Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO „Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Znaki informacyjne.
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Dobre polskie praktyki – biomasa
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
? Po co mi kolektor słoneczny?
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Michał Ćwil Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej
? Po co mi kolektor słoneczny?
Mgr inż. Andrzej Jurkiewicz
Wykonała: Ewelina Leżańska Transport, II st..
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
Analiza kosztów Miechów Cena brutto wyprodukowanej jednostki energii cieplnej na podstawie cen paliw z września L.p. Paliwo - nośnik.
Czysty transport miejski
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
DOŚWIADCZENIA MPK KRAKÓW W EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM Ryszard Wróbel MPK Kraków
KRAJOWY PROGRAM STRATEGII
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
Korzyści finansowe eksploatacji aut CNG
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Radziechowy Wieprz.
Porównanie platform aukcyjnych z punktu widzenia jednostek administracji publicznej Marek Dymek Wydział Informatyki Urząd Miejski w Szczecinie Grzegorz.
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
MAŁA KOGENERACJA.
ENERGETYKA POLSKA (ELEKTRO i CIEPLNA) ZUŻYWA OK
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
ŚWIATŁA W DZIEŃ PRZEZ CAŁY ROK
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Podstawowe elementy linii technologicznej
Filozofia firmy «Haogang»
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
1 KARTY PALIWOWE - OSZCZĘDNOŚCI NA ZWROCIE ZAGRANICZNEGO PODATKU VAT Jerzy Jezuit – Doradca DKV Euro Service Polska Kazimierz Dolny, 23 kwietnia 2009 r.
Strategia rozwoju kogeneracji Jacek Dreżewski Elektrociepłownie Warszawskie S.A. Prezes Zarządu Salon Energetyki i Gazownictwa ENERGIA Międzynarodowe.
Polska europejskim centrum produkcji telewizorów
Krzysztof Zaręba Pełnomocnik Rządu ds. Promocji
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
OMF - Obsługa małej floty
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO „Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie” Konferencja Ministerstwa Gospodarki, 15.04.2013 r. Warszawa, Pl. Trzech Krzyży 3/5, Sylwester Baczkowski Brand Manager

Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, ZALETY POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG Efektywna alternatywa dla konwencjonalnych paliw (dywersyfikacja zaopatrzenia w energię) EKOLOGIA KOSZTY PALIWA z ekonomicznego punktu widzenia HAŁAS z technicznego punktu widzenia SWOBODA PRZEMIESZCZANIA SIĘ NIEZAWODNOŚĆ ZACHĘTY BEZPIECZEŃSTWO Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które można wprowadzić od razu

ZALETY Z TECHNICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA 1 2 3 4 5 6 Wysoko mikrofonu: 1,5 m Odległość mikrofonu = 7 m ZASIĘG PRZY PRĘDKOŚCI EKSPLOATACYJNEJ Diesel Euro V (ref 100) Hybrid Euro V CNG IVECO HAŁAS [poziom/odbiór] TCO dB(A) Średnio 71 dB(A) 66 dB(A) 64 66 68 70 72 74 ON CNG 1 2 3 4 5 6 FUNKCJONALNOŚĆ EMISJA Zalety Iveco: Korzystniejszy stosunek zasięgu do masy: możliwość dystrybucji na średnich i dalekich trasach W niektórych krajach LNG jest tańszy od CNG Możliwość stosowania biogazu CO2 Cząstki stałe NOx MODEL (DIESEL/CNG): IVECO 240E25 6x2

zrównoważonego rozwoju w ekonomi ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA Nie ma zrównoważonego rozwoju w ekologii bez zrównoważonego rozwoju w ekonomi 5 5

ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA TCO – CAŁKOWIT EKOSZTY POSIADANAI I UŻYTKOWANIA Cena zakupu Amortyzacja (powiązana z wartością rezydualną) Odsetki Koszty stałe Wynagrodzenie kierowcy Ubezpieczenie Podatki Koszty zmienne Przeglądy i naprawy Koszty awarii Paliwo Ogumienie Opłaty drogowe Typowa struktura TCO dla pojazdów ciężarowych Zależne od producenta Częściowo zależne Cena zakupu Koszty stałe Koszty zmienne Łączny TCO * Źródło: Własne badania na rynku hiszpańskim z 2011 r. — bez kosztów awarii (przewozy dalekobieżne, 135 000 km rocznie)

(W PORÓWNANIU Z DIESLEM) PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Włochy) PROCENTOWY WPŁYW STOSOWANIA GAZU ZIEMNEGO NA TCO ON Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik CNG Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika -13% OGÓLNE OSZCZĘDNOŚCI (W PORÓWNANIU Z DIESLEM) Delta% wobec CKP Modele testowe: Iveco — AT440S33 t/p CNG i AT440S36 t/p DIESEL Kraj: Cena paliwa we Włoszech: ON 1,5 €/l; CNG 0,85 €/kg; Misja: Dostawy regionalne; Czas testu: 5 lat; Dystans: 80 000 km Dane na 21/11/2012

PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Bułgaria) PROCENTOWY WPŁYW CNG NA CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ON CNG Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika -16% OGÓLNE OSZCZĘDNOŚCI (W PORÓWNANIU Z DIESLEM) Delta% wobec TCO Modele testowe: Iveco — AS260S27 T/P CNG i AS260S33 T/P DIESEL Kraj: Cena paliwa w Bułgarii: ON 1,45 €/l; CNG 0,93 €/kg; Misja: Odbiór odpadów; Czas testu: 7 lat; 2000 h/rok

Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

LOGIA — HISTORIA ODPOWIEDŹ IVECO Historia paliw alternatywnych w IVECO 1986 1992 1993 1998 2000 Pierwszy elektryczny Daily Pierwszy hybrydowy Daily Pierwsze Daily EuroI z EDC EUROTECH GNV 19 i 26t, emisja < EEV Pierwsze Daily CNG LOGIA — HISTORIA 2005 2008 2009 2010 2012 Pierwsze Stralis & Eurocargo zgodne z Euro V Stralis CNG ECODaily EuroCargo CNG Stralis LNG

ODPOWIEDŹ IVECO PEŁNA OFERTA POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG 3,5 do 6,5 t od 3,5 t DMC do 40 t DMCZ 3,5 do 6,5 t 12 do 16 t 19 do 40 t

ODPOWIEDŹ IVECO Główne ograniczenia rynku CNG słabo rozwinięta infrastruktura tankowania metanu

ODPOWIEDŹ IVECO Przydomowe punkty tankowania

ODPOWIEDŹ IVECO PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG Instalacja Standard FMQ 2.5 Wydajność: 3,5 m3/h Napełnienie: 13,1h (190l), 20,9h (302l) Cena netto w € : 3.800,- Instalacja Standard FMQ 2.5 ( x2) Wydajność : 7m3/h Napełnienie : 6,5h (190l), 10,5h (302l) Instalacja Standard FMQ 10 (BIG-Q) Wydajność : 14 m3/h Napełnienie: 3,2h (190l), 5,2h (302l)

Zwrot kosztów po 30 miesiącach Zwrot kosztów po 20 miesiącach ODPOWIEDŹ IVECO PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG 35S15V/P H2 3300 35S14GV H2 3300 35S14GV H2 3300 + FMQ2.5 Cena dla klienta 22.400 € Cena dla klienta 26.400 € Cena dla klienta 29.600 € 57.016 -4.647€ Zwrot kosztów po 30 miesiącach 8.509€ Zwrot kosztów po 20 miesiącach 52.368 48.506 15.512 15.512 28.428 22.400 26.400 29.600 6.188 6.594 7.256 Zużycie paliwa Porównanie całkowitych kosztów posiadania i użytkowania (60 miesięcy – 30.000km/rok ). Pojazd Projekt pilotażowy z rynku włoskiego. Odsetki

Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

RAZEM ~ 12 000 szt. RYNEK - UE ~ 2000 szt. DAILY ~ 5000 szt. OBECNOŚĆ IVECO ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM NA RYNKU UE DAILY ~ 5000 szt. KLASA ŚREDNIA/CIĘŻKA ~ 2000 szt. AUTOBUSY~ 5000 szt. LICZEBNOŚĆ RYNKU IVECO (2005–2011) RAZEM ~ 12 000 szt.

RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: FCC 1120 szt. 20–25% FIRMA FCC SA BRANŻA Usługi środowiskowe, infrastruktura OBROTY 11,7 mld € (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA UE, EGIPT, AMERYKA POŁUDNIOWA; głównie HISZPANIA CNG/LNG Iveco 1120 szt. (20–25% floty HD) PODWOZIE 8x2x6 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 32 t, układ kierowniczy o podwyższonej wydajności 1120 szt. 20–25% (pojazdy ciężkie) PODWOZIE, 6x2x4 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 26 t Zróżnicowany park pojazdów — wersje 2-, 3- i 4-osiowe Dostosowane rozwiązania i przyszłościowa koncepcja hybryd CNG/elektrycznych Pełna obsługa serwisowa Iveco

RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: Coca-Cola FIRMA Coca-Cola BRANŻA Napoje OBROTY 8,2 mld $ (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA ŚWIAT, w tym głównie Wielka Brytania PARK POJAZDÓW 200 szt. w Wlk. Bryt. (lekkie, średnie, ciężkie) CNG/LNG Iveco 14 (ciężkie) PODWOZIE z zasilaniem gazem ziemnym: 270 KM, 26 t Tylko Iveco Stralis CNG Pełna obsługa serwisowa przez dealera Iveco Zwolnienie z podatku od zagęszczenia ruchu

RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: SYDEME FIRMA SYDEME BRANŻA Usługi środowiskowe OBROTY 1,5 mld € (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA FRANCJA (Departament Moselle) PARK POJAZDÓW 38 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) CNG/LNG Iveco 34 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) Stralis Natural Power 19, 26 i 40 t Sydeme Tour ze Stralis CNG Tractor: Mobilny kontener do dystrybucji bezpłatnych worków na śmieci w małych miastach Wyłączny partner Iveco o silnej pozycji; 15-letnie doświadczenie w eksploatacji pojazdów zasilanych CNG Utworzenie nowego punktu serwisowego Iveco w Forbach

RYNEK - POLSKA Sprzedaż pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Polsce w latach 2010 – 1. kwartał 2013 *- Wersje CNG/LPG mogą być kodowane w CEP jako "benzyna" dlatego dane są niepełne.

PODSUMOWANIE Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które MOŻNA wprowadzić od zaraz Zalety z technicznego punktu widzenia Zalety z ekonomicznego punktu widzenia Pełna oferta produktowa Zrównanie szans rozwojowych, które TRZEBA wprowadzić od zaraz 1. Procedury rejestracyjne; kontrole i certyfikacje zbiorników. 2 . Infrastruktura i sam proces tankowania. 3 . Rozwiązania podatkowe i zachęty pro-ekologiczne. 22 22

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