Konferencje dla chcących wiedzieć więcej…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Myśl Teologia Program Serce Oblicze. Myśl D. Orione Czynić dobrze wszystkim, dobrze zawsze, źle nigdy i nikomu!
Advertisements

Po co ewangelizować?.
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
ISLAM RELIGIĄ ŚWIATOWĄ
Co znaczy wierzyć?.
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Piotrowicach
Temat : ZBAWCZE SKUTKI OFIARY CHRYSTUSA
Okup za WSZYSTKICH.
RELIGIE Kamil Ziller Marek Polipowski.
JAN PAWEŁ II wychowawca młodzieży.
Jezus zachęca nas abyśmy pozostawili swoją grzeszność
Zgoda na siebie i dar swojego życia daje Bogu możliwość
Sakrament – widzialny znak niewidzialnej łaski
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
Wtedy Pan Bóg rzekł do węża: „Ponieważ to uczyniłeś, bądź przeklęty wśród wszystkich zwierząt domowych i dzikich; na brzuchu będziesz się czołgał i proch.
Słowo Życia Luty 2011.
W CZAS ADWENTU z wiarą o wierze z miłością o miłości.
Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
Być sobą wobec Boga - MODLITWA
Tylko Jezus jest jedynym rozwiązaniem problemu grzechu
ADWENT A.D Tajemnica Wcielenia wypełnia przestrzeń i sens Adwentu Przybądź Panie, bo czekamy! ADWENT A.D
Wielkie Religie Monoteistyczne
Słowo Życia Wrzesień 2013.
I niedziela adwentu pracy nad sobą.
Ewangelia Wprowadzenie.
Warunki sakramentu pokuty
„Sakrament pokuty i pojednania oraz jego warunki”
Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne J 3,16.
Słowo Życia Grudzień 2012 «Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli, dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi.» (J 1,12)
Rzeczywistość Obrazy użyte w tej prezentacji są tylko mizernym wyobrażeniem, które ma przybliżyć omawiane rzeczywistości.
Nie bój się mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu
Sakramentów świętych. Siedem.
Życie się zmienia ale się nie kończy.
„Boże, Ojcze Miłosierny, który objawiłeś swoją miłość w Twoim Synu Jezusie Chrystusie, i wylałeś ją na nas w Duchu Świętym, Pocieszycielu, Tobie zawierzamy.
POSILENI W SAKRAMENCIE EUCHARYSTII
28. Modlitwa darem Boga.
58. Kochać również po śmierci
27. Cztery prawdy ostateczne – wiara w życie bez końca
LUDZIE PLANUJĄ RÓŻNE RZECZY. RODZICE PRZYGOTOWUJĄ PLAN WYBUDOWANIA DOMU. WYCHOWAWCZYNI KLASY PLANUJE I PRZYGOTOWUJE WYCIECZKĘ, BY POKAZAĆ UCZNIOM INTERESUJĄCE.
Człowiek czekający na Boga charakteryzuje się:
UKAZANIE Maryi jako jedynej nieskalanej i najczystszej drogi do boga
Koran Koran ksiega. Doktryna religijna Islamiści uważają Allaha za jedynego, doskonałego boga "On jest Bogiem jedynym Bogiem wiekuistym! Nie zrodził nikogo,
„Boże, Ojcze miłosierny, który objawiłeś swoją miłość w Twoim Synu Jezusie Chrystusie, i wylałeś ją na nas w Duchu Świętym, Pocieszycielu,
Adoracja II Niedziela Listopada 2015
WYPOSAŻENIE NA DROGĘ DO NIEBA
 Koran-święta księga islamu. Według tradycji muzułmańskiej powstawał w latach , objawiany fragmentami prorokowi islamu, Mahometowi (zm. 632) przez.
ISLAM Przewodnik po religii.
SPOTKANIE IV. CO OZNACZA, GDY NA DRZWIACH BIURA JEST UMIESZCZONY PRZED NAZWISKIEM SKRÓT:
Lekcja 12 na 18 czerwca 2016 r.. „Bo ona, wylawszy ten olejek na moje ciało, uczyniła to na mój pogrzeb” (Mateusz 26:12) Na krótko przed swoją śmiercią.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Pismo Święte i Objawienie. Pismo Święte Pismo Święte - zbiór ksiąg napisanych pod natchnieniem Ducha Świętego, który zawiera Słowo Boże skierowanych do.
Po co ewangelizować?.
DROGA DO WIARY Lekcja 7 na 12 sierpnia 2017.
USPRAWIEDLIWIENIE WYŁĄCZNIE
Lekcja 10 na 2 września 2017 DWA PRZYMIERZA.
HABEMUS PAPAM..!!.
Spotkanie ze Słowem J 7, Z Ewangelii według świętego Jana:
Po co ewangelizować?.
POSTRZEGANIE RAJU WEDŁUG ISLAMU
Islam.
Wizja raju w islamie W islamie raj nazywa się Dżannah. Według Koranu dostanie się tam po śmierci jest nagrodą za dobre czyny i wiarę. Koran szczegółowo.
Islam.
POKONANIE GRZECHU Lekcja 7 na 18 listopada 2017.
Lekcja 6 na 11 listopada 2017 ADAM I JEZUS.
Obrazy raju w głównych tradycjach religijnych
W drodze do EDENU czyli oblicza raju w różnych religiach
W tej prezentacji znajdziecie odpowiedzi na pytania:
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Dary Ducha Świętego.
Zapis prezentacji:

