PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata o samorządności uczniowskiej
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
“Szkoła w procentach”.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY

Debata ma na celu ukazanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów naszego gimnazjum, poruszenie wynikających z nich problemów oraz ich przyczyn, a także w opracowaniu propozycji działań, które pomogłyby je zredukować.

W poniedziałek 26 marca, w Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Elblągu, przeprowadzona została ankieta, która miała na celu określenie, jaką wiedzę na temat demokracji, samorządności i Samorządu Uczniowskiego posiadają uczniowie naszej szkoły. Chcieliśmy także zainteresować ankietowanych działaniem Samorządu Szkolnego oraz pracą jaką wykonuje.

Wiedza na temat Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole, jego działań i działaczy

Najczęściej udzielanymi odpowiedziami były: Gala Wręczenia Nauczycielskich Oskarów Gala Wręczenia Nauczycielskich Oskarów Konkurs Wiedzy o Noblistach Polskich Konkurs Wiedzy o Noblistach Polskich Poczta Walentynkowa Poczta Walentynkowa Mikołajki Mikołajki Najczęściej udzielanymi odpowiedziami były: Gala Wręczenia Nauczycielskich Oskarów Gala Wręczenia Nauczycielskich Oskarów Konkurs Wiedzy o Noblistach Polskich Konkurs Wiedzy o Noblistach Polskich Poczta Walentynkowa Poczta Walentynkowa Mikołajki Mikołajki

W jaki sposób (i dlaczego) powinny być przeprowadzane w szkole wybory naczelnych przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego?

Wybór przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego

Wiedza na temat działania instytucji Samorządu Szkolnego Wśród uczniów naszej szkoły, najpowszechniejsza okazała się opinia, iż Samorząd Szkolny jest organizatorem większości imprez, jakie odbywają się w trakcie całego roku szkolnego. Wiele osób pisało także, że jest to grupa ludzi odpowiedzialna za kontakty z nauczycielami i dyrekcją, w której kompetencjach leży zarówno obrona uczniów, jak i ich krytyka.

Zainteresowanie pracą w Samorządzie Uczniowskim przejawia nieliczne grono uczniów. Z czego może wynikać ten problem?

Demokracja

Z greki demos kratos oznacza rządy ludu. Kierując się tą zasadą, można by nadać przedstawicielom Samorządu Uczniowskiego większe kompetencje. Jakie mogłyby to być możliwości?

Czy uważasz, że Samorząd Uczniowski jest potrzebny? A – tak, uważam, że jest potrzebny. B – uważam, że jest potrzebny przy organizacji imprez, konkursów itp. ale nie jest niezbędny do poprawnego funkcjonowania szkoły. C – nie mam zdania. D – raczej nie. Działalność SU niewiele wnosi do życia szkoły E – stanowczo nie! Samorząd Uczniowski nie robi nic, żeby zmienić sytuację, nie spełnia swoich zadań. Praca Samorządu Uczniowskiego

Wybrane zmiany proponowane przez ankietowanych: SU powinien w większym stopniu konsultować się z uczniami w sprawach decyzji przez nich podejmowanych w formie, np. ankiet bądź konsultacji społecznych ew. poprzez liczniejsze zebrania z przedstawicielami wszystkich klas. SU powinien w większym stopniu konsultować się z uczniami w sprawach decyzji przez nich podejmowanych w formie, np. ankiet bądź konsultacji społecznych ew. poprzez liczniejsze zebrania z przedstawicielami wszystkich klas. SU powinien otrzymać większą swobodę działania ze strony nauczycieli i dyrekcji. SU powinien otrzymać większą swobodę działania ze strony nauczycieli i dyrekcji. SU powinien zamieścić w programie na kolejne lata więcej konkursów i imprez (w tym także sportowych) lub organizować je w innowacyjnej formie, np. targi żywności. SU powinien zamieścić w programie na kolejne lata więcej konkursów i imprez (w tym także sportowych) lub organizować je w innowacyjnej formie, np. targi żywności. Zmienić jego członków i sprawdzić czy rzeczywiście to w ich opieszałości tkwi problem. Zmienić jego członków i sprawdzić czy rzeczywiście to w ich opieszałości tkwi problem.

