„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM
Advertisements

Mandale.
rola pomocy edukacyjnej w rozwoju dzieci najmłodszych
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Wybrane techniki wykonywania ozdób i przedmiotów z papieru
ZUCHY zarys metodyki.
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
KANONY DOGOTERAPII.
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Bawią, uczą, rozwijają..
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Percepcja wzrokowa.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Integracja sensoryczna
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Racławicach Śląskich
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
FAST FOODY- zmora XXI.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Plac zabaw na medal Rejon 8 Projekt nr 35. Plac zabaw na medal W ramach naszego projektu chcemy stworzyć kolorowe, bezpieczne miejsce do zabawy dla naszych.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
W zdrowym ciele zdrowy duch
Terapia SI jako metoda wspomagająca rozwój dziecka
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Sala Doświadczania Świata
Ruch to zdrowie.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
ZANIM PRZEDSZKOLAK ZOSTANIE UCZNIEM JAK POMÓC DZIECKU PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO NAUKI W SZKOLE?
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Andrzejowe czary mary Akademia Kreatywnego Ekomalucha projekt KSI NR POKL /10 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
„IRZYKOWY” OGRÓD ZMYSŁÓW
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Integracja sensoryczna
PROJEKT PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
Świetlica – czas zabawy !
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
PRZEDSZKOLE NR 401 w Warszawie
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Woda cennym darem.
Zobacz, usłysz, poczuj- niezwykła podróż do świata zmysłów.
Zapis prezentacji:

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak) Nasze zabawy „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)

Znaczenie zabawy w życiu dziecka Zabawa jest dominującą aktywnością małych dzieci. Ma ona olbrzymie znaczenie dla ich rozwoju. Dzięki niej dziecko ma możliwość poznawania świata, ale przede wszystkim dostarcza im wiele radości. Dlatego też w pierwszych latach życia dzieci potrzebują nie tylko zabawek, ale przede wszystkim „przedmiotów do zabawy”, czyli materiałów i przedmiotów z życia codziennego, które dają możliwość różnorodnego zastosowania. Poniżej zaprezentujemy kilka pomysłów, które wykorzystujemy na co dzień w pracy z Państwa dziećmi.

Kolorowe butelki Zabawa butelkami stymuluje wiele zmysłów dziecka: wzrok, dotyk, słuch. Manipulując butelkami, przestawiając je z miejsca na miejsce, budując z nich jak z dużych klocków, dziecko rozwija sprawność ruchową całego ciała (duża motoryka).

Zabawa butelkami uczy przede wszystkim kreatywnego spojrzenia na świat, tego iż wszystko może posłużyć do zabawy. Taka EKOzabwka, niejednego dnia zajmie na długie chwile Wasze pociechy i przysporzy im wiele radości, a dodatkowo możecie ją mieć za grosze.

Butelki mogą być wypełnione: - ryżem, - kaszą, - zabarwioną wodą z olejem, - makaronem, - płatkami kukurydzianymi, - wodą i nadmuchanymi balonami, guziki, cieczami itp..

Sensoryczne zabawki - Materiałowa kostka to świetna zabawa. Igła, nitka, materiały o różnej fakturze i można wyczarować cuda. Dzięki kostce dziecko pobudza swoje zmysły: dotyku, wzroku. - Odstające tasiemki pozwalają dziecku ćwiczyć sprawność rąk, a ich kolory skupiają wzrok.

- Walec sensoryczny może być też ciekawą formą zabawy - Walec sensoryczny może być też ciekawą formą zabawy. Na walec przyklejamy materiały o różnej fakturze, szeleszczące i błyszczące folie. - Dzięki tej „zabawce” dziecko pobudza zmysł wzroku i słuchu, a także stwarza okazję do ruchu.

Zaczarowane pudełka to pojemniki wypełnione skrawkami materiałów o zróżnicowanej fakturze i kolorze. Materiały mogą być zszyte lub włożone w pojedynczych kawałkach.

- Mają one wiele zastosowań. Dzięki nim dzieci: -dotykają, wyciągają, rolują, rozwijają, wkładają. - Ćwiczą tym samym sprawność rąk, koordynację wzrokowo-ruchową, pobudzają zmysły.

Folia bąbelkowa Folia bąbelkowa świetnie redukuje stres, jest przyjemna w dotyku i wydaje dźwięk, kiedy pęka. Wpływa więc na spostrzegawczość wzrokową, sprawność rąk.

Jej struktura ciekawi małe rączki naszych dzieci Jej struktura ciekawi małe rączki naszych dzieci. Poprzez dotyk mają możliwość obserwacji zachodzących zmian pod wpływem nacisku na bąbelki.

Poznawanie świata przez smaki

Galaretki, kisiele, biszkopty to coś bardzo prostego, łatwe do przyrządzenia! … to się trzęsie, jest przezroczyste, kolorowe, ma smak, zapach, wydaje dźwięk, dostarcza bardzo dużo różnorodnych wrażeń a małe dzieci potrzebują wielozmysłowych doświadczeń.

Podczas takiej zabawy dziecko podejmuje działanie i przekształca rzeczywistość.  Jest to niesamowite doświadczenie. Buduje poczucie wartości dziecka, bo poprzez dotyk zmienia postać galaretki, kisielu czy biszkopta. Dzieci stają się sprawcami własnego pomysłu.

Gazety Dzieci uwielbiają drzeć wszystko, co zrobione jest z papieru: stare miesięczniki, gazety, ulotki reklamowe. - Być może to zasługa przyjemnego odgłosu, który wydaje rozdzierany papier, a może świadomość siły sprawczej, która pozwala dziecku coś samodzielnie zrobić.

Cóż ciekawego można robić z gazetą: targać, gnieść, szurać, drzeć, zwijać w kule, rozprasowywać dłońmi, składać czapki, statki itp..