Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Ewa Skrenty Uczelniane Centrum Informatyczne UMK
Zastosowanie LDAP w obsłudze katalogów bibliotecznych
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
Prezentacja Organizacja informacji o zasobach w katalogu komputerowym
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Swarzędzu
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
„Jak to z Makiem+ było” o wdrażaniu systemu w Bibliotece Publicznej w Swarzędzu Prowadzący: Bolesława Nawrocka.
Magdalena Rowińska Centrum NUKAT
Ponadregionalna współpraca bibliotek w Konsorcjum SOWA
Opracowanie katalogowe gazet w Bibliotece Narodowej
Pomorskiej Akademii Medycznej
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Repozytorium egzemplarza obowiązkowego publikacji elektronicznej
II Spotkanie Polskiej Grupy Użytkowników VTLS Virtua 16 – 17 czerwca 2008, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie Magdalena Rowińska Centrum NUKAT
jest nowoczesnym systemem bibliotecznym ułatwiającym pracę bibliotekarzy i obsługę czytelników. Automatyzuje prace związane z katalogowaniem i gromadzeniem.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Adam Walicki - 30 września 2010
Janina Nowak Zastosowanie technologii informatycznej w bibliotece
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Magdalena Rowińska Centrum NUKAT
Biblioteki Uniwersyteckiej
funkcje i zadania Barbara Dejko
BIBLIOTEKA WYŻSZEJ SZKOŁY ADMINISTRACJI I BIZNESU INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z KATALOGU ON-LINE.
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Moduł Wypożyczeń Międzybibliotecznych. VII Konferencja Bibliotek DZB Polkowice, 3-4 października 2013.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Standaryzacja i unifikacja - kłopot czy korzyści?
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Podsumowanie wyników ankiety:
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Korzystanie z katalogu komputerowego ALEPH
Mariola Augustyniak Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
ODDZIAŁ UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW CZĘŚCIĄ ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KOHA - NOWE MOŻLIWOŚCI ROZWIĄZANIA ZASTOSOWANE W BIBLIOTEKACH: - POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ.
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
Kierunki rozwoju usług informacyjnych w Bibliotece Głównej Politechniki Warszawskiej we współpracy z innymi bibliotekami.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Droga Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu do Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością ISO Wojewódzka Biblioteka.
H YBRYDOWY MODEL FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI WYŻSZEJ UCZELNI EKONOMICZNEJ (N A PRZYKŁADZIE B IBLIOTEKI G ŁÓWNEJ UEK) Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa.
Warszawskie Porozumienie Bibliotek Polskiej Akademii Nauk
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
1 IPS Sp. z o.o. zaprasza na prezentację programów umożliwiających administrowanie prenumeratą czasopism.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
Interoperacyjność systemów bibliotecznych Aleksander Radwański Zakład Narodowy im. Ossolińskich XI Ogólnopolska Konferencja z cyklu „Automatyzacja bibliotek”
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Joanna Kwiatkowska Biblioteka Narodowa
Witam Państwa!.
Skorzystaj z zasobów Polskiej Bibliografii Lekarskiej! Jeżeli chcesz korzystać z PBN w domu zapytaj się o hasło w Bibliotece PMWSZ Skorzystaj z zasobów.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
B I B L I O T E K A G Ł Ó W N A Akademii Medycznej w Gdańsku Gdańsk, ul. Dębinki 1 tel fax
Nie wiesz jak utrudnić życie czytelnikowi… nie dbaj o zawartość swojego katalogu. Anna Zielińska Uczelnia Łazarskiego VI Konferencja Biblioteki Politechniki.
Zapis prezentacji:

Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej” KOMPLEKSOWY SYSTEM ZARZĄDZANIA BIBLIOTEKĄ Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej” Łódź, 23-25 czerwca 2004 r. Elżbieta Szczęsny, MAX ELEKTRONIK S.A.

