ZAKŁADANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (FIRMY)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w prowadzeniu zajęć z uczniami w ramach szkolnego ruchu naukowego
Advertisements

OTWARTA FIRMA – BIZNES PRZY TABLICY
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Cel: zwrócenie uwagi na fakt iż Internet powinien być elementem łączącym pokolenia.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Promocja posterów Przedszkole Miejskie w Gliwicach
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zasady rejestracji działalności gospodarczej
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Fotografia naszym życiem
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Słowacja 22 marca – 25 marca 2011r.. 22 marca 2011r. Pierwszy dzień pobytu na Słowacji w miejscowości Martin rozpoczął się prezentacją szkół uczestniczących.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zalewie ID grupy:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ZAKŁADANIE FIRMY.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
TECHNIKUM ADMINISTRACYJNE I TECHNIKUM MASAŻU
zorganizowany i przeprowadzony przez Zespół Szkół w Sztutowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Specjalność Handel zagraniczny
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Specjalność Handel Zagraniczny
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

ZAKŁADANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (FIRMY)

Autorzy Projektu LAURA KORNOWSKA MONIKA MUCHOWSKA AGNIESZKA PRĄDZINSKA KLAUDIA WOJDAK ADAM GLAMA MIŁOSZ KLEJBOR SZYMON BARWIŃSKI HENRYK BERENDT DAWID NOWACKI PATRYK MUSIAL GABRIELA GAJEWSKA-opiekun ID SZKOŁY -96/50 ZESPÓŁ SZKÓŁ GIMNAZJUM W BYSŁAWIU KOMPETENCJA MATEMATYCZNO PRZYRODNICZA 96/50_ MP_ G1

PLAN PROJEKTU Informacje o projekcie Cele realizacji Ścieżka (droga) realizacji pracy nad projektem Praca badawcza nad projektem Efekty pracy Wakacje i pożegnanie

CELE PROJEKTU Celem głównym projektu jest: rozwój kompetencji z przedsiębiorczości u 10 uczniów klas pierwszych Gimnazjum w Bysławiu, stanowiących zespół projektowy, na poziomie dającym im odpowiednie przygotowanie do dalszej nauki w obszarze edukacji związanej przedsiębiorczością. Cele szczegółowe powinny uwzględnić: rozwój zainteresowań tematyką przedsiębiorczości wśród uczniów uczestniczących w zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych pod kierunkiem Pani Gabrieli Gajewskiej. pogłębienie i poszerzenie wiedzy merytorycznej, dotyczącej zakładania i prowadzenia firmy. nabycie umiejętności pracy zespołowej, rozwój doświadczenia w podejmowaniu decyzji, nabycie umiejętności związanych z tworzeniem prezentacji wyników projektu.

PRZEDSTAWIENIE IDEI PROJEKTU ŚCIEŻKA REALIZACJI PRZEDSTAWIENIE IDEI PROJEKTU Na pierwszych zajęciach zapoznaliśmy się z prezentacją RPK dla uczniów. Wykonaliśmy swoje wizytówki i sprawdziliśmy się w budowaniu wieży z kartek

PRZYDZIAŁ RÓL W ZESPOLE ŚCIEŻKA REALIZACJI PRZYDZIAŁ RÓL W ZESPOLE Lider – Adam Glama kronikarz - Miłosz Klejbor Sprawozdawca – Laura Kornowska

WYBÓR TEMATU PROJEKTOWEGO ŚCIEŻKA REALIZACJI WYBÓR TEMATU PROJEKTOWEGO Planujemy również zaprezentować się w szkole podczas dyskoteki Wybór branży odbył się na podstawie określenia naszych mocnych i słabych stron. Zdecydowaliśmy się na branżę gastronomiczną w powiązaniu z kulturalno-medialną

PRACA NAD WZROSTEM KOMPETENCJI ŚCIEŻKA REALIZACJI PRACA NAD WZROSTEM KOMPETENCJI Wykorzystujemy informacje ze stron internetowych, aby prawidłowo nadać nazwę firmie. Praca na stronach www.mojafirma.pl W celu wyszukania informacji „Jak założyć firmę?”

