Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z Przedsiębiorczości dla studentów polskiego pochodzenia ze Wschodu (termin zgłoszeń – r.)
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Wsparcie polskich eksporterów w obszarze działalności ubezpieczeniowej KUKE Jarosław Kilijanek, specjalista ds. sprzedaży.
PREZENTACJA DLA DZIENNIKARZY 1 PAŹDZIERNIKA
Polska w strefie Schengen
Warszawa Hotel Marriott
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Struktura organizacyjna STERENERGO PROJKET Sp. z.o.o.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
OPŁATY DROGOWE warsztaty – Warszawa, czerwca 2007 r. Jerzy Polaczek Minister Transportu.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
Targi NOWE ROZWIĄZANIA DLA NAJWIĘKSZYCH TARGÓW BRANŻY MEBLARSKIEJ.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Czym się zajmujemy? Produkcja szerokiej gamy przetworów owocowo-warzywnych Dystrybucja Export -import.
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
Real PRO in logistics. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą transportowo- spedycyjną. Doświadczony zespół tworzy grupa profesjonalistów, związana.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Jak zaplanować rozwój firmy? TeleMobile case study.
MŁODZI DO AKCJI Zespół Szkół Technicznych w Skwierzynie
Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Polska europejskim centrum produkcji telewizorów
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Unia Europejska.
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
I - 1 STALEXPORT S.A. w systemie przetwórstwa i dystrybucji stali Nowy Przemysł, Katowice, 11 maja 2006 r. „HUTNICTWO 2006”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Wsparcie dla innowacyjnych pomysłów Projekt finansowany jest przez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Oś Priorytetowa 3 Kapitał dla innowacji, Działanie.
Kto handluje z kim?.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Global Ordering System Ogólna informacja o projekcie System GOS daje możliwość rozwijania biznesu na jakościowo innym poziomie: Nowa skala – możliwość.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Nazwa, logo i motto firmy
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

Plan prezentacji. 1. Informacje o firmie. 1. 1 Łyk historii. 1 Plan prezentacji 1. Informacje o firmie 1.1 Łyk historii 1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji 1.3 Organizacja – struktura mieszana 1.4 Gdzie i jak sprzedajemy 2. Co, Komu, Jak 2.1 Co mamy do zaoferowania? 2.2 Komu to chcemy sprzedać? 2.3 Jak chcemy to zrobić? 2.4 Jak wygląda proces? 3. Podsumowanie 3.1 O co w tym wszystkim CHODZI? 3.2 Kontakt Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

1. 1 Łyk historii od czerwiec 1990r 1.1 Łyk historii od czerwiec 1990r. serwis naprawy sprzętu RTV; produkcja dekoderów Pal-Secam, pozycjonerów satelitarnych; od 1997r. produkcja pilotów uniwersalnych i zamiennych do sprzętu audio - video; wrzesień 2001r. podpisanie umowy z Polską Korporacją Telewizyjną na produkcję wielkoseryjną pilotów do dekoderów Canal+; luty 2003r. otrzymanie Certyfikatu Zarządzania Jakością ISO 9001/2000; od 2004r. produkcja pilotów do dekoderów dla Polsatu Cyfrowego; od 2005r. produkcja pilotów radiowych, zestawów multimedialnych oraz urządzeń stomatologicznych; od 2006r. dywersyfikacja asortymentowa i projektowa; Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji PILOTY uniwersalne Mak Maxim, samouczące Mak Focus, Mak Oskar, ZIPy ZIP TV, ZIP DVD, ZIP SAT, ZIP VCR, zamienne MT, MV, MS, MD, MH, MA, …, MK, na zamówienie: Canal +, Polsat Cyfrowy, TV Trwam, Hotele, PC MAK zestaw do zdalnego sterowania komputerem i aplikacjami multimedialnymi, MAXTER zestaw do sterowania systemem Microsoft Center Edition, Microsoft Vista EndoPulpometr urządzenie do badania żywotności miazgi zębowej oraz głębokości kanału zęba, RF Mak zestaw do radiowego sterowania dekoderami płatnych platform cyfrowych Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

1.3 Organizacja – struktura mieszana WŁAŚCICIEL DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY ZESPÓŁ ŚRODOWY DZIAŁ BAZ DANYCH BIURO KONSTRUKCYJNE BIURO HANDLU I MARKETINGU PRODUKCJA ZESPOŁY ZADANIOWE Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

1.4 Gdzie i jak sprzedajemy Sprzedaż krajowa: - 460 punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej, serwisy naprawy audio-video, - sieci: Media Markt, Media Saturn, RTV Euro AGD, Okay, Media Expert (około 220 marketów sieciowych) Sprzedaż eksportowa: Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja, Ukraina, Słowacja, Czechy, Węgry, Rumunia, Grecja, Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Hiszpania, Chiny Przykład w 2005r. 70% całości sprzedaży eksport w 2006r. 60% całości sprzedaży eksport Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

2.1 Co mamy do zaoferowania? Produkt – najlepiej NISZOWY lub UNIKATOWE FUNKCJE Usługa – unikatowość lub specjalizacja Produkt + Usługa – połączenie NISZY PRODUKTOWEJ ze SPECJALIZACJĄ Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

2.2 Komu to chcemy sprzedać? zbadanie otoczenia konkurencji - podział segmentacyjny - rozkład udziałów rynkowych - rodzaje dystrybucji - oferowany asortyment - mechanizmy marketingowe - poziomy marż na poszczególnych segmentach określenie - NASZEJ grupy docelowej - grupy docelowej END USERa Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

2.3 Jak chcemy to zrobić? opracowanie STRATEGII WEJŚCIA (jaki mamy ustalony CEL, z kim prowadzimy rozmowy, jaką przyjmujemy strategię cenową) działania operacyjne (kto i jak prowadzi projekt) działania korygujące (kto i na jakim etapie decyduje o zmianie strategii) Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

2.4 Jak wygląda proces? Przykład: PILOT UNIWERSALNY Etap 1 Formułowanie CELU (policzalny, określony w czasie, realny) (Do końca listopada 2007r. wejdziemy do 3 marketów na terenie Szwajcarii) Etap 2 Dobór zespołu – specyfika projektu, ustalenie BUDŻETU (Dyrektor działu handlowego + specjalista ds. marketingu + dyr. zarządzający) Etap 3 Wybór metod do realizacji postawionego celu (Dotarcie bezpośrednie, umówienie spotkań, wizyty bezpośrednie, działania na odległość) Etap 4 Weryfikacja założeń (Określenie barier wejścia, modyfikacja celu) Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

3.1 O co w tym wszystkim CHODZI? o zdobycie przewagi konkurencyjnej - znalezienie NOWYCH RYNKÓW ZBYTU, - znalezienie niszy rynkowej, o zarobienie pieniędzy - możliwość realizowania inwestycji, - możliwość zaspokojenia potrzeb, o możliwość realizowania swoich pomysłów Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Grzegorz Lesiak Dyrektor Zarządzający 3.2 Kontakt Grzegorz Lesiak Dyrektor Zarządzający tel. + 48 17 85-04-590, 85-04-591 wew. 38 e-mail: g.lesiak@elmak.pl DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów www.elmak.pl, e-mail: g.lesiak@elmak.pl