KOMPLEKSOWY SYSTEM ZARZĄDZANIA BIBLIOTEKĄ AGENDA PREZENTACJI: Czego nie będzie? Co będzie: - przegląd możliwości systemu - „nowa misja” i co z tego wyniknie ...dla naszych klientów 2

Czego nie będzie? Rok 2002 r. pierwsze 10 lat doświadczenia w zakresie tworzenia, wprowadzania na rynek, sprzedaży i utrzymania u klientów oprogramowania dla bibliotek – koncentracja wszystkich działań Działu Systemów Bibliotecznych na rozwoju produktu pierwsze refleksje: czy dobry produkt wystarczy aby osiągnąć sukces? 3

pierwsze kroki na drodze dochodzenia do misji DSB: nie wystarczy zastosować najnowocześniejsze narzędzia informatyczne i zaimplementować standardy informatyczne i bibliotekarskie - trzeba CIĄGLE DOSKONALIĆ produkt i usługi z nim związane ODPOWIEDŹ: dochodzenie do wdrożenia i uzyskania certyfikatu ISO 9001:2000 tego w prezentacji nie będzie… 4

Przegląd możliwości systemu: Pełna informatyzacja podstawowych funkcji bibliotecznych: Katalogowanie Wydawnictwa Zwarte Wydawnictwa Ciągłe i Czasopisma Wypożyczalnia i Magazyn OPAC WWW Administrator 5

Gromadzenie dokumentów Katalogowanie różnych typów dokumentów Stare Druki Dokumenty normalizacyjne Patenty i wzory Dokumenty kartograficzne Dokumenty elektroniczne Dokumenty techniczno-handlowe Filmy Druki muzyczne Dokumenty dźwiękowe Skontrum OPAC Bibliografia z interfejsem WWW 6

Import danych Przewodnik Bibliograficzny BN Słownika Języka Haseł Przedmiotowych BN i Słownika Określników BN Bibliografia Wydawnictw Ciągłych, Zawieszonych i Zmieniających Tytuł UKD Obsługa bazy Centralnej Kartoteki Haseł Wzorcowych Obsługa bazy kartoteki MeSH Konwersja baz m.in. MARC-BN, Lech, Unikat, ISIS, Sowa, SIB 7

możliwości systemu w zakresie wymiany danych i/lub tworzenia wspólnej bazy danych: Możliwość wykorzystania kartotek haseł wzorcowych posadowionych na innych serwerach (np. NUKAT)- np. poprzez moduły obsługi CKHW; MESH Import danych pomiędzy bibliotekami pracującymi w systemie PROLIB (np. B-ki pedagogiczne) – OPAC WWW do bazy systemu PROLIB z baz innych systemów poprzez protokół Z39.50 / i odwrotnie – PROLIB Z39.50 (client i server) pomiędzy systemem PROLIB a systemem obsługi dziekanatu uczelni – STUDENT - moduł wymiany danych studentów Model wielobiblioteczny – wspólna baza danych; zdalny dostęp do systemu w sieci rozproszonej 8

Dostęp do informacji (wyszukiwanie): możliwość jednoczesnego przeszukiwania wielu baz bibliotek pracujących w systemie PROLIB – MULTIOPAC WWW przeszukiwanie katalogu z możliwością wybierania trybu pracy: kolor lub czarno-biały dla osób niedowidzących - OPAC WWW możliwość jednoczesnego przeszukiwania wielu baz bibliotek pracujących w różnych systemach - Client Z30.50 Udostępnienie innym systemom baz systemu PROLIB do przeszukiwania z poprzez Serwer Z39.50 9

System zarządzania jakością obejmuje; „nowa misja” - nie wystarczy zastosować najnowocześniejsze narzędzia informatyczne i zaimplementować standardy informatyczne i bibliotekarskie - trzeba CIĄGLE DOSKONALIĆ produkt i usługi z nim związane - zorientowanie na Klienta NARZĘDZIE: Norma zarządzania jakością ISO 9001:2000 wymaga od firmy zabezpieczenia satysfakcji Klienta System zarządzania jakością obejmuje; Wytwarzanie i rozwój systemów bibliotecznych Sprzedaż produktów Wdrożenie produktów Komunikacja z klientem Obsługa posprzedażowa 10

…i co z tego wyniknie ...dla naszych klientów Cykl poprawy według Deminga (ang. Plan-Do-Check-Action) DOSKONALENIE PLANOWANIE Wyróżniaj zagadnienia Określ aktualny stan Przeanalizuj przyczyny na podstawie zebranych danych Zbuduj plan działań usprawniających Ustal standardy, aby zapobiec nowym wystąpieniom Wprowadź lub zmień procedury Zbadaj inne pokrewne problemy Zbadaj rezultaty Zmierz poprawę Potwierdź usunięcie głównych przyczyn Zrealizuj plan działania REALIZACJA WERYFIKACJA 11

I dla nas: PIERWSZY W POLSCE PRODUCENT OPROGRAMOWANIA DLA BIBLIOTEK POSIADAJĄCY CERTYFIKAT ISO 9001:2000 ….MAMY NADZIEJĘ … AUDIT CERTYFIKUJĄCY 1-2 LIPCA 12