Katowice, 25.11.2010 Współpraca z graficznym studiem projektowym Jak dobrze napisać brief projektowy? Ewa Sadowska 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Techniki komunikacji prof. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Advertisements

Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Katedra Marketingu Usług
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Województwo pomorskie –
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
opis projektu jednym zdaniem
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Interactive Marketing Partner marketing
Biznesplan.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Technik Organizacji Reklamy
Kryteria wyboru systemów:
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Bartłomiej Zieliński Daniel Celmer 3 TOR
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Prezentacja nowego produktu Tytuł. Cel długoterminowy  Podaj cel, który ma zostać zrealizowany.
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Identyfikacja Wizualna Firmy
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Prezentacja agencji – nazwa agencji
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
HOOP - Dzień Przytulania
Nazwa, logo i motto firmy
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Prezentacja biznesplanu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Nazwa firmy Produkty i usługi
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

Katowice, 25.11.2010 Współpraca z graficznym studiem projektowym Jak dobrze napisać brief projektowy? Ewa Sadowska 1

Co może zaprojektować studio? Logo / rewitalizacja logo Witrynę internetową Wizerunek produktu (opakowanie) Wizualną tożsamość marki Poszczególne narzędzia marketingowe Kampanię promocyjną lub jej składowe

Co to jest brief projektowy? jest dokumentem skierowanym do zespołu projektowego obejmuje on zazwyczaj zestaw wymagań i charakterystykę klienta

Jak przygotować dobry brief? 1. Zaprezentuj firmę Przedstaw charakterystykę Twojej firmy oraz jej działalności. Opisz misję, zapoznaj z tożsamością oraz ofertą firmy. Napisz o strukturze firmy, ilości pracowników, siedzibie i oddziałach. Zapoznaj agencję z otoczeniem Twojej firmy prezentując lokalną społeczność, relacje i współpracę z nimi.

2. Scharakteryzuj produkt Opisz najważniejsze właściwości oraz cechy Twojego produktu i jego marki. Przedstaw historię produktu, jego pozycję na rynku, rodzaje i odmiany. Wymień rejony, w których najlepiej się sprzedaje, oraz te, w których popyt na niego jest niski. Opisz, czym Twój produkt się wyróżnia, czemu klienci go kupują. Jeżeli dysponujesz badaniami, uwzględnij najważniejsze wnioski. Informacje te pozwolą agencji zapoznać się z produktem oraz z jego marką, jak również określić jego pozycję i postrzeganie na rynku.

3. Opisz rynek oraz konkurencję Zamieść kilka informacji o rynku, na którym działa Twoja firma i sprzedawany jest produkt. Przedstaw strukturę rynku, wymień głównych graczy (jeżeli posiadasz odpowiednie dane - przedstaw ich udziały procentowe). Opisz bieżące trendy panujące na tym rynku, szanse, zagrożenia oraz zmiany, jakie się szykują i ich wpływ na działalność.

3. Opisz rynek oraz konkurencję – cd. Uwzględnij pozycję rynkową firmy na tle konkurencji. Istotne jest uwzględnienie udziałów rynkowych każdej z firm, i ich produktów. Wymień działania komunikacyjne konkurentów, ich pomysły, idee. Możliwość poznania konkurentów przez agencję, pozwoli zaproponować taki zestaw działań, który pomoże wyróżnić produkt/firmę na tle innych.

4. Zaprezentuj dotychczas podjęte działania Napisz o zrealizowanych kampaniach reklamowych lub innych działaniach. Podaj ogólną charakterystykę podjętych przedsięwzięć, ich typ, kanały komunikacji oraz zorganizowane akcje. Opisz efekty dotychczas prowadzonych działań, a także wskaż, które z nich firma zamierza kontynuować, a które wolałaby zmienić.

5. Przedstaw cele firmy W briefie przedstawimy cele, jakie wyznaczyliśmy firmie czy produktowi na najbliższe lata. Informacje te mają znaczenie przy wyborze zarówno kluczowych przekazów, jak też przy doborze odpowiedniej kampanii reklamowej czy działań public relations. Im bardziej są one konkretne, tym lepiej. Mając precyzyjny cel, łatwiej przygotować dla niego strategię i zaproponować narzędzia.

