PROJEKTU COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2007/2008 PROJEKTU COMENIUS 4R W GOSPODARCE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
J. Kacperska D. Polewski J. Kacperska D. Polewski I al.
Ogólne zasady postępowania z odpadami opakowaniowymi
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Andrea Céline Bocelli Dion The Prayer (Modlitwa)
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
I ETAP realizowany na przełomie marca i kwietnia Korzenie cywilizacji Wyprawa w górę Nilu Odkrywanie przeszłości-Dlaczego Mumia nie wstaje Warsztaty ceramiczne.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu Sklep wysypisko: ulica jednokierunkowa? Projekt współfinansowany jest ze środków Narodowego.
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
W GOSPODARCE ODPADAMI” W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH
W GOSPODARCE ODPADAMI” W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Mini Słownik popularnych zwrotów
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU WIZYTA ROBOCZA PARTNERÓW PROJEKTU MARCA.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Fire protection in Poland and Europe
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Past continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

PROJEKTU COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2007/2008 PROJEKTU COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2007/ autor: mgr Maria Koźmin

Harmonogram działań projektu 4R w gospodarce odpadami w roku szkolnym 2007/2008 Lp.Działanie Termin realizacji Opis działaniaNauczyciele odpowiedzialni 1.Hymn ekologicznyXI Zwrotki po polsku + tłumaczenie na język angielski - Słowa zwrotki do 30 XI wysyłamy do partnerów - XII koncert w szkole U.Surowiec J.Wójcik E.Bartosińska 2.PuzzleI 2008 Tematyka związana z gospodarowaniem odpadami, technika dowolna, wymiar A3, 200 elementów M.Minor (S.SZ.) M.Łataś 3. Słownik dotyczący gospodarowania odpadami II, III Otrzymany tekst w języku angielskim należy przetłumaczyć i przesłać do Rumunii -Zrobić zdjęcia dokumentujące tekst -Dołączyć dane statystyczne z terenu Sosnowca B.Helman J.Wójcik U.Surowiec E.Bartosińska 4. Wizyta robocza w Maladze Uczestnicy: 5 nauczycieli 5 uczniów 5.Kampania w mieścieV Plakaty, ulotki, informacje o naszych działaniach -Festyn dla środowiska lokalnego połączony z akcją uświadamiającą E.Bartosińska, U.Surowiec J.Dudzicz, M.Bałazy U.Tarnowska, M.Łataś 6.Dzień czystości Przeprowadzenie akcji sprzątanie miasta, okolicy, rzeki itp. zgodnie ze specyfiką środowiska A.Barów, M.Bałazy(PCK) A.Sidorowicz 7.KronikiCały rokw formie tradycyjnej i elektronicznejU.Gbyl, M.Koźmin 8.Strona internetowaCały rokB.Skiba, A.Górczyńska 9.Gazetka EkopressXI, I, III, V U. Gbyl, M. Koźmin B. Helman 10. Zbiórka makulatury i baterii XI III.2008Zaangażowane wszystkie klasy. Ta, która najwięcej zbierze, dostanie nagrodę U.Tarnowska, U.Gbyl M.Bałazy, M.Minor 11. Wykonanie i umiesz-czenie pojemników do segregacji odpadów XI-XII Pojemniki do segregacji odpadów umieszczone zostaną w holu głównym szkoły oraz w klasach i na korytarzach U.Tarnowska, M.Bałazy I.Król 12.Wycieczki XII 2007 V 2008 Do przedsiębiorstw zajmujących się gospodarow. odpadami U.Surowiec M.Bałazy, I.Król 13.Dekoracja szkołyNa bieżącoAntyramy z informacjami o aktywnościach, plakaty I.Król J.Dudzicz 14. Komunikacja ze szkołami partnerskimi Na bieżącoKomunikacja z nauczycielami ze szkól partnerskich oraz z uczniamiE.Bartosińska

PAŹDZIERNIK 2007 Artykuł o naszej wizycie w Bilbao ( X 2007 r.) opublikowany w lokalnej gazecie DEIA

LISTOPAD 2007 UKAZAŁ SIĘ PIĄTY NUMER GAZETKI EKOPRESS PROJEKTU COMENIUS

LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2007 W poprzednim roku szkolnym Urząd Miejski ogłosił konkurs dla szkół dotyczący zbiórki używanych baterii. Uczniowie naszej szkoły uzbierali aż 58 kg. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło w obecnym roku szkolnym. Nasza szkoła została nagrodzona kwotą 100 PLN, za którą zakupiono pojemniki do segregacji odpadów. W tym roku konkurs ogłoszono ponownie i oczywiście zgłosiliśmy swój udział.

LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2007 Wykonanie i umieszczenie pojemników do segregacji odpadów

GRUDZIEŃ 2007 PREMIERA WYKONANIA NASZEGO HYMNU EKOLOGICZNEGO

HYMN EKOLOGICZNY Z NASZEJ SZKOŁY Ten świat jest zbyt cenny, by tak go dewastować, Ludzkie mózgi, zachowanie, to trzeba wyprostować. Trzeba cos z tym zrobić, przecież tak być nie może, Że nasz piękny świat każdy niszczy, o Boże! Nasza planeta tonie, nadaje SOS, Musimy jej pomóc, przecież coś w tym jest, Zanieczyszczona atmosfera, wycinane lasy, Pomyślcie, co robicie, niszczycie przyszłe czasy This world is too precious / to be devastated So are our brains / too frustrated Annihilated / too complicated How can I put it / we must put it straight I hate – I hate – I hate Our hatred is our faith Hymn powstał jako jedno z działań w naszym projekcie. Warto podkreślić, że melodia ułożona przez naszych uczniów została wybrana przez koordynatorów szkół partnerskich. We oughta do something about it It cant be like this – thats it ( x2) Everybody litters and pollutes Our wonderful world – seas and woods Our planet sends its SOS We must help it or face its death Polluted air – deserts without trees I am not a whiz – but we must do Something about it – think What youre doing – you ruin Our future – you ruin our world

LET´S FIND SOLUTIONS Why are you taking it out on me? Are you out of your mind? Dont you see you are killing me? And everything that you mind? Why are you throwing so much waste? Why are you cutting my trees? Why are you throwing so much waste? We can hardly breath? Come on guys! There is still hope for us. Lets find solutions You know where they are Come on guys! There is still hope for us. The 4Rs are the answer which will save us I remember the old days When you cared for me Nature and humans were brothers And we shared so many things Why did I become a giant dump? Why am I going mad? Why did I become a giant dump? Why am I getting sad? Come on guys! There is still hope for us. Lets find solutions You know where they are Come on guys! There is still hope for us. The 4Rs are the answer which will save us ZNAJDŹMY ROZWIĄZANIA Czy myślicie, co robicie? Czy straciliście kontrolę? Co to jest to, co się dzieje? Wszystko idzie ku gorszemu. Dlaczego wszystko jest takie brudne? Cała planeta jest naga. Dlaczego wszystko jest takie brudne? Zostawcie mnie w spokoju. Chodźcie ludziska, obudźcie się. Rozwiązanie trzeba znaleźć. Chodźcie ludziska, obudźcie się 4R trzeba wspierać. Pamiętam stare czasy, gdy troszczyliście się o mnie. Ziemia i ludzie razem aż do końca. Dlaczego jestem śmietniskiem? Dlaczego cuchnę? Dlaczego jestem śmietniskiem? Jest mi smutno. Chodźcie ludziska, obudźcie się. Rozwiązanie trzeba znaleźć. Chodźcie ludziska, obudźcie się 4R trzeba wspierać. ENCONTRAMOS LAS SOLUCIOES Qué creéis que estáis haciendo? Es que perdéis el control? Qué es lo que está sucediendo? Va todo a peor. Por qué está todo tan sucio? Todo el planeta pelao Por qué está todo tan sucio? Me dejáis de lao Venga tío, despierta ya. Una solución hay que encontrar Venga tío, despierta ya. Las cuatro erres hay que apoyar Recuerda aquellos años en que cuidabas de mi. El planeta y los humanos Juntos hasta el fin. Por qué soy un basurero? Por qué huelo mal? Por qué soy un basurero? Me siento fatal. Venga tío despierta ya, una solución hay que encontrar. Venga tío, despierta ya. Las cuatro erres hay que apoyar HYMNEKOLOGICZNY Z MALAGI

