Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa, 2006-02-21.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2010 Wybrane serwisy internetowe Grupy INFOR Dziennik.pl Dynamicznie rozwijający się serwis informacyjny skierowany.
Stare media w nowych czasach
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Największy Polski Portal Pracy
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Promocja w Internecie.
Oferta portalu Parkiet.com
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Agenda 1) Czym jest Bankier.pl S.A.
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Elementy informatyki w kształceniu zintegrowanym.
Pierwszy wybór profesjonalisty Unikalni użytkownicy – Odsłony – *Badanie: Sitestat, Styczeń 2012 LEX Polski Serwer Prawa jest wiarygodnym.
Internauci w grupach wiekowych
BUDonline_ARCHITEKTURA - prezentacja oferty reklamowej
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Geo gemiusGeo UNIKALNE NARZĘDZIE DO IDENTYFIKACJI PAŃSTWA, REGIONU I MIASTA, Z KTÓREGO ŁĄCZY SIĘ UŻYTKOWNIK TWOJEGO SERWISU.
Historia Internetu Podstawowe pojęcia.
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
Nowa firma, doświadczeni ludzie
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Twoje miejsce w internecie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Gry-online.pl. Gry-Online - Internetowa Brama do Świata Gier Komputerowych! Przedmiotem działalności Gry-Online jest szeroko pojęta rozrywka internetowa.
EDI NET - badania.
Najważniejsze wyzwania stojące przed badaniem Megapanel PBI/Gemius w 2006 roku Piotr Ejdys, Warszawa,
Metodologia badań wydatków reklamowych
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
1. 2 YT KIEDYŚ 3 YT AD Kiedyś: wyświetlenia! Dzisiaj: czas oglądania! Dzisiaj: subskrybenci! Dzisiaj: zaangażowanie!
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Damian Ziąber Wrocław, 24 marca 2015r. (CZY ISTNIEJE) DIALOG W BRANŻY (FINANSOWEJ?) Konferencja Finanse w Internecie, 2. edycja.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Marzec 2011 Grupa Kapitałowa HAWE 1. 2 Dynamicznie rozwijająca się Grupa w sektorze telekomunikacyjnym i budowlanym Unikalna w skali kraju strategia „Operatora.
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Strategia Promocyjna sieci ELEKTRO-RTV-AGD analiza gazetek promocyjnych q1-q vs q1-q Warszawa, lipiec 2016.
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa,

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie2 Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku Stan obecny –faktyczny standard –współpraca z całym rynkiem internetowym Rozwój badania - zmiany metodologii –cel zmian –problemy i rozwiązania Podsumowanie

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie3 Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2005, populacja internautów 7+

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie4 Faktyczny standard Badanie zostało uznane przez rynek za faktyczny standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych –wynikami posługuje się regularnie ponad 250 specjalistów z branży internetowej, m.in. z 23 agencji reklamowych, domów mediowych i klientów końcowych oraz 12 największych wydawców internetowych i biur reklamy –regularne publikacje wyników w mediach (zarówno internetowych, jak i off-lineowych)

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie5 Stan badania Stabilny panel ponad 20 tysięcy internautów Badanych jest ponad 4000 witryn polskich i zagranicznych Większość polskich witryn sprzedających powierzchnię reklamową podłączonych zostało do audytu site-centric - badania gemiusTraffic Stała współpraca z wszystkimi największymi podmiotami na rynku wydawców –portalami, wyszukiwarkami, sieciami reklamowymi, witrynami tematycznymi –regularne generowanie drzewek agregatów na zlecenie sieci reklamowych i biur sprzedaży Efektywna działalność Rady Badania

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie6 Zmiany metodologii badania Główny cel zmian metodologii badania: Nadążanie za zmianami technologicznymi w internecie oraz w sposobie użytkowania medium przez internautów. W 2005 roku dokonano 124 zmian – zarówno drobnych jak i poważnych......w przepisach Formuły 1

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie7 Zmiany metodologii badania Główny cel zmian metodologii badania: Nadążanie za zmianami technologicznymi w internecie oraz w sposobie użytkowania medium przez internautów. W 2005 roku dokonano 4 zmian metodologii Badania Megapanel PBI/Gemius –uszczegółowienie definicji witryny –rozwiązanie problemu pomiaru ruchu generowanego z zagranicy –rozszerzenie badania na użytkowników alternatywnych przeglądarek –przyspieszenie publikacji wyników

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie8 czy można dołączać do wyników oglądalności swojej witryny dowolne inne witryny (np. do witryny Yahoo! witrynę blog.pl)? + ? Rozwój badania uszczegółowienie definicji witryny – definicja problemu Jakie kryteria powinny spełniać witryny, aby można było w podstawowych wynikach badania pokazywać ich łączną oglądalność? jak umożliwić wydawcom, którzy w naturalny sposób posługują się kilkoma markami, pokazywanie ich rzeczywistego łącznego potencjału?

