Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Rybki akwariowe Joanna Brudny.
Problem życia w układzie słonecznym
Festiwal Projektów 2. 0 w Szkole Podstawowej im. K
Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
  OK konspekt z chemii.
LAS.
Rośliny okrytonasienne
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Projekt Edukacyjny uczniów klasy 2b.
Biologia jako nauka eksperymentalna
Jola i Roman Korzeniewscy Kowalew k. Pleszewa ul. B. Chrobrego 22a
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
Biologia jako nauka eksperymentalna.
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Zablokowana woda.
Jak pietruszka pije wodę?
Woda Jako środowisko procesów życiowych Klaudia Olczyk.
1.
Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole.
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Budowa chemiczna kości
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Skład grupy.
Zapraszamy na obejrzenie
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
Hodowla i uprawa pomidora
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
Dzień pierwszy W pierwszym dniu Bóg stworzył niebo i ziemię, które są ogarnięte wodą. W tym dniu Bóg oddziela także światło (dnia) od ciemności (nocy).
Doświadczenie z atramentem
Rośliny.
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Rośliny wytwarzające kwiaty i nasiona
Regularne i zdrowe odżywianie 
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Zatrzymać lato w kuchni
Badanie wód jezior lobeliowych
Doświadczenie Biologiczne
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Eko badacze Projekt - Badacz wody.
„Koło Młodych Odkrywców”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
2.18. Cechy przystosowawcze roślin nasiennych do życia na lądzie
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
1.20. Cykl życiowy rośliny nasiennej
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
„Rola wody w ciele człowieka, zwierząt i roślin”
Źródła wiedzy biologicznej.
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Gęś Gęgawa Zuzanna Ziółkiewicz.
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Doświadczenie z rzeżuchą
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Doświadczenie z RzeŻuchą
Wyniki projektu naukowego
Zapis prezentacji:

Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli

3-4 nasiona fasoli, woda, spodek, słoik, gaza, gumka Potrzebne materiały... 3-4 nasiona fasoli, woda, spodek, słoik, gaza, gumka

Przebieg obserwacji: Moczenie nasion fasoli: Trzy nasionka fasoli włożyłem do miski z wodą, następnie przykryłem ją przykrywką. Po dwóch dniach widoczne były pęknięcia łupiny nasiennej po czym włożyłem nasionka na gazę która miała dotykać wodę, a następnie przyłożyłem tą gazę do słoika i zaczepiłem ją gumką. Potem położyłem słoik na blacie w kuchni nie daleko okna. Nasiona rozwijały się w temperaturze domowej.

Dni 1 -6 Przez pierwsze dni nic się nie działo. Dopiero po dwóch dniach można było zauważyć wychodzące spod nasionka korzenie które pobierały wodę. Codziennie dolewałem letniej wody ponieważ korzenie ją pobierały. W piątym dniu można było zauważyć rosnące liście i pędy. Codziennie rosły o około 0,75 cm i rosło. W szóstym dniu łodyga miała 6cm wzrostu.

Dni 7-10 W siódmym dniu łodyga miała około 8cm. Ósmego dnia miała 10 cm. Dziewiątego dnia miała 14 i ostatniego dnia łodyga miała 18 cm wzrostu.

Wnioski Kiełkowanie następuje po różnie trwającym okresie spoczynku i zależy od takich czynników, jak: zawartość wody w podłożu, odpowiednia temperatura, dostęp tlenu i światła.

Odpowiedzi na pytania 1. Która z części rośliny pierwsza wydobywa się z nasienia podczas kiełkowania? Jakie to ma znaczenie dla życia rośliny? Najpierw wydobywa się korzeń następnie łodyga i liście. Znaczenie ma takie, że do rozwoju i kiełkowania nasienia potrzebna jest woda którą pobiera korzeń do rozwoju nasionka. 2. Jaki problem badawczy oraz hipotezę lub hipotezy sformułujesz do tego pytania? Co potrzebne jest do kiełkowania i rozwoju nasion? 3. Jaką funkcję pełnią liścienie w trakcie kiełkowania i po wykiełkowaniu? Liścienie przede wszystkim pełnią funkcję odżywczą, czyli zachodzi proces fotosyntezy który dostarcza roślinie skład rośliny na dalszy wzrost i rozwój rośliny.