Search Engine Optimization SEO Search Engine Optimization
SEO PPC PPC SEO - definicja (linki sponsorowane) (wyniki organiczne) Działania SEO (Search Engine Optimization) mają na celu osiągnięcie przez stronę wysokich pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Pozycje strony internetowej w wyszukiwarce określa algorytm Google. Algorytm ten bierze pod uwagę nawet ponad 200 różnych czynników rankingowych. Dodatkowo algorytm ten podlega nawet kilkuset zmianom w ciągu roku. PPC (linki sponsorowane) PPC (linki sponsorowane) SEO (wyniki organiczne)
SEO – wykorzystanie w marketingu Wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania przekładają się na: Budowanie pozytywnego wizerunku firmy – internauci darzą dużym zaufaniem wyniki wyszukiwania. Wzrost popularności marki/produktu Zwiększenie wiarygodności firmy Wzrost ruchu z wyszukiwarki trafiającego na Państwa stronę Możliwość pozyskiwania nowych klientów Zwiększenie bazy użytkowników Wzrost sprzedaży przez Internet oraz w tradycyjnych kanałach (efekt ROPO) Synergia z innymi działaniami marketingowymi online jak i offline Niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów w porównaniu z innymi mediami
SEO – podstawowe informacje Link building Optymalizacja treści Monitoring i analiza wyników Optymalizacja kodu
SEO – link building Strona www Linki prowadzące do stroną są podstawową miara jej jakości. „Liczymy linki jako cytaty i na ich podstawie obliczamy PageRank adresu URL.” - Google „Wynik rankingu PageRank to miernik ważności strony określony na podstawie linków prowadzących do niej z innych stron. W uproszczeniu każdy link z innej witryny do strony Twojej witryny zwiększa wynik PageRank.” Strona www Strona www Strona www Strona www Strona Docelowa Strona www Strona www Strona www Strona www Strona www Źródło: google.com/webmasters/tools Wybieramy słowa kluczowe i przygotowujemy strategię pozyskiwania linków
SEO – optymalizacja treści Wartościowa treść Wartościowa strona Wyższa pozycja „Jednym z najważniejszych kroków w celu poprawienia pozycji swojej witryny w wynikach wyszukiwania jest zadbanie o to, aby zawierała ona jak najwięcej informacji z użyciem właściwych słów kluczowych określających tematykę Twoich treści.” Treść dla użytkownika unikalna, stworzona specjalnie dla danej strony tematyczna, ściśle związana z tematyką serwisu właściwie formatowana, za pomocą tagów HTML i CSS Źródło: google.com/webmasters/tools
SEO – optymalizacja kodu Poprawny kod HTML Zgodny ze standardami W3C Przejrzysta struktura serwisu Linki tekstowe Czytelne adresy URL Aktualna mapa serwisu Ograniczone użycie skryptów modyfikujący treść/wygląd strony po jej załadowaniu (JS) Brak błędnych odwołań (błędy 404) Prawidłowo opisane pliki graficzna Szybkie ładowanie strony Unikanie technologii Flash Przygotowujemy audyt SEO serwisu wraz z wytycznymi optymalizacyjnymi, pod kątem poprawności kodu i treści
SEO – monitoring i optymalizacja Na bieżąco monitorujemy efekty naszych działań Śledzimy pozycje słów wybranych do pozycjonowania Badamy ogólną kondycję serwisu Jeżeli umowa przewiduje monitorujemy: ilość wyświetleń serwisu w wynikach wyszukiwania ruch z wyszukiwarki w serwisie ilość konwersji inne parametry uzgodnione z Klientem Opracowujemy szczegółowe raporty pozycji oraz raporty indywidualnie dobranych parametrów na życzenie Klienta
SEO – przebieg współpracy Współpraca w ramach działań SEO składa się kilku głównych etapów: Uzgodnienie warunków współpracy, wybór słów kluczowych, przygotowanie strategii SEO, zakończone podpisaniem umowy Rozpoczęcie działań SEO Przeprowadzenie audytu serwisu pod kątem SEO i przygotowanie raportu z wytycznymi optymalizacyjnymi – do tygodnia Kontrola wprowadzenia wytycznych, ewentualnie dalsze konsultacje Prowadzenie działań SEO i comiesięczne raportowanie.
SEO – sposoby rozliczeń Efekt Zerowe lub niskie opłaty w początkowej fazie projektu Płacą Państwo tylko za osiągnięte wyniki Płatności rosną stopniowo w ślad za wzrostem pozycji fraz Abonament Stała miesięczna opłata Pozwala dokładnie określić budżet projektu już na starcie działań Niższy maksymalny budżet miesięczny niż w przypadku rozliczenia za efekt
SEO – warunki współpracy Formalności Umowa na 6 lub 12 miesięcy Rozliczenie „za efekt” lub abonamentowe W ramach umowy otrzymują Państwo Opracowanie i realizacja strategii SEO dla serwisu na wybrane słowa kluczowe Bezpłatny audyt serwisu pod kątem SEO oraz raport z wytycznymi optymalizacyjnymi Bezpłatne konsultacje ze specjalistą SEO Wsparcie przy optymalizacji serwisu Pomoc w stworzeniu wizytówki Firmy w usługach Google (mapy, G+) Raportowanie wyników oraz dostęp do wyników online