Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW MATUR z języka polskiego w maju 2007 r.
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Dane dotyczące sprzedaży wody mineralnej
Wartość empiryczna (obserwowana) zmiennej
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
Wzory ułatwiające obliczenia
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
SERDECZNIE WITAMY 1. WSPOMNIEŃ CZAR… 2 3 PANORAMA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] WOJEWODA MAŁOPOLSKI Małopolski Komitet Monitorujący Kontrakt Wojewódzki 9 lutego 2006 r.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Zapis prezentacji:

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Wpływ terapii Tomatisa na rozwój kompetencji kluczowych u dzieci biorących udział w projekcie Roman Konarski Uniwersytet Gdański

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Efekt terapii Tomatisa Korzyści metody Tomatisa dla osób cierpiących Problemy z przetwarzaniem słuchowym Dysleksja Nadpobudliwość psychoruchową Autyzm Problemy z uczeniem się Poprawia Zachowania społeczne Umiejętności komunikacji

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Kompetencje kluczowe Zgodnie z zaleceniem Parlamentu Europejskiego w sprawie Kompetencji Kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (z dn. 18 grudnia 2006 r.): „Kompetencje są zdefiniowane (…), jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacji. Kompetencje kluczowe to te, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia.”

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Narządzie do badania kompetencji kluczowych Uchwałą Rady Programowej Projektu (z dn. 27.08.2010): Zespół ekspertów wchodzących w skład Rady Programowej Pomiar kompetencji nastąpi na początku klasy I, a następnie po I, II, i III klasie Badaniem zostaną objęci wszyscy uczniowie uczestniczący w Innowacyjnym Programie Nauczania „Umiem uczyć się” w ramach Projektu „Uwaga! Sposób na sukces”

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Cztery Kompetencje Kluczowe Umiejętność uczenia się „Zdolność konsekwentnego i wytrwałego uczenia się ….” Kompetencje społeczne „Związane z dobrem osobistym i społecznym ….” Kompetencje językowe „Porozumiewanie się w języku ojczystym ….” Kompetencje muzyczne „Ekspresja muzyczna ….”

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Narzędzie do badania kompetencji kluczowych

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Umiejętność uczenia się 4 podskale (9 pozycji): Uwaga ( 2 pozycje) Pamięć (2 pozycje) Wykorzystanie wiedzy w praktyce (2 pozycje) Motywacja i wiara we własne siły (3 pozycje)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Kompetencje społeczne 3 podskale (10 pozycji): Umiejętność pracy w grupie ( 4 pozycje) Rozumienie i repetowanie reguł i zasad (3 pozycje) Wyrażanie i rozumienie różnych punktów widzenia (3 pozycje)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Kompetencje językowe 2 podskale (12 pozycji): Percepcja i ekspresja ( 6 pozycji) Wrażliwość na język mówiony (6 pozycji)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Kompetencje muzyczne 3 podskale (11 pozycji): Percepcja muzyki (4 pozycje) Ekspresja ruchowa (4 pozycje) Ekspresja muzyki (3 pozycje)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Analizy psychometryczne narzędzia Trafność teoretyczna Konfirmacyjna analiza czynnikowa Rzetelność Alfa Cronbacha > 0,92 dla każdej kompetencji Skalowanie wyników dla kompetencji Wielowymiarowy model IRT Kompetencje na skali T (M = 50 i s = 10 dla pomiaru I)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Plan badania ewaluacyjnego Cztery pomiary kompetencji kluczowych kl 1 Tomatis kl 1 logorytmika kl 2 Tomatis kl 3 (9-10.2010) (5-6.2011) (5-6.2012) (5-6.2013) Cztery grupy porównawcze Grupa 1: nie w normie i poddana terapii Grupa 2: nie w normie i nie poddana terapii Grupa 3: w normie i poddana terapii Grupa 4: w normie i nie poddana terapii

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Plan badania ewaluacyjnego Liczebności próby w grupach porównawczych Norma Tomatis Pomiar 1 Pomiar 2 Pomiar 3 Pomiar 4 Nie Tak 314 311 316 302 74 84 83 78 401 403 408 397 252 254 241 Ogółem 1041 1052 1061 1018

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Średnie wyniki dla kompetencji

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Problemy badawcze Selekcja do terapii Tomatisa na podstawie testu uwagi i lateralizacji słuchowej (pomiar 1) Spadek liczebności próby Norma Tomatis Liczebność pomiar kompetencji Liczebność pomiar audiometryczny Dystanse od parametrów wzorcowych Nie Tak 320 231 128,43 84 43 120,45 414 304 119,59 255 217 108,17 Ogółem 1073 795

