Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Korzyści wynikające z korzystania z internetu.
Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
Edukacyjne i rehabilitacyjne zalety gier komputerowych
ECDL.
Autor: Michał Jarosiński Szkoła Podstawowa 110 w Łodzi
ROBOTYKA.
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Autor: Justyna Radomska
Budowa komputera.
Itezone.pl Sp. z o.o. nr tel:
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
-wyszukiwanie informacji.
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Ciekawe strony internetowe
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?
Wpływ gier komputerowych na człowieka
Medialna rzeczywistoŚĆ
Z biegiem lat Mobilna gra miejska dla Dzielnicy Podgórze.
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Skwer Adventure edukacyjna gra terenowa Jak powstawał nasz projekt … Autorki: Zuzanna Cybulska i Maja Zawadzka.
WOLONTARIAT.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Edytory tekstowe stron WWW
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Internet – nasza codzienność. Co to takiego Internet? Co to Internet to chyba każdy wie. Są jednak rzeczy, o których warto wiedzieć ;)
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
TWILIGHT OF THE GODS. Jak to się zaczęło? Mitologiczny chińczyk.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Gry komputerowe Dla kogo i po co ?

Gra komputerowa Gra komputerowa – program komputerowy służący do celów edukacyjnych lub rozrywkowych. Termin "gra komputerowa" zawiera w sobie również znaczenie gry, wyświetlającej jedynie tekst (przez co teoretycznie może być rozpoczęta nawet na dalekopisie) lub używając innych metod, jak na przykład dźwięku czy wibracji, jako głównego środka przekazu. Zazwyczaj w grach komputerowych określony jest cel i zasady gry, lecz w przypadku bardziej otwartych gier można decydować o tym, co robić w granicach danego wirtualnego świata.

Gry komputerowe Praktycznie nie ma górnych granic wieku dla osób które chciałyby zagrać w grę komputerową. Jednak istnieją liczne zalecenia, klasyfikacje gier, dzięki czemu bardzo łatwo można poznać, dla kogo przeznaczona jest dana gra i co się w niej znajduję.

Główne Gatunki gier Akcji Przygodowa Symulacyjna Strategiczna Potoczne mordobicia Strzelanki Akcji Rozwiązywanie zagadek Logiczne myślenie Przygodowa Symulowanie zwykłych warunków, zdarzeń Zazwyczaj bezcelowe (brak poziomów) Symulacyjna Zazwyczaj dowodzenie armią Planowanie, zarządzanie surowcami, rozbudowa Strategiczna

Rozwój gier komputerowych na przestrzeni czasu Pierwsze gry opierały się na interfejsie tekstowym, gdyż nie było wtedy jeszcze grafiki komputerowej i jakiegokolwiek generowania kolorowych obiektów 2D, 3D w czasie rzeczywistym. Gry takie posiadały zalety i wady, jedną z największych zalet pierwszych gier była niezawodność. Gra taka nie zawieszała się  1952 Pierwsza gra kółko i krzyżyk

Rozwój gier komputerowych na przestrzeni czasu Gry rozwijały się bardzo dynamicznie, jednak nie od początku były one tworzone na komputery, jak w czasach dzisiejszych. Dawniej znacznie bardziej popularne były konsole do grania, ze względu na koszty. Pierwsze gry komputerowe polegały na wpisywaniu odpowiednich komend do stworzonej gry (np. idź w górę…). Gry z casem stawały się coraz bardziej popularne, społeczeństwo wywierało coraz większy popyt na coraz to bardziej rozbudowane fabuły gier. 1972–1989 Pierwsza gra komputerowa Adventure

Współczesne Gry

Gry Dla kogo i po co ? Jak już wiemy rynek współczesnych gier jest bardzo bogaty i rozbudowany. Możena powiedzieć, że każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Gry to forma rozrywki. Grają ludzie dorośli, młodzież i dzieci, warto jednak kontrolować czas przeznaczony na wirtualną rozgrywkę, gdyż można popaść w uzależnienie. Psycholodzy twierdzą, iż z czasem niestety gry są przyczyną demoralizacji, oraz potrafią wzbudzić agresję. Spowodowane jest to brutalnością fabuły, słownictwem w grze etc…

Gaming Expo Co roku w wielu krajach odbywają się również spotkania fanów gier z całego świata, na których prezentowane są nowe projekty. Producenci stale walczą o graczy, wymyślają coraz nowsze technologie interakcji z grą.

Gamingowe Ciekawostki Xbox Kinect to kontroler umożliwiający sterowanie gry za pomocą własnego ciała. Jest to jeden z najnowszych projektów interaktywnego sterowania postaciami gry. Jak to działa ? Stajemy przed telewizorem i wykonujemy odpowiednie ruchy swoim ciałem. Dzięki temu możemy kierować pojazdami, jeźdźić na snowboardzie, desce, surfować po internecie, przerzucać utwory muzyczne. Co ciekawe projekt ten ma być również rozwijany pod wzglęcem pracy z komuterem 

Bibliografia: Wikipedia: Oraz: https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_komputerowa#Zalety_gier_komputerowych_i_wideo https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_gier_komputerowych Oraz: https://cyberkultura.wordpress.com/2007/05/10/gry-komputerowe-element-kulturotworczy-czy-piaty-kon-apokalipsy/ + własna głowa

Autor prezentacji: Tymoteusz Szukała