Konferencje dla chcących wiedzieć więcej… Spotkanie 5 Kto kogo Zbawia i jak???

Zbawienie w różnych tradycjach Zbawienie – uwolnienie się z niekorzystnego stanu lub okoliczności. Szczególnie istotny w chrześcijaństwie i judaizmie akt wybawienia ludzi przez Boga. W starożytnej Grecji  mianem wybawiciela (soter)określano bogów i  władców – nie miano tu na myśli zbawienia świata, ale ocalenie kraju i miasta, za które często oddawano cześć boską. Istnieje przekonanie, że odpowiednikiem chrześcijańskiego zbawienia w hinduizmie jest moksza, w buddyzmie natomiast  nirwana lub oświecenie.  Zbawienie w różnych tradycjach

Ogólne pojęcie zbawienia 1. Zbawienie jest stanem, w którym Bóg za sprawą Jezusa przywraca człowieka ze stanu grzechu i śmierci do stanu jedności ze sobą i życia wiecznego. 2. Zbawienie jest łaską. Oznacza to, że Bóg udziela zbawienia jako daru nie związanego z żadną zasługą. Jednak przyjęcie zbawienia zależne jest od wolnej woli człowieka i od łaski. 3. Zbawienie jest dziełem Trójcy jako Boga. Co Ojciec przewidział, Syn wykonał. Duch natomiast umacnia człowieka do trwania w zbawczej łasce uświęcającej. 4. Jednym Zbawicielem jest Jezus Chrystus, który będąc jednocześnie i Bogiem, i człowiekiem jako pierwszy zmartwychwstał po swojej dobrowolnej śmierci za wszystkich ludzi. Z tego powodu zbawienie jest ściśle związane z odkupieniem i usprawiedliwieniem. 5. Zbawienie związane jest z nieposłuszeństwem człowieka. 6. Bóg zbawia przez pośrednictwo.

Koncepcja zbawienia, czyli wyzwolenia od grzechu i jego konsekwencji, oraz zmartwychwstania do życia wiecznego, jest obecna w chrześcijaństwie i nie ma odpowiednika w judaizmie.  Zbawienie od grzechu jest zbędne w judaizmie, ponieważ judaizm nie twierdzi, że ludzkość jest napiętnowana tzw. „grzechem pierworodnym” i nie uważa, że ludziom potrzebna jest Boska interwencja, aby uniknąć wiecznego potępienia.

Judaizm wobec zbawienia Potępienie Gdy Tora lub inne teksty religijne judaizmu mówią  o Bogu jako o Zbawicielu, nie odnoszą się do zbawienia od grzechu, ale mówią o wybawieniu od konkretnych problemów, które dotyczyły Żydów, np. uwolnienia z niewoli egipskiej czy zagrożenia ze strony wrogów. Judaizm nie uznaje wiecznego potępienia i dusze grzeszników będą – według tradycji – podlegały oczyszczeniu przez krótki okres, a tylko dusze największych zbrodniarzy i grzeszników ulegną trwałemu i całkowitemu unicestwieniu. Innowacja w judaizmie

Judaistyczne novum. 1. Judaizm uznaje, że człowiek, jako istota obdarzona wolną wolą, ma skłonność zarówno do czynienia zła jak i dobra oraz zdolność do wybierania pomiędzy nimi. 2. Skłonność do czynienia zła jest bardziej naturalna (wynika z przyrodzonego egoizmu) natomiast skłonność do dobra kształtuje się przede wszystkim w wyniku socjalizacji – zaszczepiania w człowieku odpowiednich wartości, które skłaniają go do etycznego postępowania. 3. Każdy jest odpowiedzialny za swoje własne czyny i każdy ma zdolność do bycia człowiekiem porządnym, uczciwym, sprawiedliwym, dobrym.