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Problemy badawcze Wyznaczenie indywidualnych trajektorii zmiany w czasie Kontrola statusu pomiaru audiometrycznego przy pierwszym pomiarze Zastosowanie modelu latentnych trajektorii zmiany

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Surowe dane (próba n = 30 w grupie) Umiejętność uczenia się Kompetencje społeczne

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Surowe dane (próba n = 30 w grupie) Kompetencje językowe Kompetencje muzyczne

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Trajektorie zmiany: Umiejętność uczenia się Procentowy rozkład trajektorii w grupach: Grupa Zmiana Norma Tomatis Nie Tak 18,8% 3,1% 78,1% 21,4% 4,8% 73,8% 24,9% 1,0% 74,1% 44,3% 4,7% 51,0%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Trajektorie zmiany: Kompetencje społeczne Procentowy rozkład trajektorii w grupach: Grupa Zmiana Norma Tomatis Nie Tak 13,1% 2,5% 84,4% 38,1% 3,6% 58,3% 22,5% 1,7% 75,8% 38,4% 3,5% 58,0%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Trajektorie zmiany: Kompetencje językowe Procentowy rozkład trajektorii w grupach: Grupa Zmiana Norma Tomatis Nie Tak 10,0% 1,6% 88,4% 16,7% 7,1% 76,2% 17,6% 2,7% 79,7% 29,4% 2,8% 68,8%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Trajektorie zmiany: Kompetencje muzyczne Procentowy rozkład trajektorii w grupach: Grupa Zmiana Norma Tomatis Nie Tak 5,6% 0,3% 94,1% 4,8% 1,2% 94,0% 4,1% 4,6% 91,3% 12,9% 2,0% 85,1%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Średnie trajektorie zmiany

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Podsumowanie efektu terapii Zmiana w kompetencji kluczowej: „Umiejętność uczenia się” Grupa porównawcza Status początkowy Status po trzech latach terapii % roczny przyrost kompetencji w stosunku do pomiaru początkowego Norma Tomatis Średni poziom kompetencji Średnia różnica w stosunku do analogicznej grupy poziomu potrzeb edukacyjnych nie poddanej terapii Nie Tak 45,59 -4,00 52,20 -2,43 4,8% 49,59 ----- 54,63 3,4% 52,82 -10,20 60,42 -3,24 63,02 63,66 0,3%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Podsumowanie efektu terapii Zmiana w kompetencji kluczowej: „Kompetencje społeczne” Grupa porównawcza Status początkowy Status po trzech latach terapii % roczny przyrost kompetencji w stosunku do pomiaru początkowego Norma Tomatis Średni poziom kompetencji Średnia różnica w stosunku do analogicznej grupy poziomu potrzeb edukacyjnych nie poddanej terapii Nie Tak 45,55 -4,89 53,36 -1,27 5,7% 50,53 ----- 54,63 2,7% 51,85 -5,59 59,85 -0.91 5,1% 57,44 60,76 1,9%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Podsumowanie efektu terapii Zmiana w kompetencji kluczowej: „Kompetencje językowe” Grupa porównawcza Status początkowy Status po trzech latach terapii % roczny przyrost kompetencji w stosunku do pomiaru początkowego Norma Tomatis Średni poziom kompetencji Średnia różnica w stosunku do analogicznej grupy poziomu potrzeb edukacyjnych nie poddanej terapii Nie Tak 45,63 -3,70 54,36 -0,51 6,4% 49,33 ----- 54,87 3,7% 54,34 -5,67 63,02 -1,64 5,3% 60,01 64,66 2,6%

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Podsumowanie efektu terapii Zmiana w kompetencji kluczowej: „Kompetencje muzyczne” Grupa porównawcza Status początkowy Status po trzech latach terapii % roczny przyrost kompetencji w stosunku do pomiaru początkowego Norma Tomatis Średni poziom kompetencji Średnia różnica w stosunku do analogicznej grupy poziomu potrzeb edukacyjnych nie poddanej terapii Nie Tak 45,12 -6,02 58,22 -4,26 9,7% 51,14 ----- 62,48 7,4% 53,69 -5,87 66,94 -0,78 8,2% 59,56 67,72 ------ 4,6%

Serdecznie dziękuję za uwagę!