MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trening przed klasówką.
Advertisements

Opracowała: Maria Pastusiak
W królestwie czworokątów
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
QUIZ MATEMATYCZNY.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH im. TADEUSZA KOŚCIUSZKI ID grupy: 97_73_MF_G2 Opiekun: Jacek Wróblewski Kompetencja: Matematyczno- fizyczna Temat.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
PROCENTY I PROMILE.
Wzory ułatwiające obliczenia
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
1. Wynikiem działania - 6 ( - ) 2 jest liczba : a ) b ) - c ) - d ) 2. Komputer kosztuje 3400 zł. Od tej kwoty trzeba zapłacić 22 % podatku VAT. Podatek.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Kolejność wykonywania działań
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Pole prostokąta i kwadratu
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
OBLICZENIA ZWIĄZANE Z CZASEM I KALENDZRZEM
Prostokąt i kwadrat.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Pola figur.
Pola figur.
Obliczamy czas.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
O ile więcej o ile mniej. Podwyżki i obniżki cen..
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Potęgowanie liczb całkowitych Dalej opracowała: Edyta Kaczmarek
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Matematyka w zastosowaniach Maciej Lipski klasa III e.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Opracowanie – Joanna Grządka
Wybierz prawidłową odpowiedź, po czym ją kliknij.
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
„Plan i Skala w życiu codziennym”
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
KONKURS MATEMATYCZNY KLASA i – iii gb.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Omówienie i poprawa sprawdzianu
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Zapis prezentacji:

MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE

1. Liczbą przeciwną do (-12) jest liczba: 120

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD ! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

2. Liczba o 6 mniejsza od liczby (-3) to: -9 9

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

3. Różnica liczb (-7) i (-4) jest równa: -11 -7 -4 -3

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

4. Wartością wyrażenia 100 – 20 : 4 jest liczba: 105 95 Inna liczba

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

5. Dzielnikami liczby 7074 są:

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

6. Zaczęło padać za piętnaście dziewiąta wieczorem i padało do wpół do ósmej rano następnego dnia. Ile czasu padał deszcz? 11godz. 45min 10godz.15min 10godz. 45min 11godz. 15min

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Skoro zaczęło padać za piętnaście dziewiąta wieczorem i padało do wpół do ósmej rano to znaczy, że przed północą padało trzy godziny i piętnaście minut, a po północy siedem i pół godziny, zatem łącznie padało 10 godzin 45 minut, czyli prawidłową odpowiedzią jest odpowiedź C.

pierwszej połowie września pierwszej połowie sierpnia 7. Bociany przyleciały do swojego starego gniazda 5 kwietnia. Po 140 dniach znów odleciały do ciepłych krajów. Bociany odleciały w: pierwszej połowie września pierwszej połowie sierpnia drugiej połowie września drugiej połowie sierpnia

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Miesiąc ma około 30 dni. 140 dni to około 4 miesiące (120 dni) i 20 dni, cztery miesiące od 5 kwietnia do 5 sierpnia, no i jeszcze około 20 dni, a to już na pewno druga połowa sierpnia, czyli odpowiedź D. Można inaczej: wrzesień następuje pięć miesięcy (około 150 dni) po kwietniu. Odpowiedzi A i C odpadają, 140 dni to o 10 mniej od 150, czyli od „mniej więcej” 5 września trzeba się cofnąć o 10 dni, a to właśnie druga połowa sierpnia.

8. Kasia kupiła pod koniec maja truskawki. Za 20dag zapłaciła 1,60zł 8. Kasia kupiła pod koniec maja truskawki. Za 20dag zapłaciła 1,60zł. W czerwcu truskawki były już dwa razy tańsze. Ile kosztował 1kg truskawek w czerwcu? 8 zł 0,8 zł 4 zł 0,4 zł

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE W czerwcu truskawki były dwa razy tańsze niż w maju, zatem 20 dekagramów truskawek w czerwcu kosztowało dwa razy mniej niż tyle samo w maju. Cena jednego kilograma truskawek w czerwcu musiała być na pewno wyższa niż 20 dekagramów truskawek w maju, zatem odpowiedzi B i D można od razu odrzucić. Pozostała do wyboru odpowiedź A lub C, rzeczywiście 4 zł to dwa razy mniej niż 8 zł, więc prawidłowa jest odpowiedź C.

9. Rok 2009 to: pierwsza połowa XX wieku pierwsza połowa XXI wieku druga połowa XX wieku druga połowa XXI wieku.

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Poprawna jest odpowiedź B. W latach 2001-2050 trwa pierwsza połowa XXI wieku.