6. Wymień oczekiwane cele komunikacyjne Bardzo ważna część briefu, w której piszemy, co chcemy osiągnąć dzięki przeprowadzonej kampanii reklamowej czy też działaniom public relations. Definiujemy tutaj, do kogo konkretnie chcemy się zwrócić, co oferujemy i jaki chcemy nadać mu charakter, aby odróżniał się od konkurencji. Warto wymienić również przedsięwzięcia, które nas szczególnie interesują.

7. Przedstaw grupę docelową Zaprezentuj grupę, z którą chcesz się porozumieć (np. poprzez kampanie reklamową, działania public relations). Kim mają być Twoi klienci? Określ ich płeć, wiek, wykształcenie, upodobania, zawód, miejsce zamieszkania. Przedstaw, do czego ma służyć Twój produkt, w jaki sposób i jak często będą go używać. Poinformuj agencję o dotychczasowych relacjach z klientami, scharakteryzuj ich pod względem wiedzy o danej kategorii produktu oraz zainteresowania nim.

8. Określ czas zadania Poinformuj agencję o terminie, w jakim chcesz otrzymać gotowe projekty danego przedsięwzięcia do weryfikacji lub zatwierdzenia.

9. Podaj budżet Poinformuj agencję o zaplanowanych wydatkach. Informacja ta pozwoli dobrać odpowiednie narzędzia do realizacji zadania.

10. Podaj dane kontaktowe Studio projektowe / agencja powinno wiedzieć, z kim w sprawie projektu mają się kontaktować i do kogo kierować ewentualne pytania. Przekaż dane kontaktowe (nazwisko, telefon, e-mail, adres, fax).

11. Załączniki do briefu Dane, które warto załączyć do briefu: dane o sprzedaży w przekroju regionalnym, dane o sprzedaży w przekroju czasowym, wyniki badań postaw i stylu życia odbiorców reklamy oraz wyniki badań nad produktem/marką. Starannie i wyczerpująco przygotowany brief będzie miał wpływ na jakość współpracy jak również na jej efekt.

UWAGA 9 sposobów, aby zdenerwować grafika*: 1) Pytasz go, czy może coś zaprojektować “na próbę” 2) Nie możesz się zdecydować, co do wyglądu projektu 3) Nie odbierasz telefonów, a projekt ma być zrobiony szybko 4) Decyzję podejmuje jeszcze szef/żona/mąż … 5) Prosisz o 2 projekty w cenie 1 6) Akceptujesz projekt po czym stwierdzasz, że jednak wolisz wcześniejszą wersję 7) Mówisz, że sam zrobiłbyś to lepiej 8) Próbujesz mu wmówić, że to się robi “w 5 minut” 9) Sam przygotowujesz projekt, aby było taniej * Źródło: M. Chitra: „9 sposobów, aby wkurzyć grafika”, http://www.firmy.net/blog/9-sposobow-aby-wkurzyc-grafika.html, [17.02.2010]

Projekt: logo/redesign znaku firmowego Czy logo będzie identyfikować się z firmą czy produktem firmowym? Jaka jest nazwa firmy / produktu? Jakie jest hasło reklamowe, motto, myśl przewodnia produktu / firmy? Jaki jest profil działalności firmy / charakterystyka produktu? Do kogo skierowany jest produkt? Kto jest głównym odbiorcą produktu, usług? Jakie elementy mają zostać użyte w logo? nazwa, nazwa + element graficzny, nazwa + element graficzny + motto, tylko el. graficzny, dowolne

Projekt: logo/redesign znaku firmowego Czy są jakieś wskazówki lub wymagania odnośnie kolorystyki, kształtu znaku firmowego? Czy ma to być rewitalizacja logo (odświeżenie wizerunku firmy)? Czy używają Państwo już jakiegoś znaku, który ma być zmieniony? Czy podobają się Państwu loga innych firm? Jeśli tak, to prosimy o podanie adresów www lub przesłanie przykładów lub szkiców emailem. Czy znak ma pokazywać tradycję firmy, czy też ma być znakiem nowoczesnym? Czy w przyszłości istnieje możliwość zmiany lub rozszerzenia obecnej działalność firmy? Jeśli tak, to czy wiadomo w jakim kierunku? Proszę o podanie firm konkurencyjnych z Państwa branży. Dodatkowe informacje lub sugestie