Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
II Ogólnopolska Debata
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Egzamin Gimnazjalny 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Informator dla rodziców
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
INFORMACJE DLA RODZICÓW
SPRAWDZIAN W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ROK SZKOLNY 2015/2016
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015/2016. Przebieg egzaminu Egzamin odbywa się w kwietniu. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie ‎ przystąpi do egzaminu.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
najważniejsze informacje
Informacje dla uczniów:
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Zapis prezentacji:

Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst. materiałów CKE- Marzena Balicka SP Stronie Śląskie

Podstawa prawna sprawdzianu Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie (…) Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów (…) z późn. zmianami, w szczególności Rozporządzenie MEN z dnia 25 kwietnia 2013 zmieniające powyższe

Organizacja sprawdzianu Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy Sprawdzianu nie można „nie zdać” Uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej Do sprawdzianu nie przystępują uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym Istnieje również możliwość zwolnienia ucznia z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu- laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych sprawdzianem Sprawdzian ma formę pisemną

Charakter sprawdzianu Na sprawdzianie badany i oceniany jest poziom osiągnięć uczniów w zakresie pięciu obszarów umiejętności:   czytania, pisania,  rozumowania,  korzystania z informacji,  wykorzystywania wiedzy w praktyce (w tym liczenia) Umiejętności te opisane są w standardach wymagań

Umiejętności badane na sprawdzianie mają charakter ponadprzedmiotowy, co oznacza, że np. czytanie obejmuje nie tylko umiejętności odczytywania tekstów literackich, ale także wykresów, map itp. Zadania są tak skonstruowane, że sprawdzają umiejętności kształcone w obrębie różnych przedmiotów. Umiejętności te są: podstawowe dla tego poziomu kształcenia, ponadprzedmiotowe, niezbędne na wyższym etapie kształcenia (w gimnazjum) i przydatne w życiu codziennym.

Podobieństwa i różnice Sprawdzian do 2013/ 2014 Jedna część sprawdzianu z treściami matematycznymi, polonistycznymi, historycznymi i przyrodniczymi Trwa 60 minut 3. Wynik sprawdzianu to suma punktów za zadania- max 40 Sprawdzian od 2014/2015 1. Sprawdzian w dwóch częściach Zadania z języka polskiego i matematyki z elementami z historii i przyrody Zadania z języka uczonego w szkole jako obowiązkowy ( u nas język angielski 2. Pierwsza część trwa 80 minut Po przerwie druga część Druga część trwa 45 minut 3. Uczeń uzyska cztery wyniki wyrażone w procentach- wynik ogólny i trzy wyniki szczegółowe

Podobieństwa i różnice cd 4. Zadania na sprawdzianie mają formę otwartą i zamkniętą 5. Wyników nie odnotowuje się na świadectwie szkolnym 6. Na prośbę ucznia lub rodzica praca jest udostępniana do wglądu 7. Wydłużenie czasu bądź praca z nauczycielem wspomagającym odbywa się w odrębnej sali 8. Uprawnienia laureata i finalisty konkursu przedmiotowego z zakresu przedmiotów objętych sprawdzianem, o zasięgu wojewódzkim, zwalnia ucznia ze sprawdzianu 4. Zadania na sprawdzianie mają formę otwartą i zamkniętą 5. Wyników nie odnotowuje się na świadectwie szkolnym 6. Na prośbę ucznia lub rodzica praca jest udostępniana do wglądu 7. Wydłużenie czasu bądź praca z nauczycielem wspomagającym odbywa się w odrębnej sali 8. Uprawnienia laureata i finalisty konkursu przedmiotowego z zakresu przedmiotów objętych sprawdzianem, o zasięgu wojewódzkim, zwalnia ucznia z części sprawdzianu

Dostosowania Na podstawie Komunikatu Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wydawanego w każdym roku do 30 sierpnia, można dostosować warunki i formy przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym. W roku szkolnym 2013/14 Komunikat z dnia 30 sierpnia 2013r w sprawie dostosowań warunków i form w roku szkolnym 2013/14

Dostosowania- 2013/2014 Dla uczniów niepełnosprawnych na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psych.- ped. w tym specjalistycznej Dla uczniów niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psych. –ped. w tym specjalistycznej Dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania wydane przez publiczną poradnię psych.- ped. w tym specjalistycznej Dla uczniów chorych lub niesprawnych czasowo ze względu na ich stan zdrowia na podstawie zaświadczenia lekarskiego Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w tym z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią na podstawie opinii poradni psych. – ped. w tym specjalistycznej W szczególnych przypadkach niewskazanych w wykazie Rada pedagogiczna wskazuje sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu. Szczegóły w Komunikacie Dyrektora CKE z dnia 30 sierpnia 2013r. (…)

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie słabowidzący na podstawie orzeczenia Możliwe dostosowania: Zestaw zadań dla ucznia dostosowany do dysfunkcji( czcionka 24 lub 16) Zaznaczanie odpowiedzi zadań zamkniętych w zestawie zadań bez przenoszenia na kartę odpowiedzi Zestawy zadań nagrane na płycie Cd gdy korzysta z komputera Korzystanie z przyborów optycznych Oświetlenie stanowiska pracy Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub czytaniu ( gdy wada wzroku uniemożliwia odczytanie czcionki 24) Zapewnienie w trakcie sprawdzianu obecność tyflopedagoga jako członka zespołu nadzorującego

