Pokazy interaktywne w ramach XV Dolnośląskiego Festiwalu Nauki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SPOTKANIE Z DYPLOMATĄ Konopnicka, 9 grudnia 2011r.
Advertisements

Realizacja programu Trzymaj formę w Gimnazjum nr 143 z Oddziałami Integracyjnymi im.I.J.Paderewskiego
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Politechnika Młodzieżowa przy II LO w Słupsku. 2012/2013
Dzień Transplantologii
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Instytut Techniki Cieplnej Konarskiego 22, Gliwice Czy byłbyś dobrym inżynierem? Turniej dla uczniów szkół średnich.
Europejski Dzie ń J ę zyków Obcych W dniu r. uczniowie klas IV-VI prezentowali swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Ale.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Analiza ankiety dotyczącej żywienia w stołówce szkolnej
OGLĄDAJĄC TEN POKAZ DOWIESZ SIĘ JAK ROZWIĄZYWAĆ RÓWNANIA METODĄ RÓWNAŃ RÓWNOWAŻNYCH. METODA TA JEST WSTĘPEM DO TEGO CO POZNASZ W NASTĘPNYCH LATACH NAUKI.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
23 i 27 września 2013 r. XVI Dolnośląski Festiwal Nauki w Jedynce LO nr I we Wrocławiu, siła tradycji 1.
POKAZY INTERAKTYWNE XIV DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL NAUKI 2011
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Obchody Międzynarodowego Dnia Walki z AIDS
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Instytut Techniki Cieplnej Konarskiego 22, Gliwice Czy byłbyś dobrym inżynierem? Turniej dla uczniów szkół średnich.
Zimowisko w czasie ferii W ramach wolontariatu projektu PO FIO Popołudnia bez nudy Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły zorganizowało od r na.
Ciekawe strony internetowe
Tydzień projektów Klasa VI c
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
…co z tą energią? O oszczędzaniu słów kilka ; )
Nasza przygoda z oszczędzaniem trwa kilkanaście lat, jednak dopiero od 2013 roku rozpoczęliśmy współpracę z SKO.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
Gimnazjum nr 25 Zabrze prezentacja powstała pod kierunkiem mgr Anny Olszewskiej.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
WYKŁAD „ ELEKTRYCZNOŚĆ” NA WYDZIALE FIZYKI I ASTRONOMII UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO R.
Nasi partnerzy: Collège Jean Rostand (DRAGUIGNAN, Francja) Colegiul Tehnic "Ioan Ciordaş" (Beius, Rumunia)
PODSUMOWANIE Wstęp Konkurs odbył się 10 kwietnia Cieszył się dużą popularnością wśród uczniów, wzięło w nim udział 58 uczniów z 18 szkół podstawowych.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
Alchemia czy wróżbiarstwo
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
KOLOROWA i RODZINNA HISTORIA z BANKIEM PKO BP
Szkolny Eko Festyn, dzień zawodowca
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Zapis prezentacji:

Pokazy interaktywne w ramach XV Dolnośląskiego Festiwalu Nauki Gimnazjum nr 25 im. W. Kopalińskiego we Wrocławiu 28 września 2012

Najważniejsze informacje: Dzień przeprowadzenia pokazów: 28 września 2012 Liczba przeprowadzonych pokazów: 4 pokazy Tematyka pokazów Metale w historii ludzkości Matematyka i problem podziału Porozmawiajmy o HIV i AIDS Biologia w śledztwie

Metale w historii ludzkości W pokazie wzięło udział 26 uczniów z klasy 3c. Pokaz został podzielony na trzy części: Wykład dotyczący metali i ich pochodzenia. Doświadczenia związane z metalami, prezentacja różnych minerałów Quiz z nagrodami.

Metale w historii ludzkości

Metale w historii ludzkości

Metale w historii ludzkości … walka o nagrody

Metale w historii ludzkości Zwycięzca quizu

Metale w historii ludzkości „Według mnie prelekcja przeprowadzona była niemalże perfekcyjnie. Wykład otwierający pokaz był ciekawy, prowadzący odpowiadał na każde pytanie zadane przez nas, tłumaczył wszystko w sposób dla mnie zrozumiały. Potem była część praktyczna. Pan przedstawił różne minerały oraz opowiadał o ich pochodzeniu. Najbardziej zaciekawiły mnie sztuczki chemiczne w jego wykonaniu. Wszyscy nie mogli wyjść z podziwu. Dodatkową atrakcją był quiz, na którym każdy mógł wygrać nagrodę. A osoby, które brały w nim udział otrzymały słodki poczęstunek.” Kacper III c

Matematyka i problem podziału W wykładzie wzięło udział 28 uczniów klasy 3e. Podczas wykładu uczniowie rozwiązywali różne ciekawe zadania matematyczne dotyczące podziału majątku, tortu itp.. Najaktywniejsi słuchacze otrzymali nagrody książkowe.

Matematyka i problem podziału

Porozmawiajmy o HIV i AIDS W wykładzie wzięło udział 26 uczniów klasy 3c Wykład miał charakter otwartej dyskusji na temat wirusa HIV oraz wywołanej przez niego choroby AIDS. Ćwiczenia, w których wzięli udział uczniowie: Przelewanie komplementów Prawdy i mity o wirusie HIV Rozprzestrzenianie się wirusa Co to jest AIDS ?

Porozmawiajmy o HIV i AIDS Przelewanie komplementów …

Porozmawiajmy o HIV i AIDS

Porozmawiajmy o HIV i AIDS Prawdy i mity o HIV i AIDS

Porozmawiajmy o HIV i AIDS

Biologia w śledztwie W pokazie wzięło udział 28 uczniów klasy 3e. Pokaz składał się z następujących części: Wykład dotyczący sposobów identyfikowania osób w kryminalistyce m.in. czerwień wargowa, linie papilarne, odciski. Rozwiązywanie kart pracy dotyczących rodzajów linii papilarnych. Wykonanie odbitek rąk dwóch osób. Wykonanie odcisków palców za pomocą szminki oraz papieru. Quiz z nagrodami.

Biologia w śledztwie Teoria a potem praktyka …

Biologia w śledztwie odcisk dłoni

Biologia w śledztwie

Biologia w śledztwie

Biologia w śledztwie

Biologia w śledztwie „Prowadzący wykazali się niezwykłą znajomością tematu, poczuciem humoru, potrafili nas naprawdę zainteresować. Dowiedzieliśmy się jak zidentyfikować człowieka na podstawie kształtu jego warg, poznaliśmy najczęściej spotykane rodzaje linii papilarnych i sami mogliśmy przekonać się jak nasze palce wyglądają na papierze. Przez lupę można było dostrzec własne linie papilarne, które uzyskaliśmy odbijając palce pomalowane szminką. Wykład o kryminalistyce był bardzo ciekawy. Dzięki niemu, choć przez chwilę mogliśmy poczuć się niczym Sherlock Holmes.” Agata III e

Dziękujemy za uwagę!