Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Zdobądź gola.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Session 6 Case Study – Elektrim SA Saturday, January 15, 2011 SAL Wroclaw Lectures on Corporate Governance Geoffrey Mazullo Principal Emerging Markets.
Advertisements

Primary School in Kaźmierz Szkoła Podstawowa imienia Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu w Kaźmierzu.
The town of Milanowek and the area around it
Usługi sieciowe Wykład 9 VPN
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Sun altitude Made by: Patryk Cichy Patryk Cichy Mateusz Dąbrowicz Mateusz Dąbrowicz Mariusz Król Mariusz Król Mariusz Dyrda Mariusz Dyrda Group leader:
Saint Nicolaus.
Moja przyszłość Whom am I supposed to be? When everything deceptive? To the destination the long road, but difficult tasks... Kim mam być? Gdy wszystko.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Strona Bierna.
Team Building Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Requirements Engineering Lecture.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Autor prezentacji: Maria Rzepecka Mariusz Pałka
„Accidentally in love”
Radomsko. Competitions implemented under the project "Creativity and innovation in environmental design" - Comenius School Partnerships Programme are.
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Learning in Later Life in Europe MyRandoStory - creative writing software for seniors Anna Grabowska,
Dawno, dawno temu, gdy w morzach była jeszcze słodka woda w kopalni soli w Wieliczce żył solny dziadek. A long time ago, when sea water was still not.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Testy. Test I 1. You dont have to watch the move if you dont want to. 2. How old is your sister? 3. We are going to meet Tom next week. 4. They live in.
The school volunteer club 1 / 19 Wolontariat XII 2006r. Gimnazjum im. Ks. W. Rabczyńskiego w Wasilkowie
Projekt "Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów indywidualnych współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego.
Useful expressions Przydatne zwroty.
16 maja Zaproszenie Serdecznie zapraszamy na II Festiwal Piosenki Angielskiej dla Przedszkolaków który odbędzie się w Przedszkolu Nr 14 dnia 16.
Future Perfect i Future Continuous
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
Profile of the patron School history Success story – our achievements School anthem Project members.
Contents About Kujawiak dance About Kuyavia S. Strzeleckis Kujawiak notes Kuyavias coat of arms Song Quiz.
Zajęcia realizowane w ramach projektu Moja Szkoła - Mój kapitał na przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
MARCIN JAKUBOWSKI.
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
W ś wiecie ba ś ni Andersena In the world of Andersen.
21 grudnia 2011r. uczennice z klas 6A i 6B wystąpiły w przedstawieniu pt. That film star stole my backpack!. Scenka odegrała się w sądzie. Uczennica Tracy.
WELCOME TO OUR SCHOOL Witamy w nasze szkole.
Comenius The Great Wonders of Europe The Polish school is called … is called …
About a risk in our area, do we know enough ?
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
TVP SA Odział w Łodzi Łódź ul. Narutowicza 13 TVP Łódź the Year of anniversary – it is already 55 years together.
BLOOD DONATION.
The educational project: „ HIGH SCHOOL EXAM - WE WILL BE ABLE!”
POLAND. we will take you on a journey during which you will learn something about us.
Pragmatyczna analiza rozumienia i użycia języka przez systemy sztucznej inteligencji - na przykładzie języka chatbot'ów.
Writing about my new house
Pilots monument in Go ś ciniec Katarzyna Woś Natalia Wawrzaszek.
The Grumpy Test If at least one of these pictures does not make you smile, then you are grumpy and need to go back to bed. Test na ponuraka Jak nie usmiechniesz.
Stakeholder Analysis Lazarski University May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
Music: Nightengale Serenade
PICNIC 2010 / 2011 Autorzy: Piotr Widomski Karol Mosakowski Marysia Sikorska.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
Valentine`s Day.
Old quantum theory New quantum theory Fizyka klasyczna - Mechanika klasyczna – prawa Newtona - Elektrodynamika – prawa Maxwella - Fizyka statystyczna.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Ślady krajów w Polsce... Hiszpania...Niemcy...Szwecja... Holandia... By Peter.
Comparative analysis Impact of 2005 and 2006 social campaigns on awareness of drug services and change of behaviours and attitudes to drug problem.
POLISH FOR BEGINNERS.
2 Review What is bionomial nomenclature Explain What is a genus
A. When we celebrate? Celebrating the European Day of Languages ​​ on September 26 since We celebrate it in 47 countries.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Executive Branch – Agencies and Boards
Previously discusses: different kinds of variables
Who is the Best President?
Zapis prezentacji:

Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Zdobądź gola

Oto certyfikat współpracy szkół w ramach projektu:

W czasie projektu wysyłaliśmy sobie życzenia świąteczne i umieszczaliśmy je na naszej wspólnej twinspace.

