Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych"— Zapis prezentacji:

1 Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych
Wykonał: Wojciech Karaś Promotor: dr inż. Tomasz Gąciarz Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki

2 Spis treści Wstęp Cel i zakres pracy 1. Usługi wyszukiwania 2. Podział ze względu na koszty pozycjonowania 3. Etapy efektywnego pozycjonowania 4. Istotne dla wyszukiwarek elementy witryny 5. Spam na stronach (Black SEO) 6. Praktyczna realizacja pozycjonowania stron Podsumowanie Bibliogafia

3 Cel i zakres pracy Celem pracy jest opisanie oraz zaprezentowanie zastosowania technik pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach internetowych. Praca została podzielona na dwie główne części: Opis teoretyczny technik pozycjonowania Praktyczna realizacja pozycjonowania stron pozycjonowanie witryny o rozbudowanej strukturze dla konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego); pozycjonowanie witryny o bardzo prostej strukturze - pojedynczy rozbudowany dokument - dla nieco mniej konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego); pozycjonowanie witryny o bardzo prostej strukturze i treści – strona główna i cztery podstrony - dla mało konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego);

4 Usługi wyszukiwania - Katalogi
W procesie pozycjonowania strony zostały zgłoszone do kilkunastu katalogów. Większość z nich zaakceptowała zgłoszenie wpisując domeny do swoich zasobów. Były to między innymi: dmoz.org gazeta.pl katalog.onet.pl kps.pl polska.pl webhelp.pl wow.pl wp.pl Rysunek 1. Procedura rejestracji witryny w katalogu.

5 Usługi wyszukiwania - Wyszukiwarki
Pozycjonowane strony optymalizowane były pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek. Rezultat monitorowany był dla: Google MSN Yahoo! Altavista AllTheWeb Rysunek 2. Zasada działania wyszukiwarek.

6 Podział ze względu na koszty pozycjonowania
Odnośnik opłacony, sponsorowany (ang. Paid listings) Wysoka pozycja adresów promowanych w ten sposób jest opłacona – nie ma nic wspólnego z mechanizmami pozycjonowania witryn. Link z opłaconym wpisem do wyszukiwarki W zamian za opłacenie abonamentu wyszukiwarka umieszcza w swoim spisie adres danej strony. Jej pozycja w rankingu zależy jednak od algorytmu wyszukiwarki, co oznacza, że takie strony również powinny być optymalizowane. Link naturalny (ang. Organic listings) Pozycja na liście takiego odnośnika stanowi ona efekt pozycjonowania witryny zwrócony jako wynik stosowanego przez wyszukiwarkę algorytmu.

7 Etapy efektywnego pozycjonowania
Optymalizowane strony przeszły sześcioetapowy proces pozycjonowania.

8 Istotne dla wyszukiwarek elementy witryny
Nazwa domeny oraz nazwy plików i katalogów Plik robots.txt Struktura serwisu (mapa strony, stosowanie ramek, flash, strony dynamiczne, pdf) Sekcja head (<title>, description, keywords) Formatowanie (<hx>, <p>, <b>, <i>, <u>, <strong>) Grafika na stronie (opis alternatywny alt) Hiperłącza (tekstowe, graficzne, dynamiczne, flash, wskaźnik położenia na stronie) Poprawność tekstu (celowe błędy) Unikatowość treści Rozmieszczenie i nasycenie słów Częstotliwość aktualizacji Dobranie słów kluczowych PageRank TrustRank (Presell Pages) Link Popularity KlikoHit

9 Spam na stronach (Black SEO)
Spam w treści witryny promowanie słów kluczowych, które nie są merytorycznie spójne z treścią strony przesycanie słowami kluczowymi, ukrywanie tekstu wykorzystywanie komentarzy Rozwiązania techniczne ukrywanie łączy farmy łączy i złe pierścienie stron przekierowanie podmiana strony powielanie i duplikowanie stron - mirrory tuczenie (ang. cloaking) nieprzestrzeganie specyfikacji języka HTML Techniki niezgodne z prawem porywanie stron ortospamowanie, pustostany

10 Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – domeny i słowa kluczowe
Główne słowo kluczowe: „element”. Wyszukiwarka Google na takie zapytanie zwraca około zaindeksowanych dokumentów. Pozostałe słowa to „element band”, „neodeath”, „neo death”, „cybernetic human”, „psychophenomenon”, „daemonopolis” oraz „dream in black”. Główne słowo kluczowe: „latawiec”. Na takie zapytanie wyszukiwarka Google zwraca około dokumentów. Pozostałe słowa to „historia latawca”, „latawiec malajski”, „latawiec skrzynkowy” oraz „latawiec tasiemiec”. Główne słowo kluczowe: „neodeath”. Wyszukiwarka Google na takie zapytanie zwraca około 2500 zaindeksowanych dokumentów. Inne słowo to „neo death”.

11 Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google
słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów element 2 / 288 000 000 neodeath 1 / 2 450 neo death 1 / 12 500 000 element official 3 / 32 800 000 element band 8 / 32 800 000 daemonopolis 2 / 109 psychophenomenon 2 / 190 smoke promo 1 / 2 020 000 cybernetic human 1 / 1 200 000

12 Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google
słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów latawiec 7 / 202 000 zasady lotu latawca 1 / latawiec malajski 3 / 116 latawiec tasiemiec 1 / 389 budowa latawca 10 /

13 Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google
słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów neodeath 3 / 2 430 neo death 3 / 3 130 000

14 Pozycjonowanie stron Zrealizowana praca przybliża współczesne techniki pozycjonowania. Opisuje, jak wynieść witrynę na najwyższe miejsca list zwracanych przez wyszukiwarki dla najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych. Sugeruje, w jaki sposób dobrać odpowiednie słowa i frazy kluczowe, jak wybrać dobry adres strony oraz jak zoptymalizować treść i kod, tak aby strona wyróżniała się spośród wielu innych. Opisane techniki zostały poparte praktycznym zastosowaniem, a uzyskane wyniki (spełniające założenia pracy) są świadectwem ich realnej skuteczności.

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google