Społeczna odpowiedzialność biznesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Prezentuje: Jan Kowalski Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Standardy etyczne w pracy doradcy dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii.
Jakość, zaufanie, konsekwencja
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Podstawy Prawne Biznesu
[ ] © ITSS 2011 w w w. m t i n. e s / i t s s / i n d e x.h t m l HISZPAŃSKI SYSTEM INSPEKCJI PRACY I ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO Madryt, listopad 2011.
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Normy praktyki zawodowej
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Fundacja jako rodzaj organizacji
Prawa i obowiązki obywateli RP
Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Biznesplan.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Tadeusza Kościuszki w Świebodzinie
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Pojęcie instytucji społecznej
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Prawa Dziecka.
ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
HISTORIA Spółdzielnia rozpoczęła działalność w grudniu 2013 roku dzięki projektowi „Przepis na życiową szansę” współfinansowanemu przez Unię Europejską.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Prawo pracy.
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
Zasady etyki prawniczej
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
„Zawód radcy prawnego” Marta Maciejuk radca prawny
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Etyka adwokacka i etyka radców prawnych
ZOBACZ ZANIM WYJEDZIESZ …
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Zasada lojalności.
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Konflikt interesów.
Zasada lojalności.
Publiczne prawo konkurencji
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?. Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Postrzeganie firm i ich roli w społeczeństwie

Postrzeganie firm przede wszystkim poprzez pryzmat podstawowych, codziennych ról – roli klienta, który chce kupić dobry produkt i być dobrze obsłużony, czy roli pracownika, który chce by go odpowiednio traktowano i uczciwie wynagradzano stanowi pierwszorzędne znaczenie określające społeczną odpowiedzialność biznesu. Etyczne i odpowiedzialne postępowanie, zaangażowanie w działalność społeczną i charytatywną czy sposób postępowania firmy w odniesieniu do środowiska naturalnego są uznawane za zagadnienia o drugorzędnym znaczeniu.

Ponad połowa dorosłych mieszkańców Polski jest zdania, że głównym zadaniem dużych firm w społeczeństwie jest generowanie zysku, płacenie podatków i zapewnianie miejsc pracy zgodnie z prawem. Tylko co ósmy Polak uważa, że firmy powinny także ustanawiać wyższe standardy społeczne, wychodzić poza wymagania prawa i pomagać w tworzeniu lepszych warunków społecznych dla wszystkich.

Odpowiedzialność społeczna firmy w wypowiedziach liderów opinii definiowana jest w trzech głównych wymiarach: 1. przestrzeganie prawa i prowadzenie rzetelnego i uczciwego biznesu zarówno w stosunku do klientów, pracowników jak i kontrahentów; 2. stworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej wewnątrz firmy, gwarantującej pracownikom przestrzeganie ich praw oraz możliwości rozwoju; 3. działalność na rzecz społeczności, w której firma funkcjonuje, a więc uczestnictwo w akcjach charytatywnych, pomocowych, takich jak przekazywanie produktów, wparcie finansowe, wykorzystanie możliwości organizacyjnych i logistycznych firmy, organizacja imprez, pikników itp.

Z jednej strony możemy zaobserwować gotowość Polaków do takich zachowań konsumenckich, które stymulowałyby firmy do działań społecznie odpowiedzialnych, z drugiej zaś widzimy relatywnie wąsko postrzeganą rolę przedsiębiorstw w społeczeństwie, oraz przekonanie, że nie traktują one poważnie swoich obowiązków nawet na podstawowym, czysto „biznesowym” poziomie, a więc przestrzegania prawa oraz rzetelności i uczciwości wobec pracowników i klientów.

Stosunek ogółu społeczeństwa polskiego do przedsiębiorców i firm nie jest pozytywny. Składają się na to zarówno pewne pozostałości po poprzednim systemie gospodarczo-politycznym, jak i doświadczenia ostatnich lat transformacji gospodarczej, niestety obfitującej w szereg negatywnych zjawisk, takich jak wysokie bezrobocie, grupowe zwolnienia, nieprzestrzeganie kodeksu pracy, różnego rodzaju afery gospodarcze itp.

Obecnie głównymi źródłami informacji o postępowaniu firm w kwestiach społecznych, etycznych lub ekologicznych są rozmowy z innymi ludźmi oraz informacje z mediów.

CSR w C.P.U. ZETO Jelenia Góra

KODEKS ETYKI O wartości przedsiębiorstwa decydują nie tylko środki produkcji, kapitał i dochody, ale także panujące w nim zwyczaje i sposób traktowania pracowników. W działalności biznesowej należy kierować się standardami etycznymi, budować partnerskie relacje z klientami i pracownikami z poszanowaniem ich praw i godności.

Dbałość o dobre imię firmy KODEKS ETYKI Dbałość o dobre imię firmy Pracownik działa w zgodzie z interesem Firmy i dba o jej dobrą reputację. kompetencje i uczciwość – cechy, na których opiera się nasza praca. Prezentujemy tylko i wyłącznie poglądy Firmy a nie nasze własne. Z wartości rzeczowych i intelektualnych Firmy jak i jej klientów korzystamy tylko zgodnie z prawem w zakresie, jakim jesteśmy do tego uprawnieni. Świadczymy usługi profesjonalnie zgodnie z odpowiednimi standardami. Nie fałszujemy danych w sprawozdawczości. Nie dopuszczamy do konfliktów wewnątrz jak i na zewnątrz Firmy. Nie czerpiemy korzyści materialnych z racji pełnionych obowiązków. Nie przystępujemy do przedsięwzięć biznesowych, które naruszają prawo. Nasza działalność gospodarcza nie może destruktywnie działać na środowisko naturalne. W miarę możliwości i kondycji Firmy angażujmy się w akcje dobroczynne i charytatywne regionu. przestrzegamy i stosujemy Krajowe przepisy antykorupcyjne (np. art. 229 KK, art.15 a ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawa o CBA, ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych) oraz postępujemy zgodnie z zasadami w nich określonymi. Popieramy również zasady związane z działaniami antykorupcyjnymi które są określone w innych aktach prawnych: -Amerykańska ustawa o przeciwdziałaniu korupcji za granicą (Foreign Corrupt Practices Act, FCPA). -Konwencje międzynarodowe: Konwencja OECD z 1997r., prawnokarna konwencja Strasburska z 1999r. i Konwencja ONZ z 2003r.

Relacje wewnątrz firmy KODEKS ETYKI Relacje wewnątrz firmy Nie ma mniej lub bardziej ważnych stanowisk. Nie ma podziału „my „ i „oni” gdyż jest to sprzeczne z podstawowymi zasadami etyki w biznesie. Dbamy o porządek i bezpieczeństwo w miejscu naszej pracy. W razie wątpliwości korzystamy z wiedzy i fachowości innych pracowników firmy. Udzielamy rad i pomocy innym, którzy nas o to poproszą. Staramy się zachować równowagę pomiędzy pracą zawodową a życiem osobistym. Niedopuszczalna w Firmie jest dyskryminacja i molestowanie. Niedopuszczalne w Firmie jest używanie narkotyków i alkoholu. Prywatność pracownika objęta jest tajemnicą. Pracownik powinien mieć zapewniony rozwój, jeżeli ma to podnieść jego kwalifikacje i przynieść korzyści firmie. Każdy pracownik zobowiązany jest również do przestrzegania najwyższego poziomu kultury osobistej, prezentowania wysokich walorów etycznych i moralnych, schludności pi elegancji, mając świadomość reprezentowania wizerunku przedsiębiorstwa. Nie nadużywamy własności firmy do użytku osobistego.

KODEKS ETYKI Szacunek dla innych Profesjonalizm Dotrzymujemy obietnic w stosunku do klienta jak i pracowników. Konkurujemy zgodnie z prawem i zasadami etyki. Uczciwie kalkulujemy i operujemy nasza ceną. Klientów traktujemy uprzejmie, uczciwie i z szacunkiem. W przypadku pojawiających się problemów, doradzamy klientowi i wspólnie szukamy najlepszych rozwiązań. Rzetelnie informujemy klienta o odchyleniach jakościowych w realizacji usług. Profesjonalizm Znamy nasze obowiązki. Szanujemy czas klientów jak i współpracowników. Chronimy poufność danych naszych klientów oraz pracowników firmy. Precyzyjnie określamy warunki współpracy. Właściwie dopasowujemy ofertę do potrzeb klienta.

Dziękuję za uwagę