Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
Advertisements

Stare media w nowych czasach
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Społeczności w Internecie
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Konsumpcja informacji
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Monitoring Online Mediów Internetowych
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
PREZENTACJA PLATFORMY
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych W jakim kierunku zmierzają rozwiązania ICT… …
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |
Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Urządzenia wykorzystywane do łączenia się z Internetem.
EDI NET - badania.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa gospodarka – kluczowe trendy Dominik Batorski.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Strategia Promocji.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Wrocław Rozwój Transline Group 2014 DHL i Transline wdrażają swój model w Tajlandii 2013 Ekspansja. Illinois i Pennsylvania 2009 Otwarcie operacji.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Okno na Hooptymistyczny świat
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012

Konsumpcja mediów

% in each group TelevisionInternet Internet vs TV

% in each group RadioInternet Internet vs radio

Multitasking 32 67% Inne czynności w trakcie korzystania z internetu Jakie aktywności? Użytkownicy internetu talking Yes, N=698 Hard users – 72% Others – 48%

Telewizja i Facebook

Zwyczaje i aktywności fanów

Aktywny udział w trakcie programu

Każda firma jest firmą medialną i tworzy media

Every company is a media company

Firmy a media Coraz więcej aspektów prowadzenia biznesu dzieje się w mediach, poprzez media lub ma medialny komponent. Firmy tworzą własne media, z reklamodawców stają się wydawcami. Media i ekonomia uwagi – paid (kupowane), – owned (posiadane), – earned (pozyskiwane).

POEM paid media – Reklama, sponsoring owned media – Strony internetowe, blogi, broszury firmowe, materiały promocyjne earned media – PR, serwisy społecznościowe Earned media dotykają każdej części biznesu, nie tylko produktów czy usług, ale też np. serwisu

Szybki wzrost ilości informacji powoduje deficyt uwagi. Herbert Simon

Information overload

Ekonomia uwagi To nie informacja, lecz uwaga jest dobrem rzadkim.

Users payUsers dont payUsers pay attention

Uwaga w sieci to social media

Social media w Polsce Social media – Facebook i NK.pl – Blogi, mikroblogi, – Wykop – Fora Popularność serwisów społecznościowych – regularnie korzysta z nich 68% użytkowników internetu – prawie 10% czasu spędzanego w sieci – prawie 20% wszystkich odsłon Firmy podążają za użytkownikami

Pozyskiwanie uwagi Dbanie o widoczność Dostarczanie dobrych (interesujących/adekwatnych) treści Treści i forma dostosowane do potrzeb odbiorcy

To użytkownik decyduje! Co? Kiedy? Gdzie? Jak? … ogląda, odbiera, czyta…

Użytkownicy są różni

Dane jako źródło wiedzy o klientach

Wykorzystanie danych Obszary wykorzystania danych – poznanie potrzeb klienta – dostosowanie komunikacji – zaproponowanie odpowiedniej oferty – budowanie usług w oparciu o dane – komunikacja CEM Wyzwania – umiejętność słuchania i analizowania danych – otwarcie na klientów (crowdsourcing) – brak kontroli nad komunikacją

Brak kontroli nad komunikacją: Przykład treści usunięte z profilu KPRM

Reakcja fanów

Dziękuję Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski ICM Sotrender