Możliwe dostosowania 2013/14 Uczniowie niesłyszący i słabosłyszący na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji Zaznaczenie odpowiedzi w zestawie , bez przenoszenia na kartę odpowiedzi Zapewnienie obecności surdopedagoga lub tłumacza języka migowego ( członka zespołu nadzorującego) jeśli to jest niezbędne do nawiązania prawidłowego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu

Możliwe dostosowania 2013/14 Uczniowie niewidomi- na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego - Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji np. zestaw zadań Braillem, arkusz w czarnodruku Zestawy zadań nagrane na CD( gdy korzysta z komputera) Korzystanie z maszyny do pisania Braillem, specjalnie dostosowanego komputera, kubarytmów Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego Zapewnienie obecności tyflopedagoga ( członka zespołu nadzorującego)jeśli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzetu

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie niepełnosprawni ruchowo na podstawie orzeczenia lub z czasową niesprawnością rak na podstawie zaświadczenia lekarskiego Możliwe dostosowania: Przedłużenie czasu Zaznaczanie odpowiedzi zadań zamkniętych w zestawie zadań bez przenoszenia na kartę odpowiedzi Zapisywanie odpowiedzi na komputerze Korzystanie z nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub czytaniu Dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji ucznia

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie z afazją – na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Zaznaczanie odpowiedzi zadań zamkniętych w zestawie zadań bez przenoszenia na kartę odpowiedzi Przedłużenie czasu Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w czytaniu lub pisaniu Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych Płyta CD do zestawów z języka z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami Zapewnienie obecności specjalisty ( członka zespołu nadzorującego), jeśli jest to niezbędne dla uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie upośledzeni w stopniu lekkim- na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego - Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji uwzględniający przedłużenie czasu Zaznaczenie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi Zapewnienie obecności specjalisty z zakresu niepełnosprawności ( członka zespołu nadzorującego)jeśli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie z autyzmem , w tym zespołem Aspergera – na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego - Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji uwzględniający przedłużenie czasu Zaznaczenie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi Zapewnienie obecności specjalisty z zakresu niepełnosprawności ( członka zespołu nadzorującego)jeśli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu Zapisywanie odpowiedzi na komputerze ( jeśli zaburzenie grafii uniemożliwia odczytania pracy lub uczeń posługuje się alternatywnymi sposobami komunikacji Obecność osoby niezbędnej do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy przy obsłudze sprzętu i środków dydaktycznych Dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji ucznia

Możliwe dostosowania 2013/14 Uczniowie z przewlekłymi chorobami- na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków Dostosowanie warunków sprawdzianu do specyfiki choroby Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub/i czytaniu Przedłużenie czasu

Możliwe dostosowania 2013/14 Uczniowie chorzy lub niesprawni czasowo- na podstawie zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków Dostosowanie warunków sprawdzianu do specyfiki choroby Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego który zapisuje odpowiedzi dyktowane przez zdającego ( gdy uczeń nie może sam pisać)

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w tym z dysleksją na podstawie opinii Możliwe dostosowania: Zaznaczanie odpowiedzi zadań zamkniętych w zestawie zadań bez przenoszenia na kartę odpowiedzi Przedłużenie czasu Zapisywanie na komputerze( możliwe tylko gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy) Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w przypadku gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy i uczeń w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy Pomoc nauczyciela- jako odczytanie jeden raz głośno po kolei wszystkie teksty mające więcej niż 250 słów- możliwe tylko gdy głęboka dysleksja uniemożliwia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu Zastosowanie szczególnych kryteriów oceniania zadań otwartych

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie którzy znaleźli się w sytuacji traumatycznej lub kryzysowej na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej Możliwe dostosowania Zapewnienie obecności specjalisty jeśli jest to niezbędne do właściwego kontaktu z uczniem Przedłużenie czasu Przystąpienie do sprawdzianu w osobnej sali

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie z zaburzeniami komunikacji językowej na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej lub opinii poradni Możliwe dostosowania: Przedłużenie czasu Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub czytaniu Zastosowanie szczególnych kryteriów oceniania zadań z języka polskiego i matematyki uwzględniających specyficzne trudności uczenia się

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Zapewnienie obecności specjalisty, jeśli to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem Przedłużenie czasu Przystąpienie do sprawdzianu w oddzielnej sali

Możliwe dostosowania 2013/2014 Uczniowie mający trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem się za granicą- na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej Przedłużenie czasu Przystąpienie do sprawdzianu w odrębnej Sali Zastosowanie szczególnych kryteriów oceniania zadań otwartych, jeśli zachodzi taka uzasadniona potrzeba

Uczeń Na sprawdzian przynosi czarny długopis, którym zaczernia pola na karcie odpowiedzi Przynosi przybory do rysowania- ołówek, linijkę, kątomierz, cyrkiel, ekierkę, gumkę Na sprawdzianie nie wolno mu korzystać z kalkulatora Na sprawdzianie nie wolno mu mieć żadnych urządzeń telekomunikacyjnych Pracuje samodzielnie Przed zakończeniem nie opuszcza sali w której odbywa się sprawdzian Nie zakłóca przebiegu sprawdzianu Nie zadaje pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych Nanosi odpowiedzi na kartę odpowiedzi i koduje pracę

Strona www.cke.edu.pl