W jaki sposób uczniowie mogą bardziej zgłębić się w życie szkoły i mieć realny wpływ na decyzje w niej podejmowane?

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że: Znaczna większość uczniów naszego gimnazjum wie, kto pełni funkcję przewodniczącego SU i który nauczyciel jest opiekunem tej instytucji. Znaczna większość uczniów naszego gimnazjum wie, kto pełni funkcję przewodniczącego SU i który nauczyciel jest opiekunem tej instytucji. Ponad połowa ankietowanych nie ma pojęcia, czym zajmuje się Samorząd Szkolny, jakie projekty wykonał i kto wchodzi w jego skład. Ponad połowa ankietowanych nie ma pojęcia, czym zajmuje się Samorząd Szkolny, jakie projekty wykonał i kto wchodzi w jego skład. Zaledwie 1/3 gimnazjalistów preferuje obecny system wybierania przewodniczącego samorządu, zaś niemal 60% ankietowanych opowiedziało się za demokratycznymi wyborami, w których udział biorą wszyscy uczniowie. Zaledwie 1/3 gimnazjalistów preferuje obecny system wybierania przewodniczącego samorządu, zaś niemal 60% ankietowanych opowiedziało się za demokratycznymi wyborami, w których udział biorą wszyscy uczniowie. Jedynie co drugi uczeń odczuwa w naszej szkole działanie ustroju demokratycznego, a ponad połowa pytanych nie wie czym jest demokracji i jakie są jej charakterystyczne cechy. Jedynie co drugi uczeń odczuwa w naszej szkole działanie ustroju demokratycznego, a ponad połowa pytanych nie wie czym jest demokracji i jakie są jej charakterystyczne cechy. Prawie ¾ ankietowanych uważa, że SU jest zdecydowanie potrzebny, natomiast odmienne stanowisko ma 14% gimnazjalistów. Prawie ¾ ankietowanych uważa, że SU jest zdecydowanie potrzebny, natomiast odmienne stanowisko ma 14% gimnazjalistów. 33% uczniów uważa, że Samorząd Szkolny w obecnej formie jest sprawny i nie trzeba nic zmieniać w jego działaniu, podobna liczba pytanych uważa, że potrzebne są zmiany. 33% uczniów uważa, że Samorząd Szkolny w obecnej formie jest sprawny i nie trzeba nic zmieniać w jego działaniu, podobna liczba pytanych uważa, że potrzebne są zmiany.

Obecność 2 przedstawicieli SU na Radach Pedagogicznych. Obecność przedstawiciela klasy na zebraniach z rodzicami. Obecność przedstawiciela klasy na zebraniach z rodzicami. Możliwość spotkania się przedstawicieli SU z dyrekcją (co najmniej dwa razy w semestrze). Możliwość spotkania się przedstawicieli SU z dyrekcją (co najmniej dwa razy w semestrze). Powierzenie organizacji apeli porządkowych Samorządowi Uczniowskiemu, poprzedzonych wcześniejszą konsultacją z dyrekcją i szkolnym pedagogiem. Powierzenie organizacji apeli porządkowych Samorządowi Uczniowskiemu, poprzedzonych wcześniejszą konsultacją z dyrekcją i szkolnym pedagogiem. Zmiana sposobu wybierania przewodniczącego SU z wyborów wewnątrzsamorządowych na wybory, w których udział mogą wziąć wszyscy uczniowie. Zmiana sposobu wybierania przewodniczącego SU z wyborów wewnątrzsamorządowych na wybory, w których udział mogą wziąć wszyscy uczniowie. Zwiększenie ilości punktów możliwych do przyznania uczniom angażującym się w projekty na rzecz szkoły. Zwiększenie ilości punktów możliwych do przyznania uczniom angażującym się w projekty na rzecz szkoły.

PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ Przygotowali uczniowie Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Elblągu: Sebastian Czyżyk-Skoczyk i Adrianna Bałabańska DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY