,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Patron i symbole szkoły.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Sejm Dzieci i Młodzieży
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Kwiecień 2014 r. Debata.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Praca z uczniem zdolnym – czyli Młodzieżowy Klub Techniki w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Autor: Jarosław Pieczkowski.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Badanie frekwencji w klasach zasadniczych w ZSZ w Wieliczce.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Gliwice Nasze piękne miasto.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak działa demokracja w szkole?
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Kandydaci PSL do Sejmu i Senatu RP.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Było sobie życie… w SP im. AK w Jabłonnie
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Zapis prezentacji:

,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…

Czymże byłaby szkoła bez humoru ?

Pożyteczna, lecz z humorem. Taka też była nasza debata.. Pytania były ułożone pod kierunkiem uczniów. Połączyliśmy naukę z zabawą. Chcieliśmy zaciekawić naszych kolegów, a wiadomy jest fakt, że trzeba sposobu, aby zainspirować dane jednostki. Nasz sposób był prosty i bardzo skuteczny. Dzięki temu uczniowie nie tylko bardzo dobrze się bawili, lecz także nauczyli się wielu ważnych rzeczy.

Ważne wydarzenie – ważny gość ! Naszą debatę uświetnił gość specjalny. Zgodził się przyjechać do nas prosto z Sejmu w Warszawie. Odwiedził nas sam senator RP: Jarosław Lasecki.

O to kilka pytań które zadałyśmy i rozwinęłyśmy na naszej debacie:

1.Co was motywuje do tego, abyście chodzili do szkoły ?

2.Co was demotywuje do tego, alby chodzić do szkoły?

3. Jeśli mielibyście taką szansę, czego zakazalibyście w naszej szkole?

4.Jak myślicie co zrobić, aby zachęcić uczniów do chodzenia do szkoły?

5. Czy nagroda za wzorową frekwencję byłaby pewnego rodzaju motywacją, aby nie opuszczać godzin lekcyjnych ?

6.Co chcielibyście zmienić w naszej szkole?

7.Czy w pełni angażujecie się w życie szkoły ?

8.Czy ważne jest dla was dobro szkoły? Rozwój placówki w której egzystujecie?

9. Jeśli tak to co robicie, jakie działania podejmujecie, żeby przyczynić się do jej rozwoju?

Przedstawione powyżej pytania zostały wybrane losowa. Dzięki nim uczniowie uświadomili sobie wiele spraw i wyciągnęli wiele wniosków.

Uczeń – człowiek !

Każdy, bez względu na wiek czy wzrost może zmieniać świat !

Uczeń nie musi się ze wszystkim zgadzać! Ma prawo do przedstawienia własnego zdania i wkładu w życie szkoły!

Dzieci mają siłę… dzieci to przyszłość!

Ja mogę.. Ty możesz.. My możemy..

Prezentacje przygotowały kandydatki do Sejmu Młodzieży: Angelika Tomzik i Klaudia Ślęzak. Uczennice klasy III gimnazjum w Zrębicach.