10. 214 godzin to: 9 dób i 2 godziny. 8 dób i 10 godzin.

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Doba ma 24 godziny, 10 dób to 240 godzin, więc na pewno odpowiedź D jest błędna. 9 dób to 216 godzin, czyli odpada również odpowiedź A. 214 godzin to o dwie godziny mniej niż 9 dób, a więc warunek ten spełnia odpowiedź C.

jabłka gruszki śliwki czereśnie 11. Przeprowadzono ankietę. Zapytano 28 osób, jakie owoce lubią najbardziej. Okazało się, że jabłka najbardziej lubi 14 osób, 7 osób woli jeść gruszki, 5 osób najbardziej lubi śliwki, a tylko 2 osoby czereśnie. 25% spośród ankietowanych osób lubi: jabłka gruszki śliwki czereśnie

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE 25% spośród 28 ankietowanych to 7 osób, a to właśnie gruszki lubi 7 osób. Poprawna jest więc odpowiedź B.

12. Ania i Jacek zbierali w lesie grzyby 12. Ania i Jacek zbierali w lesie grzyby. Zebrali 13 prawdziwków i 4 razy więcej maślaków. Które wyrażenie pozwoli obliczyć, ile grzybów zebrali? 13 + 4 + 13 13 + 4 × 13 13 + 4 4 · 13

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

13. Dzieci pomagały w sadzie przy zbiorze czereśni 13. Dzieci pomagały w sadzie przy zbiorze czereśni. Jedną skrzynkę zapełniały w 45 minut. Ile takich skrzynek dzieci zapełniły w 3 godziny? 9 6 3 4

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE 3 godziny to 180 minut. W czasie 45 minut dzieci potrafią zebrać 1 skrzynkę czereśni. Ponieważ 180min:45min = 4, to poprawną odpowiedzią jest D.

14. Ile 15-litrowych konewek wody potrzeba do podlania grządki o powierzchni 6 m2, jeśli na 1 m2  powierzchni należy wylać10 litrów wody? 4 6 10 15

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Grządka ma powierzchnię 6 m2 Potrzeba więc 60 litrów wody. Ale w konewce znajduje się tylko 15 litrów wody. Ponieważ 60:15 = 4, to do podlania tej grządki potrzebne są 4 konewki wody (A).

15. W jakiej skali wykonano mapę, na której odległości rzeczywistej 25km odpowiada odległość 5cm? 1:5000 500000:1 50:1 1:50000

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE 25km = 25 000m=2 500 000cm 2 500 000cm : 5cm = 500 000 Otrzymujemy skalę zmniejszającą 50 000 razy, czyli 1:50000 (D)

16. Jaki jest obwód kwadratu, jeśli jego pole wynosi 49 cm2?

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Jeśli pole kwadratu wynosi 49 cm2,to jego bok ma długość 7cm. Obwód kwadratu obliczamy za pomocą wzoru Ob=4a, więc Ob=28cm (odp.B)

17. Jakie jest pole kwadratu, jeśli jego obwód wynosi 40cm?

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Bok kwadratu o obwodzie 40cm wynosi 10cm. Pole kwadratu obliczamy ze wzoru:P=a2 więc P = 10cm x 10cm =100 cm2

18. Suma 0,6dm + 12,04m + 24m jest równa:

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE Zawsze pamiętaj o ujednoliceniu jednostki, a w działaniach pisemnych zapisuj przecinek pod przecinkiem

19. W pewnym gospodarstwie zebrano 65% zbóż 19. W pewnym gospodarstwie zebrano 65% zbóż. Ile procent wszystkich zbóż pozostało?   25%   15%   65%   35%

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

DOBRZE

20. Na wiosnę cenę nart, równą 820 zł, obniżono o 10%, a przed Bożym Narodzeniem te same narty kosztowały o 10% drożej. Przed Bożym Narodzeniem narty kosztowały: 820 zł 1656 zł  738 zł 811 zł 80 gr

POPEŁNIŁEŚ BŁĄD! POMYŚL JESZCZE RAZ

Obniżka 82zł Podwyżka 73,80zł 820zł-82zł=738zł 738zł+73,8zł=811,80zł DOBRZE Obniżka 82zł Podwyżka 73,80zł 820zł-82zł=738zł 738zł+73,8zł=811,80zł

GRATULUJĘ Anna Salij-Kaczkowska