Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I.Brzozowska-Gonciarz
Advertisements

CZĘŚCI CIAŁA.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Wymień w języku niemieckim 5 zwierząt.
Hallo Ich heiße David. Ich komme aus Polen. Ich besuche eine Schule
Wohnen im Grünen Mieszkanie w zieleni. Das Leben in einer Großstadt bringt mit sich viel Stress und Hektik Życie w dużym mieście przynosi ze sobą dużo.
Kapitel X - Wiederholung
Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Wie und was ich auf deustch gelernt habe?
To My – klasa 4c.
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
CZEGO I JAK NAUCZYLIŚMY SIĘ NA JĘZYKU NIEMIECKIM Wie wir die deutsche Sprache lernten.
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Wie und was haben wir im Deutschunterricht in der zweiten Klasse gelernt? Jak i czego nauczyliśmy się na lekcjach języka niemieckiego w klasie II ? Katarzyna.
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
a) Kraków b) Wrocław c) Warszawa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
~~ KÖRPERTEIL ~~ części ciała.
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
„Jaki styl życia preferują uczniowie Gimnazjum Gminy Oleśnica?”
IDIOMY W OBRAZACH części ciała prace laureatów grudzień/styczeń 2015
Turnus wakacyjny w Polsko – Niemieckim Centrum Młodzieży Europejskiej w Olsztynie 6 – Polnisch-Deutsches Sommercamp.
Mein Kőrper. .
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Krankheiten und Medikamente
Polskie gwiazdy Sportu
Was habe ich im Deutschunterricht in der zweiten Klasse Gymnasium gelernt? Małgorzata Janas 2d.
Klasa I b Szkoła Podstawowa Nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Phänomene der deutschen Kultur Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi a, b, c lub d. Poprawne odpowiedzi proszę dostarczyć do biblioteki do
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
Weihnachten.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.

DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Workshop: Polen für Anfänger Referent: Daniel Fink.
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Wissenschaft und Technik Die Entdecker und Erfinder.
Nasze zainteresowania
IN MEINEM ZIMMER W moim pokoju.
Sportowe Zawody Sport Wettbewerbe.
1. Zu Hause 1.1 Immobilien 1.2 Wohnräume 1.3 Grammatik
Zapis prezentacji:

Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2 Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2? Wie und was ich in der 2. Klasse Deutsch gelernt habe? Wykonała: Aleksandra królikowska kl. 2 B2

Ja i moje otoczenie/ Ich und meine Umgebung Ich bin Ola. Ich bin 15 Jahre alt. Ich habe am 7. November Geburtstag. Ich komme aus Polen. Ich wohne in Gliwice. Ich gehe aufs Gymmnasium Nummer 3 in Gliwice. Ich interessiere mich für Sport. Im Sommer segele ich. Ich liebe Ski und lese Buecher. Mein liebstes Buch ist „Rekrut”. Ich habe ein Kanninchen-Łatka. Ich liebe mein Kaninchen. Sie ist groß und schwarz-weiss. Sie ist komich. Meine Mutter heisst Gabrysia und mein Vater heisst Zbigniew. Ich habe Schwester Magda. Ich liebe meine Familie. Meine Familie hat einen Garten. In unserem Garten sind Aepfel, Birnen, Kirschen und Beeren. Ich habe eine Hängematte. Ich bin groß und schmal. Ich habe langes, blondes Haar und blaue Augen.

Jak uczyliśmy się niemieckiego? Na lekcjach niemieckiego uczyliśmy się różnymi sposobami: poprzez gry typu ‘Wisielec’, poprzez robienie projektów w grupach, poprzez słuchanie wywiadów z osobami z różnych części Niemiec, poprzez śpiewanie piosenek, poprzez obejrzenie filmu.

Pytania Fragen 1. Was machst du im Bett? 1. Co robisz w łóżku? 2. Wie ist dein Haar? 2. Jakie są Twoje włosy? 3. Wie ist dein Mund? 3. Jakie są Twoje usta? 4. Wie sind deine Augen? 4. Jakie są Twoje oczy? 5. Was machst du offt? 5. Co robisz często?

Odpowiedzi Antworten 1. Schlafen. 1. Spać. 2. Mein Haar ist blond. 2. Moje włosy są koloru blond. 3. Mein Mund ist gross. 3. Moje usta są duże. 4. Meine Augen sind blau. 4. Moje oczy są niebieskie. 5. Ich lese Buecher. 5. Czytam książkę.

Internacjonalizmy Internationalismen Taksówka – Taxi Kalendarz - Kalender Lampa – Lampe Pacjent – Patient Cukier – Zucker Szlafrok – Schlafrock T- shirt – T- shirt Balet – Ballett Balon - Ballon

Rysunek Zeichnung Rocko hat einen großen Kopf. Das rechte Auge ist klein. Das linke Auge ist größer als das rechte. Er hat zwei Nasen. Rocko hat drei Haare und drei Lippen. Sein Hals ist so dünn wie ein Bleistift. Der Bauch ist wie ein Ball. Er hat drei Beine und vier Hände. (Źródło: www.psnjn.republika.pl/publikacje8.htm)

Głowa Kopf Haar - włosy Kopf - głowa Augenbraue - brew Augen - oczy Ohr- ucho Nase - nos Wange - policzek Mund - usta Kien- broda Hals - szyja

Sport Sport Narciarstwo - Skifahren Szermierka – Fechten Pływanie - Schwimmen Bieganie - Laufen Żeglarstwo - Segeln Siatkówka - Volleyball Koszykówka – Basketball Jazda konna - Reiten Piłka nożna - Fußball

KONIEC ENDE