Autentyczne rozmowy pilotów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZTERY ŚWIECE.
Advertisements

Fantazjada 2008 – podsumowanie
BÓG KOCHA CIĘ TAKIM JAKIM JESTEŚ
Narodziłem się... Na rozstaju dróg... Sam....
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
Demokracja w szkole.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Oszczędzanie energii elektrycznej
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
Zrozumieć kobietę.
LINA Historia ta opowiada o alpiniście, który chciał się wspiąć na najwyższy szczyt świata. Przygotowywał się do tej wyprawy przez kilka lat, a dla większej.
Trzy drzewa.
... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Serwisant: Ile wolnego miejsca ma Pan jeszcze na dysku? Klient: Nie wiem dokładnie, ale żona często siedzi na internecie i zgrała już 10 godzin wolnego.
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
Testament Gabriela Garcia Marqueza
Żeby nie żałować....
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘ BIORSTWEM
AIRBUS A 340 Michał Smyka.
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Gdyby Bóg podarował mi odrobinę życia
Wątpliwość zapoczątkowała koniec
Zasady savoir vivre.
Test.
Moja żona i ja.. Najpierw muszę się przedstawić. Ja jestem Irek.
INSTRUKCJA DO GRY 1. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie trzech graczy. 2. Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola, oznaczonego napisem „META”, szybciej.
przypadku prześladowania
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Czy można robić „Impossible Turn”
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Czasem się zastanawiam
Trzy drzewa. Pewnego razu, na wzgórzu, rosły sobie trzy drzewa. Rozmawiały one o swoich marzeniach i nadziejach …
FACHOWA KONWERSACJA. Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
wnikania alkoholu w organizm
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Ślepi przy Tobie znów widzą Któż jest jak Ty Tylko Ty
SMS OD KOCHANEJ ŻONKI. Drogi, Kochany Mężusiu, zanim wrócisz z pracy, chciałabym Ci powiedzieć o małym wypadeczku, który mi się zdarzył, kiedy wjeżdżałam.
Piloci kontrolerzy lotów pasażerowie… Samolot startował z lotniska Kennedy'ego. Po osiągnięciu wysokości przelotowej kapitan zaczął mówić przez interkom:
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Filozofia wieku Jeśli nie przeczytać ją do końca, dowiedzieć się, że stracił dzień naszego życia. Ale jeśli czytasz to kończy, mam - Ta prezentacja wyśle.
Blog Ewy z raju.
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
Czytaj uważnie i zastanów się! Oto zagadka, przeznaczona właściwie dla osób o wysokim IQ. Mimo to, wysyłam ją również Tobie... Jedziesz w samochodzie,
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…
Autentyczne rozmowy pilotów
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…
LINA Historia opowiada o alpiniście, który chciał się wspiąć na najwyższy szczyt świata. Przygotowywał się do tej wyprawy przez kilka lat, a dla większej.
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Nazwa firmy Produkty i usługi
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Autentyczne rozmowy pilotów j j

Wieża: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo Wieża: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo. Pilot: Jaki hałas możemy zrobić na wys. 35000 stop? Wieża: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, którego macie przed sobą... Wieża: Jesteście Airbus 320 czy 340? Pilot: Oczywiście, ze Airbus 340. Wieża: W takim razie niech pan będzie łaskaw włączyć przed startem pozostałe dwa silniki. j Pilot: Dzień dobry Bratysławo. Wieża: Dzień dobry. Dla informacji - mówi Wiedeń. Pilot: Wiedeń? Wieża: Tak. Pilot: Ale dlaczego, my chcieliśmy do Bratysławy. Wieża: OK w takim razie przerwijcie lądowanie i skręćcie w lewo...

Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu: "Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic nie pokazuje...." Po pięciu minutach nadawania odzywa się pilot innego samolotu: "Zamknij się, umieraj jak mężczyzna" Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje... Wieża: Jaka jest wasza pozycja? Nie ma was na radarze. Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i już całą wieczność czekamy na cysternę. Pilot: Prosimy o pozwolenie na start. Wieża: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu, dokąd lecicie? Pilot: Do Salzburga, jak w każdy poniedziałek... Wieża: DZISIAJ JEST WTOREK Pilot: No to super, czyli mamy wolne... j

Wieża: Wasza wysokość i pozycja Wieża: Wasza wysokość i pozycja? Pilot: Mam 180 cm wzrostu i siedzę z przodu po lewej... j Wieża: Macie dość paliwa czy nie? Pilot: Tak. Wieża: Tak, co? Pilot: Tak, proszę pana. j Wieża: Podajcie oczekiwany czas przylotu. Pilot: Wtorek by pasował... DC-1 miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za dużej prędkości przy podejściu. Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda. Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.

Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem. Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka autentycznych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego. P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania. j j P: Coś się obluzowało w kokpicie. O: Coś umocowano w kokpicie. P: Martwe owady na wiatrochronie. O: Zamówiono żywe. P: Autopilot w trybie \\\'\\\'utrzymaj wysokość\\\'\\\' obniża lot 200 stóp/minutę. O: Problem nie do odtworzenia na ziemi. P = problem zgłoszony przez pilota O = Odpowiedź mechaników

P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. O: Ślady zatarto P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki. O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu P: Zaciski blokujące powodują unieruchomienie dźwigni przepustnic. O: Właśnie po to są. P: Układ IFF nie działa. O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony. P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta. O: Przypuszczalnie jest to prawda. P: Brak silnika nr 3. O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach. P: Samolot śmiesznie reaguje na stery. O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie. P = problem zgłoszony przez pilota O = Odpowiedź mechaników

P: Radar mruczy. O: Przeprogramowano radar by mówił. P: Mysz w kokpicie. O: Zainstalowano kota. P: Po wyłączeniu silnika słychać jęczący odgłos. O: Usunięto pilota z samolotu. P: Zegar pilota nie działa. O: Nakręcono zegar. P: Igła ADF nr 2 szaleje. O: Złapano i uspokojono igłę ADF nr 2. P: Samolot się wznosi jak zmęczony. O: Samolot wypoczął przez noc. Testy naziemne OK. P: 3 karaluchy w kuchni. O: 1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekł

American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze jedno: po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierzę na końcu pasa. Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty na 124,7. Słyszeliscie co mówił American 702?? Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start odebrane, i tak, słyszeliśmy American 702 i juz zawiadomiliśmy naszą firmę cateringową"

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do niecierpliwych. Nie tylko oczekują, że będziesz wiedział, gdzie jest twoja bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony. Tak więc z pewnym rozbawieniem słuchalismy (my w PanAm 747) poniższej wymiany zdań miedzy kontrolą naziemną lotniska frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206. Speedbird 206: "Dzien dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechal z pasa ladowania." Wieża: "Guten Morgen. Podjedź do swojej bramki." Wielki British Airways 747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się. Wieża: "Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?" Speedbird 206: "Chwilę, Kontrola, szukam mojej bramki." Wieża (z arogancka niecierpliwoscia): "Speedbird 206, co, nigdy nie byłeś we Frankfurcie!?" Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym Boeingu, ale tylko żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem sie tutaj"

Pilot helikoptera do kontroli podejścia: "Tak, jestem 3000 stóp nad Charlie." Drugi głos na tej samej częstotliwości: "NIE! Niemożesz! Ja też jestem na tej samej wysokości nad tym samym namiarem!" Krótka przerwa, po czym odzywa się głos pierwszego pilota (bardzo głośno): "Ty idioto! Ty jesteś moim drugim pilotem!"

Samolot linii SABENA zatrzymuje się za samolotem KLM-u na zatłoczonej drodze podjazdowej, w oczekiwaniu na start. SABENA do KLM na częstotliwości kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na start, zgłoś się na 3030" Po paru minutach SABENA woła znowu: "KLM, trzeci w kolejce na start, zgłoś sie na 3030" Znów brak odpowiedzi, więc SABENA woła kontrolę: "Wieża, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, żeby się do nas zgłosili na 3030" I wtedy włącza się załoga KLM-u: "Wieża, powiedz SABEN-ie, że profesjonaliści z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodzą na prywatne kanały, podczas gdy powinni być na nasłuchu wieży." SABENA odpowiada na to: "Dobra wieża, nie ma sprawy, tylko powiedz tym profesjonalistom z KLM-u, że nie zdjęli szpilek blokujących podwozie." (chwila ciszy) KLM: "Wieża, KLM prosi o pozwolenie na powrót do bramki."

Pilot-uczeń: "Zgubiłem się; jestem nad jakimś jeziorem i lecę na wschód" Kontroler: "Zrób wielokrotnie skręt o 90 stopni, to będę mógł cię znaleźć na radarze" (krótka przerwa...) Kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuje natychmiast skręcić na zachód..."