CHANSON SUR UNE MUSIQUE POLONAISE (avec des citations de Gandhi) Vous de-vez être le chan-gement que vous dé-sirez voir dans l'monde. Croire en quel-que-chose et le vivre. Le bon-heur c'est lorsque vos actes et vos parol' sont en accord. Vivre tous sim-ple-ment pour que tous puissent sim-ple-ment vivre. Jou-is des choses de la terre en y re-non-çant pour toujours. Moins on pos-sède, moins on veut. La vé-ri-té doit consti-tuer le coeur de notre ac-ti-vité. La vé-ri-té est très dure et fra-gile com' une fleur. La vé-ri-té est né-ces-saire pour vi-vre en paix. SONG ON A POLISH MUSIC (with Gandhi's quotations) You must be the change that you want in this world. Be-lieve in some-thing and live it. Happiness is when your acts and words agree. Live all simply, so that everybody may simply live. Profit from things of earth by renouncing to them forever. The less you have, the less you want. The truth must constitute the heart of our ac-ti-vity. Truth is very hard and fra-gile like a flower. Truth is neces-sary to live in peace. PIOSENKA NA MUZYKĘ POLSKĄ (cytaty Gandhiego) Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć na świecie Wierzyć w coś i zgodnie z tym żyć Szczęście jest wtedy, gdy wasze czyny i słowa zgadzają się Żyć prosto, aby wszyscy mogli po prostu żyć Korzystaj z ziemskich rzeczy poprzez wyrzekanie się ich na zawsze Im mniej masz tym mnie chcesz Prawda musi tworzyć serce naszej działalności Prawda jest solidna i krucha jak kwiat Prawda jest potrzebna, aby żyć w pokoju HYMN EKOLOGICZNY Z BILBAO

STYCZEŃ 2008 WYDANIE KOLEJNYEGO- 6 NUMERU GAZETKI EKOPRESS PROJEKTU COMENIUS

STYCZEŃ 2008 Pracujemy nad projektem puzzli ekologicznych

STYCZEŃ 2008

LUTY 2008 KOLEJNY KONCERT HYMNU EKOLOGICZNEGO ZORGANIZOWANY NA SPECJALNE ŻYCZENIE UCZNIÓW

LUTY 2008 ZBIERAMY INFORMACJE NA TEMAT GOSPODAROWANIA ODPADAMI W MIEŚCIE I OKOLICY ODPADAMI W MIEŚCIE I OKOLICY Selektywnej zbiórce odpadów podlegają: 1) odpady surowcowe a) odpady opakowaniowe z papieru i tektury, b) odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego, c) odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, d) odpady opakowaniowe z metali, e) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, f) nieopakowaniowe odpady z papieru i tektury. 2) Odpady roślinne, 3) Odpady z remontów, 4) Odpady wielkogabarytowe, 5) Odpady niebezpieczne, 6) Odpady w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego W Sosnowcu trwa selektywna zbiórka odpadów

MARZEC 2008 Słownik dotyczący gospodarowania odpadami

KWIECIEŃ 2008 Warsztaty ekologiczne Młodzież klas II i III uczestniczyła w warsztatach ekologicznych. Oprócz teoretycznej wiedzy zdobywali praktyczne umiejętności Wykorzystania surowców wtórnych.

KWIECIEŃ naszej szkoły w Maladze Wizytaprzedstawicieli naszej szkoły w Maladze szczegóły na naszej stronie kwietnia 2008 r.

30 MAJ 2008

30 MAJ 2008

CZERWIEC 2008 PRODUKT KOŃCOWY W ROKU SZKOLNYM 2007/ hymn ekologiczny, 2. puzzle, 3. ilustrowany słownik dotyczący gospodarowania odpadami, 4. dane statystyczne z terenu Sosnowca dotyczące gospodarki odpadami,5. kampania w mieście promująca środowisko naturalne, 6. dzień czystości - sprzątanie miasta, okolicy, rzeki itp., 7. wydawanie gazetki "Ekopress", 8. zbiórka makulatury i baterii, 9. wykonanie i umieszczenie na terenie szkoły pojemników do segregacji odpadów.

Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie. Treści projektu nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Narodowej Agencji w tej sprawie, a w zawiązku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.