Jak się zbawić??? „Bo [wszystkie] te przykazania [Tory], które ci nakazuje dziś, nie są dla ciebie tajemnicą ani nie są od ciebie daleko (…) Lecz ta rzecz jest tobie bardzo bliska – jest w twoich ustach, w twoim sercu, żebyś ją wypełniał” (Pwt 30, 11. 14) Wypełnianie przykazań jest tym, czego Bóg oczekuje od człowieka. Jeżeli człowiek złamie przykazanie – może uzyskać przebaczenie poprzez skruchę, modlitwę i dobre uczynki.

Doczesne życie jest najważniejsze Doczesne życie jest najważniejsze. Dlatego dążeniem człowieka powinno być nie czekanie na “świat, który ma nadejść”, ale tikkun olam – „naprawianie” istniejącego, realnego świata, w którym żyjemy. Judaizm głosi, że celem istnienia Żydów jest  „doskonalenie świata poprzez Królestwo Wszechmogącego" („L’takken olam b’malkut Szaddaj”). Cel życia judaisty

Islam bliski chrześcijaństwu Muzułmanie wierzą, że obecne życie jest tylko próbą przygotowania do następującego po śmierci królestwa egzystencji. Podstawowe zasady Islamu zakładają wiarę w: Dzień Sądu, Zmartwychwstanie, Niebo i Piekło. Bóg islamu jest bardzo podobny w swoich przymiotach do Boga chrześcijańskiego, różni się natomiast w sposobie zbawienia.  Islam bliski chrześcijaństwu

Islam nie zna grzechu pierworodnego z jego złymi skutkami w naturze ludzkiej. Według niego "upadek Adama nie pociągnął za sobą żadnych metafizycznych konsekwencji. Mahomet jest zbawicielem tylko w sensie pouczenia, a nie odkupienia za grzechy„. Muzułmanie nie uznają potrzeby ofiary zastępczej i pośrednictwa przed Bogiem, jakie istnieją w chrześcijaństwie. W islamie człowiek staje bezpośrednio przed Bogiem. „Zdrowy człowiek nie potrzebuje zbawiciela, sam da sobie radę ze swoimi słabościami„ Człowiek jest usprawiedliwiony na podstawie swego wyznania wiary, przez przynależność do wspólnoty muzułmanów i przez zachowanie przepisów islamu. Przebaczenie grzechów otrzymuje przez żal za nie i pokutę.  Logika Zbawienia

Życie wieczne w islamie Liczne teksty Koranu opisują obrazowo szczęście i karę w życiu przyszłym, czyli raj i piekło. Szczęście ukazują jako ogród rajski, w którym są płynące strumyki, drzewa dające orzeźwiający cień, wszelkiego rodzaju wyśmienite owoce, wygodne łoża, towarzystwo pięknych młodzieńców i wiecznie młodych czarnookich dziewcząt, sławnych hurys. Karę piekła ukazuje Koran w postaci ognia palącego i wrzącej wody, którą muszą pić potępieni. Takie moralistyczne przedstawienie życia przyszłego musiało mocno przemawiać do wyobraźni Beduinów, cierpiących często głód i znoszących żar słońca.  Bardzo często i ze szczególnym upodobaniem mówi Koran o miłosierdziu Boga, które przejawia się głównie w okazywaniu życzliwości, w przebaczaniu win nawet największym grzesznikom, w pozytywnym i przychylnym odpowiadaniu na ludzkie prośby i błagania. Niejako "sakramentalną" formułą: "W imię Boga Miłosiernego, Litościwego" zaczynają się wszystkie sury (rozdziały) Koranu z wyjątkiem pierwszej i dziewiątej. Życie wieczne w islamie

Koniec Ks. Adam Ołdak