Celem projektu była pomoc dzieciom, które nie mają możliwości edukacji. Została przeprowadzona lekcja o istocie edukacji w życiu każdego dziecka oraz stworzyliśmy szal kibica jako znak jedności z dziećmi bez możliwości edukacji oraz jako znak przyłączenia się do grona tysięcy ludzi, polityków, piosenkarzy, głów państw, sportowców, którzy chcą pomóc dzieciom uczęszczać do szkoły.

A oto dzieci z Espinho, Portugalii, które przyłączyły się do projektu z rodzicami.

Praca dzieci z Escola EB 2,3 Domingos Capela, Portugalii nad projektem Score a goal Oto dzieci z Portugalii wraz ze swoją panią Ligią Oliveira przy pracy nad projektem. Włączono do niego również zaangażowanych rodziców dzieci oraz nauczycieli szkoły. Wszyscy włączyli się do walki o edukację dla dzieci. 100 metrowy szalik kibica został wysłany do Premiera Wielkiej Brytanii.

Wspólne prace wysłaliśmy do premiera Wielkiej Brytanii Davida Camerona, aby przypomnieć o obietnicach finansowego wsparcia dla potrzebujących. Na stronie dołączyliśmy do grona milionów (ponad 9 mln) ludzi, którzy wspierają edukację.

Nthabiseng Tshabalala to dziewczynka, która dzięki takim akcjom może chodzić do szkoły. Otrzymaliśmy podziękowania za naszą pracę od niej. Dear Marlena and children of Janowice Primary School Hello from South Africa! My name is Nthabiseng Tshabalala and I'm 12 years old, and go to Winnie Ngwekazi Primary School in Soweto, South Africa. It has been a huge honor to work on this issue with all of you. Education has changed my life, and I want every child around the world to have the same chance. During the World Cup, I had the incredible chance to work with Shakira and 1GOAL. Together, we delivered Education Yellow cards from 1GOAL supporters to world leaders who were meeting here in South Africa. I thought that meeting was big. But next week, all the leaders in the world are meeting at the United Nations to discuss how to deal with issues like education. So this week Im travelling with the 1GOAL Campaign to New York City! At the summit, I will talk to world leaders, tell them my story, and ask them to make sure every child has a chance to get an education. I also know they will listen much more closely if they are hearing from many people at once. So now I am asking you to join me. Imagine you could tell all the world leaders what you wanted them to do about education by What would you say? What kind of future do you want in 2015? I know I'm very young to be speaking to Presidents and Prime Ministers but they are deciding the future. And it is children, like me, who will live in that future. So I think it is important for us to tell them what kind of future we want to live in. New York City is farther away from home than I've ever been. Ive always wanted to go to America, so I am very excited and but Im also very nervous. But I know I should go. I know that these leaders are choosing which future I will grow up with. It could be a future where every child gets to go to school. That way, if you're good at maths, you can become an engineer. Or if you are good at science, you can become a scientist. We wouldn't need to worry about going hungry, because everyone would have good jobs that they are good at doing. (I would like to be a writer. Can you tell?) Or it could be a future where most kids still can't go to school. So even really smart people can't find a job, because they never learned anything. In many places like where I grew up, there would be no engineers to build new buildings and no scientists to help cure diseases. And people will go hungry because they cannot find work. I am hoping that I can encourage the leaders in New York to choose the better future for me and children around the world. And I am hoping you will write to me about the world you want in I want to add all of your voices to mine at the United Nations next week. Please write your answer to me right away: I believe that this way, we don't have to just wait to see what the future brings. We can choose our own future. Thank you for being part of 1GOAL. And thank you for fighting for me and all the other children and adults in the world who are denied an education. Sincerely, Nthabiseng Tshabalala