FIRMA W DZIAŁANIU ŚCIEŻKA REALIZACJI Grupy robocze wg. płci. Naleśniki są niebiańsko smaczne, a dziewczynki bosko śliczne Z Panem Dyrektorem i Panią Sekretarką lepiej żyć w zgodzie

SPOTKANIE Z PRZEDSIĘBIORCĄ ŚCIEŻKA REALIZACJI SPOTKANIE Z PRZEDSIĘBIORCĄ Byliśmy ciekawi jak w praktyce wygląda prowadzenie własnej działalności, dlatego wybraliśmy się do Pani Ewy Kufel, która z powodzeniem prowadzi biznes. Pani Ewa - „Najważniejsza W biznesie jest mobilność. Chyba ma rację, bo zapiekanki były smaczne

WYSZUKIWANIE INFORMACJI W SIECI ŚCIEŻKA REALIZACJI WYSZUKIWANIE INFORMACJI W SIECI 1.Wykorzystywanie Internetu do wzrostu naszych kompetencji na temat -Badań marketingowych rynku -Form prawnych działalności gospodarczych *osoba fizyczna *spółka cywilna *spółka zoo 2.Przerwa na ciastko 3.Wypełnianie kart pracy

ZAJĘCIA W US W TUCHOLI ŚCIEŻKA REALIZACJI Zajęcia bynajmniej nie były nudne. Również bardzo pracowite. Już dokładnie wiemy co to jest NIP. Kto jest płatnikem WAT-u. I dlaczego nie warto pracować w „szarej strefie”.

ZAJĘCIA W BGŻ W TUCHOLI ŚCIEŻKA REALIZACJI Wiemy jak i po co posiadać konto firmowe. Pani Dyrektor zachęciła do założenia konta młodzieżowego. Na wakacje na pewno się przyda. Poważni ludzie biznesu nie zapominają o zdrowiu. My dzisiaj wykonaliśmy „kawał dobrej roboty”.

ZAJĘCIA W GUS W BYDGOSZCZY ŚCIEŻKA REALIZACJI I znów mnóstwo dokumentów Już Nas nikt nie zaskoczy, czy wiemy co to jest REGON Prześledziliśmy Statystykę Gminy Lubiewo

WIZYTA W STUDIU RADIA UNIWERSYTET UKW ŚCIEŻKA REALIZACJI Sympatyczna studentka przeprowadziła z Nami wywiad na temat realizowanego projektu. Wiemy jak działa radio Internetowe. Opowiedział nam o tym student Karol.

Wizyta w Urzędzie Gminy w Lubiewie ŚCIEŻKA REALIZACJI Wizyta w Urzędzie Gminy w Lubiewie Do Urzędu Gminy w Lubiewie udaliśmy się po to, by sprawdzić działanie i zasadność „Jednego okienka” podczas rejestracji firmy. Wypełniliśmy, pod kierunkiem pracownika urzędu, odpowiednie formularze EDG 1, jako osoby fizyczne chcące prowadzić działalność gospodarczą.

ORGANIZACJA DYSKOTEKI ŚCIEŻKA REALIZACJI Organizacja dyskoteki w szkole była jednocześnie podsumowaniem projektu. Chłopcy przygotowali profesjonalnie muzykę. Bawiliśmy się świetnie. Nie zawiódł też zaproszony zespół Break Dance.

PREZENTACJA NA FORUM SZKOŁY ŚCIEŻKA REALIZACJI PREZENTACJA NA FORUM SZKOŁY gujudt Prezentacja się udała. Teraz możemy spokojnie pomyśleć o wakacjach.

EFEKTY REALIZACJI Wzrost wiedzy na temat zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej Zorganizowanie dyskoteki dla gimnazjalistów Zarabianie pierwszych pieniędzy Umiejętność prezentowania się w mediach i na forum szkoły Założenie strony internetowej firmy http://smakgimschool.zafriko.pl/

Dziękujemy za uwagę. Nareszcie wakacje. Życzymy wesołych i słonecznych wakacji, miłego wypoczynku  i uśmiechu na co dzień. Dziękujemy za pendrive’a.