Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą"— Zapis prezentacji:

1 Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą
Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą Na przykładzie Groupon.pl 1

2 Agenda Krótko o Groupon i modelu biznesowym
Co jest ważne by osiągnąć sukces? O generowaniu pomysłów, innowacji, zespole, marketingu na naszym przykładzie Wyniki, konkurencja i jak widzimy przyszłość

3 e-Commerce + zakupy grupowe + Social Media = “Social Commerce”

4 Produkt: prosta strona internetowa + narzędzie do mailingu

5 Model biznesowy, który przynosi korzyści wszystkim stronom
Firmy Olbrzymia reklama bez kosztów stałych Wyniki i wiralny aspekt Powracający klienci Klienci, którzy wydają 50% więcej niż wartość kuponu (USA) Klienci Świetne oferty w mieście do restauracji, spa, teatrów, basenów, … Zaufany przewodnik po najlepszych miejscach w mieście Inspiracja by wstać z kanapy i wyjść do miasta Portal Udział w zyskach od sprzedanych bonów Zadowoleni, powracający klienci

6 Inspirujące oferty i pomysły na spędzenie czasu w mieście
Inspirujące oferty i pomysły na spędzenie czasu w mieście Na stronie pokazalismy już niemal 1000 roznych ofert, z wielu branzy – restauracji, salonow spa, zakladow kosmetycznych, teatrow, koncertow, kin, klubiow fitness, uslugodawcow, miejsc zabawy i rozrywki, a nawet sklepow W chwili obecnej jestesmy bez watpienia najwiekszym tego typu portalem w Polsce i jako Groupon również na swiecie – w USA, Europie, Ameryce Poludniowej, Rosji, Japonii

7 Obecność w 11 największych miastach / aglomeracjach w Polsce
Warszawa Kraków Trójmiasto Poznań Wrocław Łódź Śląsk Szczecin Lublin Toruń Bydgoszcz

8 Jesteśmy częścią najszybciej rozwijającej się firmy Internetowej…
Forbes o nas: „Najszybciej rosnąca firma Internetowa wszechczasów” „Po Facebooku następny fenomen Internetu”

9 Agenda Krótko o Groupon i modelu biznesowym
Co jest ważne by osiągnąć sukces? O generowaniu pomysłów, innowacji, zespole, marketingu na naszym przykładzie Wyniki, konkurencja i jak widzimy przyszłość

10 POMYSŁ Świetnie jeżeli jest świeży!
POMYSŁ Świetnie jeżeli jest świeży! …ale bazowanie na istniejących jest bezpieczniejsze (i nie trzeba udowadniać, że business case się spina) Warto zostać krytycznym i zmieniać! Wszyscy kopiuja – pokaz przyklady ze Stanow: living social, yelp. W Chinach jest 1000 (tbc) klonow Groupona! Pozostan krytyczny i innowacyjny: male zmiany – np. niszowy Groupon. Nawiaz do spotkania z Grouponem w Chicago – gdzie wielki Groupon dzialajacy już 2 lata mowi, ze z checia skopiuje od Citydeala niektóre rozwiazania (wyplacanie wartosci bonow Jeżeli kopiujesz – działaj szybko

11 KONKURENCJA Zawsze uważnie oglądaj… …w kraju i za granica Może warto
KONKURENCJA Zawsze uważnie oglądaj… …w kraju i za granica Może warto współpracować? Nasz przykład – dwukrotnie: najpierw Crocodeal działa szybko przy wejściu Citydeala, potem Citydeal proaktywnie rozmawia z Grouponem Na ilu konkurentów jest miejsce? Jak możesz się wyróżnić?

12 FOCUS Dla każdego inny… Dla nas ważne:
FOCUS Dla każdego inny… Dla nas ważne: Jakość ofert = zaufanie klientów Ilość ofert = zespół sprzedażowy Ilość i jakość klientów dla biznesu Zaufanie klientów Z 100% fokus na kluczowych elementach – co jest konieczne, żebyśmy długoterminowo mogli szybko rozwijac się na rynku. My skoncentrowaliśmy się na 3 elementach Jakosc – mamy proces, który sprawdza kazda pojedyncza oferte (jakosc miejsca, cene, opinie). Trudnie z odleglosci, ale możliwe. Krotkoterminowo utrudnia to dzialanie (mniej ofert, mniejsza sprzedaz i mniejsze przychody na finansowanie dzialalnosci), ale w dlugim terminie zwieksza zaufanie klientow Sprzedawcy – kluczowy element. Maja być nie tyle sprzedawcami, ile doradcami dla lokalnych biznesow jak skutecznie reklamowac się w Internecie, jak skonstruowac oferte, maja znac modele biznesowe poszczegolnych branz. U nas duzy nacisk na rekrutacje najlepszych sprzedawcow! Jakosc klientow. Dlugoterminowo lokalny biznesmen będzie chcial z nami wspolpracowac jeżeli przyniesiemy mu klienta „dobrego” Piramida! Potrzebujemy duzej ilosci i duzo marketingu – żeby być szeroko rozpoznawani, potrzebujemy super customer service, żeby najlepsi klienci zostalio z nami Pizza w Stanach

13 ZESPÓŁ Zorientowany na działanie Przykład managera z Austrii

14 MARKETING Moja mama i cała reszta Polski… Aktywni Internauci
Moja mama i cała reszta Polski… MARKETING Aktywni Internauci Zastanów się dokładnie gdzie chcesz celować Oglądaj każdą złotówkę… …ale nie bój się wydawać Poszukiwacze zniżek Piramida – chcemy dobrego klienta dla naszych partnerow… i chcemy trafiac szeroko

15 Agenda Krótko o Groupon i modelu biznesowym
Co jest ważne by osiągnąć sukces? O generowaniu pomysłów, innowacji, zespole, marketingu na naszym przykładzie Wyniki, konkurencja i jak widzimy przyszłość

16 Dynamicznie rośnie nam liczba użytkowników i zasięg
Nokaut.pl (#2) Zasięg stron wg. Alexa.com Groupon.pl Merlin.pl (#8) Empik.com (#11) Konkurencja

17 I sprzedajemy coraz więcej voucherów
I sprzedajemy coraz więcej voucherów Liczba sprzedanych voucherów Do końca miesiąca to będzie ponad 200 tys – największy konkurent, ma teraz 8-9x mniej Liczba newsletterow, liczba pracownikow…

18 Dziękuję Marcin Szałek 18


Pobierz ppt "Zakupy społecznościowe w Polsce i za granicą"

Podobne prezentacje


Reklamy Google