Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Ekonometria menedżerska I
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Wprowadzenie teoretyczne
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Konferencja Gdańsk - PODR
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Rynek pracy i kształcenie zawodowe w województwie pomorskim wprowadzenie do dyskusji Wiesław BYCZKOWSKI Wicemarszałek Województwa Pomorskiego Sesja Sejmiku.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Specjalność: Controlling Katedra Rachunkowości Katowice, r.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)
Studia miejskie i regionalne
Studia miejskie i regionalne
Prezentacja biznesplanu
Seminarium „Wiślany Okrągły Stół”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Wstęp do polityki gospodarczej
Temat pracy dyplomowej
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska Praca magisterska pt. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Biura Turystyczno-Pielgrzymkowego Petrus Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Przesłanki podjęcia tematu Podjęcie tematu pracy wynikało z następujących chęci: Wykorzystania wiedzy zdobytej w toku studiów na kierunku ekonomia, specjalności polityka gospodarcza i strategia przedsiębiorstw w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Zweryfikowania dotychczasowych praktycznych doświadczeń w zakresie doradztwa gospodarczego dla branży turystycznej. Wskazania, iż możliwym jest stosowanie metod analizy i planowania strategicznego w małych przedsiębiorstwach turystycznych. Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Problem badawczy i cel pracy Problemem badawczym pracy jest szeroko rozumiany rozwój przedsiębiorstwa, postrzegany jako jedyna ścieżka osiągania korzyści ekonomicznych i społecznych płynących z jego funkcjonowania na rynku. Celem badawczym pracy było wskazanie podstawowych uwarunkowań i kierunków rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego na konkretnym przykładzie organizatora imprez turystycznych. Cel ten autor rozumie jako określenie podstaw do świadomego, ustawicznego i usystematyzowanego kształtowania przedsiębiorstwa. Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Struktura pracy Struktura nagrodzonej pracy jest trzyczęściowa: Przedstawienie dorobku prezentowanego w literaturze zagranicznej i krajowej w zakresie analizy strategicznej przedsiębiorstw. Uwzględniono głównie publikacje odnoszące się do analizy strategicznej przedsiębiorstw turystycznych. Analiza aktualnej pozycji konkurencyjnej wybranego, przykładowego przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań jego funkcjonowania. Określeniu koncepcji dalszego rozwoju firmy, zarówno w sferze ogólnej – misji przedsiębiorstwa, jak również w sferze szczegółowej – zasad tworzenia i weryfikacji planów rozwojowych. Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Wartość dodana pracy O ponadprzeciętnej wartości nagrodzonej pracy magisterskiej świadczą następujące elementy: Wskazanie na możliwości stosowania metod analizy i planowania strategicznego w małych przedsiębiorstwach turystycznych, potwierdzone konkretnym, rzeczywistym przykładem. Użycie geograficznych metod analizy. Wzbogacono aparat metodyczny analizy strategicznej przedsiębiorstw o techniki wypracowane i stosowane na gruncie geografii (np. analiza koncentracji Lorenza w badaniu przestrzennej struktury rynku konsumentów usług przedsiębiorstwa turystycznego). Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Wartość dodana pracy ... Opracowanie własnych narzędzi pozyskiwania danych i ich analizy. Przedstawiono autorską koncepcję badania oceny jakości usług oferowanych przez przedsiębiorstwo turystyczne. Zaprezentowano własną modyfikację metody SWOT (obiektywizacja narzędzia z wykorzystaniem metody delfickiej oraz analizy kluczowych czynników sukcesu). Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Podziękowania Wspaniałemu promotorowi, Pani Profesor Marii Kuchlewskiej, za okazaną pomoc, niezwykle cenne uwagi oraz wielką życzliwość. Rodzicom, bez wsparcia których powstanie wyróżnionej pracy jak też i ukończenie studiów byłoby niemożliwe. Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku

Dziękuję za uwagę... Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Ministra Sportu i Turystyki na najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. Warszawa, 9 grudnia 2008 roku