kosztami szkoły miejskie w przeliczeniu na ucznia -2.035,69 zł szkoły wiejskie w przeliczeniu na ucznia -2.481,46 zł

Symulacja dla szkoły w Słupi Wielkiej Rok 2013 Symulacja dla szkoły w Słupi Wielkiej na ucznia -2.481,46 zł - przy wzroście liczby uczniów o dany % Stan na 2013 20% 35% 50% - przy wzroście kosztów o dany % 3% 6% 10% wynik szkoły -343 727,07 -325 854,21 -145 010,74 13 394,74 koszt/strata/w przeliczeniu na ucznia -1 332,28 -1 212,26 -479,53 39,87

Czy spółka Środa XXI jest zła? Nieuniknione zmiany Czy spółka Środa XXI jest zła? NIE Ale działalność oświatowa lepiej aby pozostała publiczna i zarządzała nią Gmina

Nieuniknione zmiany Dlaczego? Bo tylko Gmina może zarządzać subwencją oświatową a tym samym zarządzać środkami oświatowymi oraz ograniczać wydatki

Dobre kierunki zmian w Gminie: 1. centralizacja ZEASiP Nieuniknione zmiany Dobre kierunki zmian w Gminie: 1. centralizacja ZEASiP czas na kolejne działania: 1. opracowanie strategii oświatowej dla Gminy na lata następne 2. zarządzanie działalnością oświatową (w tym zarządzanie subwencją oświatową) a nie tylko administrowanie

Dziękuję za uwagę