JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
opracowała: mgr Joanna Regulska
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Jak się robi plan marketingowy?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Osiąganie celów krok po kroku
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Śniło mi się, że przeprowadzałam wywiad z Bogiem.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Zdrowe odżywianie.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Zdjęcia ze stron:
Ustalanie Celów Zobacz Siebie Za Udany! 1.Potwierdzają to codziennie! (Niezależnie od tego, co można przeczytać na tablicy wyników) 2.Utworzyć kilka.
Śniło mi się, że przeprowadzałem wywiad z Bogiem.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Siedem życzeń.
Jak zapisać dobrze projekt na egzaminie?
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Stare rady na Nowy Rok.
AUTOMOTYWACJA.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Zespół Szkół w Bakałarzewie
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Tworzenie projektu Paweł Jordan 1.
+ + dlaczego i jak czytać Biblię? SESJA PIĄTA.
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
DOBRA KARMA Przeczytaj ten krótki, ale miły tekst. Wypowiedział go Dalaj Lama u progu nowego milenium. Potrzeba niewiele czasu, żeby to przeczytać i przemyśleć.
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
Zasady prawidłowego żywienia
Żyj zdrowo, będzie kolorowo!
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Buduj swój biznes odpowiedzialnie i ZUCHWALE!. Czym jest dla Ciebie ZUCHWAŁOŚĆ?
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Pojęcie planowania / zasady planowania.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Matematyka w życiu codziennym.
Nasz wpływ na kwestie globalne
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Zagadkowa 13.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Jak napisać dobry konspekt?
Planowanie Twojego biznesu Forever
Zagadkowa 13.
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka

Bądź statkiem, który wie, gdzie płynie. WYZNACZAJ SWOJE CELE!

zmotywują cię do działania, TWOJE CELE: zmotywują cię do działania, wyznaczą kierunek w twoim życiu, zaangażują energię umysłu do realizacji zamierzeń.

RODZAJE CELÓW, ZE WZGLĘDU NA CZAS REALIZACJI bieżące  od tygodnia do 3 miesięcy, krótkoterminowe  od 3 miesięcy do roku, średnioterminowe  od roku do 3 lat, długoterminowe  od 3 do 5 lat.

RODZAJE CELÓW, ZE WZGLĘDU NA CZAS REALIZACJI warto cele średnioterminowe rozdzielać na podcele, czyli cele krótkoterminowe, niektóre cele długoterminowe są traktowane jako cele życia i jako takie są rozłożone na wiele lat. Warto rozdzielać cele długoterminowe na podcele średnioterminowe.

KIEDY SFORMUŁUJESZ CEL ZAPISZ GO!

POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ WYRAŻONY POZYTYWNIE

CELE WYRAŻONE POZYTYWNIE „sprawdzian z wyrażeń algebraicznych zaliczę za pierwszym razem co najmniej na 4” zamiast „nie dostanę 3 ze sprawdzianu”, „każdego dnia w tym tygodniu przyjdę punktualnie na zajęcia” zamiast „nie spóźnię się ani razu na zajęcia”.

POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ PRECYZYJNIE OKREŚLONY W CZASIE

CEL PRECYZYJNIE OKREŚLONY W CZASIE do 14 stycznia zdam egzamin EFC, za 2 lata o tej porze będę uczennicą VII LO, do końca tego roku uzbieram pieniądze na kupno aparatu.

POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ DOBRZE OKREŚLONY ZMYSŁOWO

CEL DOBRZE OKREŚLONY ZMYSŁOWO Zastanów się, po czym poznasz, że Twój cel został osiągnięty? Stwórz obraz swojego sukcesu, zadbaj o to, żeby był reprezentowany we wszystkich zmysłach. Co zobaczysz kiedy osiągniesz ten cel? Co usłyszysz? Jakie będą temu towarzyszyły odczucia, a może smaki i zapachy?

POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ EKOLOGICZNY

CEL EKOLOGICZNY Przynosi korzyści tobie i twojemu otoczeniu. Sprawdź, czy nikogo nie skrzywdzisz, niczego nie zniszczysz.

CEL MUSI BYĆ SMART Specific – dokładny, konkretny Measurable – mierzalny, łatwo poddający się ocenie Achievable – osiągalny, ambitny Realistic – realny, możliwy do osiągnięcia w konkretnym działaniu Time oriented – osadzony w czasie

Specific – dokładny, konkretny Jasno określ, co chcesz osiągnąć! „Ograniczę słodycze do jednej kostki czekolady dziennie i codziennie zjem 3 porcje warzyw i 2 owoce” zamiast „będę się lepiej odżywiać”.

Measurable – mierzalny, łatwo poddający się ocenie Jasno określ jak sprawdzisz, zmierzysz, czy osiągnąłeś cel! „Będę czytać 50 stron lektury dziennie” zamiast „będę codziennie czytać lekturę”.

Achievable – osiągalny, ambitny Cel musi być możliwy do osiągnięcia, ale ambitny! Niech twój cel będzie dla ciebie wyzwaniem. Pomyśl, jak go osiągniesz, jakie umiejętności rozwiniesz, czego się nauczysz przy jego realizacji.

Realistic – realny, możliwy do osiągnięcia Sprawdź, czy jesteś w stanie zapewnić wszystkie warunki do jego realizacji. Nie wyznaczaj celów, na których realizację masz ograniczony wpływ.

Time oriented – osadzony w czasie Wyznacz na jego realizację odpowiednie ramy czasowe. „Do końca tego miesiąca będę jeść tylko jedną kostkę czekolady dziennie” zamiast „będę jeść mniej słodyczy”.

Wyznaczając cel, zadaj sobie pytania Czy to, co zamierzasz jest możliwe do osiągnięcia? Czy warto to zdobywać? Czy dzięki temu zdobędziesz to, co naprawdę pragniesz? Czy ten cel jest zgodny z twoim systemem wartości? Czy to, co będzie trzeba zrobić, aby osiągnąć określony cel warte jest tego celu? Jakie koszty poniesiesz?

Metoda SMART jest dobra, gdy wyznaczamy cele krótko i średnioterminowe Metoda SMART jest dobra, gdy wyznaczamy cele krótko i średnioterminowe. Cele długoterminowe, życiowe nie muszą spełniać standardów SMART.

„Ludzie mający jasne, sprecyzowane i zapisane cele mogą w o wiele krótszym czasie osiągnąć więcej, niż ludzie bez celów są w stanie sobie wyobrazić.” Brian Tracy