JESIENNE ORIGAMI propozycje wykorzystania techniki origami w pracy z młodszym czytelnikiem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

informacje i wskazówki dla rodziców
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Techniki papieroplastyczne Kamila Korzekwa Paulina Grzyb kl. I b.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Dojrzałość szkolna dziecka
Konrad Rzucidło - uczeń kl. IV e w Szkole Podstawowej nr 2 W Lublinie
ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Origami a matematyka.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Biblioteka szkolna powstała w roku 1964, wraz z oddaniem nowego obiektu szkolnego. Stan księgozbioru w roku szkolnym 2011/2012 to 5778 woluminów.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
Karoliny Kazimierczak
Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper
Serce i rozum, czyli kilka słów o masażu „Shantala”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
opracowała Joanna Bojarska
Biblioterapia.
Czarodziejskie Mandale
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
ORIGAMI Klasa V a.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W POŁAŃCU „KOTKI” Z WIZYTĄ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI”
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Innowacja pedagogiczna
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Hobby spidersweb.pl Czas przeznaczony na drobne przyjemnosci spedzam na czytaniu ksiazek… krosno24.pl.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Charakterystyka metody Glenna Domana
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
Curlicue - origami kinetyczne
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Dlaczego warto czytać książki?
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

JESIENNE ORIGAMI propozycje wykorzystania techniki origami w pracy z młodszym czytelnikiem

Origami – sztuka składania papieru Świat bez sztuki naraża się na to, że będzie światem zamkniętym na miłość. Jan Paweł II Gdy skutecznie używamy własnych rąk nasze serca najbardziej przepełnione są pokojem. Akira Yoshizawa

Czym jest origami? sztuka składania papierowych modeli, tworzenia papierowych figurek (nazwa pochodzi od japońskich słów – ori – składać, kami – papier) sposób spędzania wolnego czasu zabawa forma wspierania kształcenia ważne narzędzie edukacji i terapii

Zalety origami (walory dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne) rozwija sprawność manualną (zginanie, składanie, nacinanie, cięcie ) i usprawnia motorykę dziecka ćwiczy koordynację wzrokowo–ruchową angażuje pracę dwóch rąk, co powoduje stymulację obu półkul mózgowych

Zalety origami Wpływa na rozwój sprawności językowej, czynności słuchania i czytania doskonali koncentrację uwagi, logiczne myślenie, pamięć stymuluje rozwój wyobraźni przestrzennej

Zalety origami wspomaga rozumienie podstawowych pojęć określających stosunki przestrzenne oraz geometrycznych stymuluje rozwój intelektualny dziecka (od myślenia odtwórczego do twórczego) tanie hobby

Zalety origami pozwala się zrelaksować, odpręża, uspokaja uczy cierpliwości, dokładności, precyzji, pomysłowości, staranności pozwala odkryć swoje artystyczne zdolności pozwala na racjonalnie wykorzystanie czasu wolnego poprzez sprecyzowanie swoich zainteresowań

Zalety origami poprawia samoocenę dziecka, dowartościowuje, zaspokaja potrzebę sukcesu wdraża do estetycznego i dokładnego wykonywania prac uczy efektywnego współdziałania w zespole umożliwia podejmowanie działań na rzecz innych

Zalety origami w bibliotece sprzyja lepszemu wizerunkowi biblioteki w szkole wytwarza u dzieci pozytywną motywację do odwiedzin biblioteki zachęca czytelników do stałych kontaktów z biblioteką i książkami (nie tylko z zakresu origami) pomaga w lepszym poznaniu czytelników i zaprzyjaźnieniu się z nimi

Możliwości wykorzystania origami w bibliotece szkolnej prowadzenie koła origami w trakcie zajęć z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej, podczas doraźnych zastępstw w charakterze upominku lub nagrody podczas imprez bibliotecznych i szkolnych

Dekoracje okolicznościowe (wystrój biblioteki, gazetki, wystawki biblioteczne, imprezy szkolne)

Festyny, kiermasze

Pozaszkolne konkursy plastyczne Projekt okładki mojej ulubionej książki

Pozaszkolne konkursy plastyczne Projekt okładki mojej ulubionej książki

Papieska zakładka do książki Pozaszkolne konkursy plastyczne Papieska zakładka do książki

DEKALOG ORIGAMI 1. Papier składamy czystymi rękami. 2. Uważamy, aby nie pomiąć papieru. 3. Wszystkie złożenia wykonujemy równo i starannie. 4. Linie zagięć wygładzamy kostką domina. 5. Uważnie słuchamy wskazówek pani, aby wykonać zagięcia w określonej kolejności.

DEKALOG ORIGAMI 6. Żadnego złożenia nie pomijamy i nie lekceważymy. 7. Pracujemy na sztywnej powierzchni (np. stole). 8. Staranne zagięcia + równe złożenia = piękna forma origami. 9. Pracujemy w ciszy i skupieniu. 10. Do klejenia origami używamy niewielkiej ilości kleju.

Książeczka origami MOJA RODZINA MÓJ ULUBIONY KOLOR MOJE HOBBY MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA MOJE MARZENIE MOJE ULUBIONE ZWIERZĄTKO

Origami story - Rybka Opowiem wam bajeczkę. Bajeczka zapisana jest na kwadratowej kartce papieru. Dlatego każdy z was musi mieć przed sobą kwadrat. To bajeczka o kartce, która nie chciała być kanciastym kwadratem. - Znudziło mi się stanie na jednej nodze – westchnęła karteczka i z żalu załamała rączki. Wtedy powiał wiatr i złożył karteczkę na pół. - Hura! - wrzasnęła karteczka – Jestem trapezem. Jak przyjemnie jest leżeć na długim boku! (podstawie) Karteczka odprężyła się i zasnęła. Kiedy obudziła się, poczuła, że małe nasionko fasoli cały czas uwierało ją w plecy. Zaczęła je masować rączką – najpierw delikatnie, potem mocniej i jeszcze mocniej. Ale ból niestety nie ustępował. Karteczka przewróciła się na drugą stronę i znowu masowała plecki. Najpierw delikatnie, potem mocniej i bardzo mocno. - Co za ulga! -powiedziała karteczka i z zadowolenia zatarła rączki. Poczuła się bardzo szczęśliwa również z innego powodu. Czy wiecie już dlaczego?

Ciekawe strony www http://www.origami.org.pl (strona Polskiego Centrum Origami) http://www.origami.art.pl http://www.oriland.com/index

Opracowały Maria Młynarczyk, Bożena Studniewska TNBSP Lublin