Przygotowanie projektu technicznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Ścieżki Rowerowe.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Pieszy w ruchu drogowym
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Beneficjent: GMINA BOGATYNIA Całkowita wartość projektu: ,30 Kwota dofinansowania: ,00.
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Schweizerische Eidgenossenschaft Confédération suisse Confederazione Svizzera Confederaziun svizra Confoederatio Helvetica Konfederacja Szwajcarska Zurych,
Projekt: PLAC ZABAW na osiedlu Lublinek-Pienista
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Oświetlenie alejki OBSZAR: Szczęśliwice. 1. Krótki opis projektu We wschodniej części parku zbudowana została ścieżka rowerowa. Wzdłuż ścieżki ciągnie.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
„Bądź bezpieczny na drodze”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
‘’BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE”
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
III warianty realizacyjne. Droga wojewódzka 132, której częścią jest ulica Kostrzyńska, aktualnie posiada nawierzchnię w części asfaltową a w części.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu gmina Raciąż.
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
PORUSZANIE SIĘ PIESZYCH NA DROGACH.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Rozpoczęcie budowy osiedla Nowe Żerniki prezentacja zakresu realizacji
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ Wprowadzenie, akty prawne DROGA PUBLICZNĄ – jest droga zaliczona na podstawie ustawy.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Helu
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata Warsztat projektowy Temat: wizja i przedsięwzięcia podobszarów rewitalizacji.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Wniosek o poprawę bezpieczeństwa i komfortu pieszych i pasażerów komunikacji publicznej w Kamionkach Kamionki
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

e-mail: stowarzyszenie@smulsko.eu Przygotowanie projektu technicznego pod budowę chodnika w centralnym układzie komunikacyjnym osiedla Smulsko wzdłuż wschodniej strony ulicy Gimnastycznej w Łodzi www.smulsko.eu e-mail: stowarzyszenie@smulsko.eu

1. Lokalizacja projektu Zadanie inwestycyjne jest zlokalizowane w centralnej części osiedla Smulsko w Łodzi, wzdłuż wschodniej strony ulicy Gimnastycznej na całej jej długości, pomiędzy ulicą Maratońską i ulicą Armii Łódź Całkowita długość chodnika, stanowiącego przedmiot inwestycji wynosi ok. 1300 m.

granice osiedla Smulsko

2. Opis problemu Podstawowym problemem jest brak chodnika wzdłuż głównej ulicy osiedla Smulsko. Ulica Gimnastyczna stanowi centralny układ komunikacji pieszej, rowerowej i zmotoryzowanej. Ulica przecina Osiedle Smulsko w kierunku północ-południe, rozprowadzając ruch po terenie całego Osiedla. Z tego powodu panuje na niej bardzo duże natężenie ruchu. Brak chodnika przy takiej ulicy stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, głównie pieszego. Brak chodnika stanowi także barierę architektoniczną dla poruszania się osób niepełnosprawnych i małych dzieci (w wózkach, na rowerkach).

2. Opis problemu Budowa chodnika wzdłuż tej drogi rozwiązuje wszystkie ww. problemy, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia ogółu mieszkańców Smulska, a także Retkini, gdyż stanowi szlak pieszy prowadzący z tych osiedli do Uroczyska Lublinek (ulicą Spartańską).

3. Krótki opis inwestycji W ramach projektu ma zostać wykonana dokumentacja techniczna chodnika, stanowiąca podstawę do realizacji kolejnego etapu zadania, tj. prac budowlanych. W ramach inwestycji zostanie wykonane 1300 mb. chodnika o szerokości 2 m. Chodnik ten zapewni oddzielenie ruchu pieszego od ruchu pojazdów mechanicznych na jednej z najbardziej ruchliwych ulic Smulska. Dodatkowo w ramach prac projektowych i budowlanych zostaną obniżone krawężniki drogowe na skrzyżowaniach z ulicą Gimnastyczną (w obszarze chodnika), tak by zlikwidować bariery architektoniczne opisane w punkcie powyżej.

3. Krótki opis inwestycji Przygotowany projekt techniczny będzie stanowił podstawę do ubieganie się o środki na realizację kolejnego etapu zadania inwestycyjnego - prac budowlanych, np. w corocznym Konkursie Prezydenta Miasta Łodzi (jako wkład własny).

4. Kto skorzysta na tej inwestycji Projekt ma charakter uniwersalny i będzie służył wszystkim mieszkańcom osiedla Smulsko, gdyż dotyczy on centralnego układu komunikacyjnego Osiedla. Skorzystają na nim przede wszystkim: piesi (poprawa bezpieczeństwa i komfortu poruszania się), kierowcy pojazdów mechanicznych (likwidacja realnego zagrożenia kolizjami i wypadkami). osoby starsze, niepełnosprawni, a także dzieci, poruszające się tym szlakiem w drodze do szkoły, mieszkańcy Retkini, gdyż szlak ten jest często wykorzystywany jako droga dojścia do Uroczyska Lublinek.

5. Podsumowanie MOCNE STRONY PROJEKTU projekt dotyczy ogółu mieszkańców Osiedla Smulsko projekt dotyczy mieszkańców Retkini (dojście do Uroczyska Lublinek) prostota projektu (łatwość wykonania) wzrost bezpieczeństwa ruchu pieszych i pojazdów eliminacja barier architektonicznych dla niepełnosprawnych i ruchu wózków dziecięcych (wysokie krawężniki) poprawa estetyki Osiedla (wyeliminowanie samowoli budowlanej) udrożnienie ruchu samochodowego na ulicy (skierowanie ruchu pieszego na chodniki – ograniczenie kolizji ruchu pieszego i samochodowego) istotna poprawa infrastruktury Osiedla (jedna z trzech głównych ulic) sprawdzone stany gruntów i plan zagospodarowania terenu

5. Podsumowanie SŁABE STRONY PROJEKTU BRAK

5. Podsumowanie SZANSE możliwość pozyskania dodatkowych środków pieniężnych na finansowanie budowy (np. projekt prezydenta Miasta Łodzi) możliwość etapowej realizacji projektu zadania inwestycyjne z projektem technicznym są traktowane priorytetowo

5. Podsumowanie ZAGROŻENIA projekt techniczny ważny 2 lata

6. Kontakt do przedstawicieli/ek projektu stowarzyszenie@smulsko.eu www.smulsko.eu