Oprac. Irena Wolska. W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiarę ustrzegłem. Na ostatek odłożono dla mnie wieniec sprawiedliwości, który mi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
Przygotowanie dziecka do szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Szkoła Muzyczna.
Zbigniew Kruszewski Gdynia
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
DRAMA A TEATR PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
TIK w pracy nauczyciela
Ocenianie holistyczne
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Plan Daltoński w przedszkolu
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
METODY AKTYWIZUJĄCE Arkadiusz Mroczyk.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
KAMIL STOCH Korekta: Karolina Fromont.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 2
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 31
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 7
PREZENTACJA DLA KLASY 6 SP DO LEKCJI 6
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 3
PREZENTACJA DLA KLASY 2 SP DO LEKCJI 1
PREZENTACJA DLA KLASY 6 SP DO LEKCJI 9
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 8
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 1
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 18
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 15 i 16
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
PREZENTACJA DLA KLASY 2 SP DO LEKCJI 43
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 11
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 25
Zapis prezentacji:

oprac. Irena Wolska

W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiarę ustrzegłem. Na ostatek odłożono dla mnie wieniec sprawiedliwości, który mi w owym dniu odda Pan 2 Tm,

Zapamiętywanie gotowych informacji = uczenie na pamięć Efekt – powiększenie zasobu wiedzy

czyli - samodzielne rozwiązywanie problemów Efekty: rozwijanie aktywności badawczej pamięci logicznej samodzielności myślenia kształcenie spostrzegawczości, kształcenie wyobraźni rozwijanie motywacji do samodzielnego zdobywania wiedzy

polega na powiązaniu poznania z praktycznym działaniem

uczeń mocno angażuje się uczuciowo - to wpływa na sądy wartościujące Pierwiastki intelektualno – poznawcze oraz emocjonalno – wolitywne ułatwiają rozwiązanie problemu i motywują do działania

wyrosła z praktyki teatru jest metodą, która polega na nauczaniu przez działanie Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż, a zapamiętam, Pozwól wziąć udział, a zrozumiem. Konfucjusz

fikcja rola improwizacja refleksja

zrozumienie motywów, jakimi kierują się ludzie w postępowaniu zrozumienie rzeczywistości i umiejętność pewnego poruszania się w niej urozmaicenie procesu nauczania ośmielenie uczniów do działania, niwelowanie zahamowań, rozwijanie wyobraźni

wyzwalanie spontanicznych reakcji emocjonalnych zmuszanie do podejmowania decyzji i reagowania na różnorodne sytuacje

Barciński Z. (red.), Vademecum Katechety, Kraków – Lublin 2006 Barciński Z., Wójcik J. (red.), Metody aktywizujące w katechezie. Część I, Lublin 1998 Barciński Z., Maciejewski Z. P., Nizio N., Wójcik J. (red.), Metody aktywizujące w katechezie. Część II, Lublin 1999 Barciński Z., Maciejewski Z. P., Nizio N., Wójcik J. (red.), Metody aktywizujące w katechezie. Część III, Lublin 2000 Kajzer M., Drama w katechezie. Przykłady rozwiązań wybranych lekcji klas V-VIII, Leszno 1998 Szpet J., Jackowiak D. Niezwykła przygoda: Teatr i drama w katechezie, Księgarnia Świętego Wojciecha 1998

Publikacje internetowe ks. Z. Maciejewskiego ksty/drama.html ksty/drama.html Warsztaty organizowane przez Centrum Kształcenia Liderów i Wychowawców im. Pedro Arrupe w Gdyni /351142,nietypowe-lekcje-religii-w-lodzi- uczniowie-beda-mogli,id,t.html

Augusto Boal, praktyk dramy