Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
Plan prezentacji. 1. Informacje o firmie. 1. 1 Łyk historii. 1 Plan prezentacji 1. Informacje o firmie 1.1 Łyk historii 1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji 1.3 Organizacja – struktura mieszana 1.4 Gdzie i jak sprzedajemy 2. Co, Komu, Jak 2.1 Co mamy do zaoferowania? 2.2 Komu to chcemy sprzedać? 2.3 Jak chcemy to zrobić? 2.4 Jak wygląda proces? 3. Podsumowanie 3.1 O co w tym wszystkim CHODZI? 3.2 Kontakt Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
1. 1 Łyk historii od czerwiec 1990r 1.1 Łyk historii od czerwiec 1990r. serwis naprawy sprzętu RTV; produkcja dekoderów Pal-Secam, pozycjonerów satelitarnych; od 1997r. produkcja pilotów uniwersalnych i zamiennych do sprzętu audio - video; wrzesień 2001r. podpisanie umowy z Polską Korporacją Telewizyjną na produkcję wielkoseryjną pilotów do dekoderów Canal+; luty 2003r. otrzymanie Certyfikatu Zarządzania Jakością ISO 9001/2000; od 2004r. produkcja pilotów do dekoderów dla Polsatu Cyfrowego; od 2005r. produkcja pilotów radiowych, zestawów multimedialnych oraz urządzeń stomatologicznych; od 2006r. dywersyfikacja asortymentowa i projektowa; Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji PILOTY uniwersalne Mak Maxim, samouczące Mak Focus, Mak Oskar, ZIPy ZIP TV, ZIP DVD, ZIP SAT, ZIP VCR, zamienne MT, MV, MS, MD, MH, MA, …, MK, na zamówienie: Canal +, Polsat Cyfrowy, TV Trwam, Hotele, PC MAK zestaw do zdalnego sterowania komputerem i aplikacjami multimedialnymi, MAXTER zestaw do sterowania systemem Microsoft Center Edition, Microsoft Vista EndoPulpometr urządzenie do badania żywotności miazgi zębowej oraz głębokości kanału zęba, RF Mak zestaw do radiowego sterowania dekoderami płatnych platform cyfrowych Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
1.3 Organizacja – struktura mieszana WŁAŚCICIEL DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY ZESPÓŁ ŚRODOWY DZIAŁ BAZ DANYCH BIURO KONSTRUKCYJNE BIURO HANDLU I MARKETINGU PRODUKCJA ZESPOŁY ZADANIOWE Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
1.4 Gdzie i jak sprzedajemy Sprzedaż krajowa: - 460 punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej, serwisy naprawy audio-video, - sieci: Media Markt, Media Saturn, RTV Euro AGD, Okay, Media Expert (około 220 marketów sieciowych) Sprzedaż eksportowa: Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja, Ukraina, Słowacja, Czechy, Węgry, Rumunia, Grecja, Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Hiszpania, Chiny Przykład w 2005r. 70% całości sprzedaży eksport w 2006r. 60% całości sprzedaży eksport Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
2.1 Co mamy do zaoferowania? Produkt – najlepiej NISZOWY lub UNIKATOWE FUNKCJE Usługa – unikatowość lub specjalizacja Produkt + Usługa – połączenie NISZY PRODUKTOWEJ ze SPECJALIZACJĄ Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
2.2 Komu to chcemy sprzedać? zbadanie otoczenia konkurencji - podział segmentacyjny - rozkład udziałów rynkowych - rodzaje dystrybucji - oferowany asortyment - mechanizmy marketingowe - poziomy marż na poszczególnych segmentach określenie - NASZEJ grupy docelowej - grupy docelowej END USERa Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
2.3 Jak chcemy to zrobić? opracowanie STRATEGII WEJŚCIA (jaki mamy ustalony CEL, z kim prowadzimy rozmowy, jaką przyjmujemy strategię cenową) działania operacyjne (kto i jak prowadzi projekt) działania korygujące (kto i na jakim etapie decyduje o zmianie strategii) Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
2.4 Jak wygląda proces? Przykład: PILOT UNIWERSALNY Etap 1 Formułowanie CELU (policzalny, określony w czasie, realny) (Do końca listopada 2007r. wejdziemy do 3 marketów na terenie Szwajcarii) Etap 2 Dobór zespołu – specyfika projektu, ustalenie BUDŻETU (Dyrektor działu handlowego + specjalista ds. marketingu + dyr. zarządzający) Etap 3 Wybór metod do realizacji postawionego celu (Dotarcie bezpośrednie, umówienie spotkań, wizyty bezpośrednie, działania na odległość) Etap 4 Weryfikacja założeń (Określenie barier wejścia, modyfikacja celu) Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
3.1 O co w tym wszystkim CHODZI? o zdobycie przewagi konkurencyjnej - znalezienie NOWYCH RYNKÓW ZBYTU, - znalezienie niszy rynkowej, o zarobienie pieniędzy - możliwość realizowania inwestycji, - możliwość zaspokojenia potrzeb, o możliwość realizowania swoich pomysłów Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Grzegorz Lesiak Dyrektor Zarządzający 3.2 Kontakt Grzegorz Lesiak Dyrektor Zarządzający tel. + 48 17 85-04-590, 85-04-591 wew. 38 e-mail: g.lesiak@elmak.pl DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl