Dlaczego czuję „pociąg” do francuskiego?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Staże na terenie Unii Europejskiej
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Francja République Française Republika Francuska Flaga Francji
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
Europejski Dzie ń J ę zyków Obcych W dniu r. uczniowie klas IV-VI prezentowali swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Ale.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
TECHNIKUM HANDLOWE ZAPRASZAMY.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
KLASA DWUJĘZYCZNA Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Projekty szkolne w latach 2002/2007
Jesteśmy dumni z nauczycieli naszej Szkoły Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Krakowie Section Bilingue Francophone.
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
język ojczysty - 65 mln drugi język codziennie używany - 72 mln na całym świecie – ok. 200 mln użytkowników.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Wizyta uczniów z Irlandii – Wizyta uczniów z Irlandii w ramach projektu Socrates Comenius.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Dlaczego język niemiecki?
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Czym jest Unia Europejska?
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Język francuski na świecie
Dlaczego właśnie francuski?
Język francuski na świecie
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DSD- Deutsches Sprachdiplom
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
DLACZEGO WARTO UCZYĆ SIĘ JĘZYKA FRANCUSKIEGO?
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Klasa językowo- turystyczna – I E Uwielbiasz podróżować, poznawać atrakcyjne miejsca, innych ludzi, ich tradycje i życie współczesne? Interesuje Cię świat,
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
Warum ist es wert Deutsch zu lernen?. Niemiecki jest ważnym językiem w komunikacji międzynarodowej. Jest językiem ojczystym dla około 100 milionów Europejczyków.
Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM I FRANCUSKIM. POZNASZ PODSTAWY PROJEKTÓW BIZNESOWYCH NAUCZYSZ SIĘ STOSOWAĆ WIEDZĘ MATEMATYCZNĄ DO PROSTYCH PROBLEMÓW EKONOMICZNYCH.
Łódź, ul. Minerska 1/3 XXXIV LO im. K. Kieślowskiego.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
1 siedziba szkoły Początek funkcjonowania Szkoły wyznaczył pierwszy dzień września 1990 roku. Do budynku szkolnego przy ulicy Wacława 22 udali się uczniowie.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Klasa językowo-turystyczna – I B
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
„ „LE FRANÇAIS, C’EST FACILE !”
Istnieje mnóstwo powodów, by nauczyć się języka francuskiego
Specjalność środkowoeuropejska filologia polska, studia 1 stopnia
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Istnieje mnóstwo powodów, by nauczyć się języka francuskiego
„ „LE FRANÇAIS, C’EST FACILE !”
Zapis prezentacji:

Dlaczego czuję „pociąg” do francuskiego? Dlatego, że język francuski jest jednym z oficjalnych języków Unii Europejskiej. Jest także językiem roboczym NATO, ONZ oraz Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Trybunału Sprawiedliwości, Światowej Organizacji Handlu, Międzynarodowego Czerwonego Krzyża oraz innych organizacji. Znajomość francuskiego jest niezbędna aby podjąć pracę w instytucjach europejskich i międzynarodowych. Dlatego, że język francuski jest językiem oficjalnym w 32 krajach. Posługuje się nim 200 milionów osób mieszkających na pięciu kontynentach. Znajomość tego języka otwiera dostęp do ponad 170 milionów serwisów internetowych Dlatego, że Francja jest największym inwestorem zagranicznym w Polsce i piątą potęgą ekonomiczną świata. Ucząc się języka francuskiego zwiększamy swoje szanse na rynku pracy w Polsce i w krajach francuskojęzycznych.

Dlatego, że znajomość języka francuskiego daje możliwość studiowania na prestiżowych wyższych uczelniach w krajach francuskojęzycznych. Francja jest piątym krajem na świecie pod względem liczby studentów. 31 naukowców narodowości francuskiej zostało laureatami Nagrody Nobla, a 9 otrzymało medal Fieldsa za wybitne osiągnięcia w dziedzinie matematyki. Dlatego, że znajomość języka francuskiego daje możliwość swobodnego podróżowania po Francji i krajach frankofońskich oraz dostęp do kultury krajów francuskojęzycznych. Francja jest najczęściej odwiedzanym krajem na świecie. Dlatego, że znajomość języka francuskiego pomoże Ci w nawiązywaniu i utrzymaniu kontaktów ze społecznością mówiącą w tym pięknym języku.

rozpoczęła się w roku szkolnym 2003/2004. Nauka języka francuskiego w II LO im. K.K. Baczyńskiego rozpoczęła się w roku szkolnym 2003/2004. Uczestnictwo w ramach projektu „Klasy Frankofońskie na Śląsku” od 2006 roku pozwoliło zapisywać na kartach szkoły prestiżowe wydarzenia francuskojęzyczne.

„La fille aux allumettes”. Pierwsze przedstawienie francuskojęzyczne pt. „Dziewczynka z zapałkami” było refleksją nad otaczającym nas światem. Sztuka doczekała się swojej „drugiej młodości” podczas gościnnego występu w Domu Dziennej Pomocy Społecznej w Radomsku.

Lekcje z Julienem Vangrevelinghe i Axelem Louvrier, lektorami klas frankofońskich były interesującym doświadczeniem.

I Dzień Frankofonii. „Café de Paris” gościło ciekawych ludzi i prezentowało niezwykłe sytuacje.

”À la recherche d’un petit prince” ”À la recherche d’un petit prince”. Przedstawienie oparte na “Małym Księciu” autorstwa Antoine’a de Saint Excupéry. Oto tytułowy bohater w poszukiwaniu wartości tego świata.

II Dzień Frankofonii. Recytacja wierszy. Ale tylko w niebanalny sposób II Dzień Frankofonii. Recytacja wierszy. Ale tylko w niebanalny sposób. Taniec, muzyka, śpiew… Frankofońkie variété w Liceum Baczyńskiego.

„Poetyckie Boże Narodzenie” „Poetyckie Boże Narodzenie”. Przedstawienie w kilku językach obcych ukazujące różnorodne zwyczaje i tradycje świąteczne w różnych krajach Europy i nie tylko.

III Dzień Frankofonii – Un mec francophone” III Dzień Frankofonii – Un mec francophone”. Wszystko o mężczyznach z krajów frankofońskich.

„Dzień Europy – Ja Polak, ja Europejczyk”. Debata uczniów I LO i II LO „Dzień Europy – Ja Polak, ja Europejczyk”. Debata uczniów I LO i II LO. Tematem była „ Francja i Francuzi wnieśli największy wkład w dorobek cywilizacyjny Europy ”

„Père Noël en prison”. Uczniowie najpierw uwięzili a później uwolnili Św. Mikołaja.

I wymiana polsko-francuska z liceum René Descartes z Rennes z Francji z regionu Bretanii. Młodzież polska i francuska pracowała wspólnie w ramach projektu „Polska-Francja, spotkanie I stopnia”. Były też wycieczki i wspólny wypoczynek.

II wymiana polsko-francuska przebiegła pod hasłem „Moja francusko-angielska przygoda w Polsce i we Francji”. Uczniowie spędzali wspólnie czas porozumiewając się w języku francuskim i angielskim.

„Bajki z Auschwitz”. Przedstawienie bajek i wierszy w wersji francuskiej (tłumaczenie Anna Smendowska) i w wersji angielskiej (tłumaczenie Natalia Król). Wzruszający moment dla wszystkich.