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie9 Rozwój badania uszczegółowienie definicji witryny – rozwiązanie Decyduje własność domeny – kryterium obiektywne i weryfikowalne w publicznych bazach WHOIS o2.pl kafeteria.pl tlen.pl

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie10 Rozwój badania pomiar użytkowników z zagranicy – definicja problemu Z założenia badaniu podlegają tylko polscy internauci. Jak rozróżnić w audycie site-centric ruch generowany przez Polaków z obszaru Polski, Polaków łączących się przez serwery zagraniczne i osoby z zagranicy? Przy wykorzystaniu numerów IP można geolokalizować tylko komputery, które łączą się z serwerem WWW, więc nie można rozróżnić tych dwóch grup internautów.

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie11 Rozwój badania pomiar użytkowników z zagranicy – rozwiązanie Ponieważ ruch generowany przez internautów, którzy łączą się z terenu Polski poprzez serwery zagraniczne jest praktycznie nierozróżnialny od ruchu generowanego przez internautów zagranicznych, możliwe jest jedno z dwóch możliwych podejść: włączenie ruchu generowanego z zagranicy do wyników badania wyłączenie całego ruchu generowanego z zagranicy z wyników badania założenie stosowane do sierpnia 2005 roku potencjalne konsekwencje: zaniżanie zasięgów, zawyżanie liczby odsłon założenie przyjęte od września 2005 roku potencjalne konsekwencje: zawyżanie zasięgów, zaniżanie liczby odsłon

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie12 Rozwój badania użytkownicy alternatywnych przeglądarek W 2004 roku użytkownicy przeglądarek alternatywnych stanowili zaledwie kilka procent wszystkich internautów. W 2005 roku rozszerzono badanie na użytkowników alternatywnych przeglądarek internetowych (inne niż IE). (użytkownicy Firefoxa, niebawem zostaną dołączeni użytkownicy Opery) Dzisiaj jest to już kilkanaście procent internautów.

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie13 Rozwój badania przyspieszenie publikacji wyników – problem liczba odsłon wszystkich cookies estymowana liczba cookies = * liczba dobrych cookies liczba odsłon dobrych cookies Dlaczego trzeba czekać cały dodatkowy miesiąc na wyniki badania? miesiąc nmiesiąc n+1miesiąc n-1 czas estymowana liczba cookies dla witryny zasięg witryny = estymowana liczba cookies dla wszystkich witryn W celu obliczenia zasięgu witryn poddanych audytowi site-centric musimy rozwiązać problem kasowalności cookies...

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie14 Rozwój badania przyspieszenie publikacji wyników – próba rozwiązania W październiku 2005 roku bazując na analizie stabilności wskaźnika kasowalności cookies Rada Badania podjęła decyzję o próbie przyspieszenia publikacji wyników o jeden miesiąc. liczba wszystkich cookies wskaźnik kasowalności cookies = estymowana liczba cookies W grudniu 2005 roku z powodu gwałtownego wzrostu ruchu w internecie w okresie świąt Bożego Narodzenia, wskaźnik kasowalności cookies dla całego internetu znacząco wzrósł w stosunku do poprzednich miesięcy, co uniemożliwiło przyspieszenie publikacji wyników – byłyby one istotnie zaniżone dla wszystkich witryn. Rada Badania zdecydowała o dalszym poszukiwaniu metod przyspieszenia publikacji wyników.

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie15 Podsumowanie 1.Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius są już dziś niezbędnym narzędziem codziennej pracy w branży internetowej. 2.Wyniki badania są akceptowane przez wszystkie podmioty na rynku, w tym wszystkich wydawców internetowych. 3.Metodologia badania nie jest kwestionowana. 4.Badanie jest stale ulepszane.

Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie16 Dziękuję za uwagę Marcin Pery Gemius SA