Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku.
Advertisements

System bezpośredniej likwidacji szkód z OC komunikacyjnego
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Przemysław Skoczyński
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Być Kobietą Ubezpieczoną Ubezpieczenia na Życie
UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Koninie 11 kwietnia 2013 r.
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
ŚWIATŁA W DZIEŃ PRZEZ CAŁY ROK
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Stan zdrowia mieszkańców Warszawy

The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Bezpieczeństwa na budowach-Stambuł Kwiecień 2011
Pokaz strona internetowa.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
mgr Jakub Murszewski doktorant na Wydziale Prawa i Administracji
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Pijani kierowcy na polskich drogach
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
Założenia i cele Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020 Dokument przyjęty przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uchwałą.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Zmiany demograficzne w Polsce
Kolizja a wypadek drogowy
Wypadki drogowe.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Lekarskie i prawne aspekty uszkodzeń ciała. Sądowo-lekarska kwalifikacja obrażeń ciała może odbywać się: 1. Na podstawie badania osób żywych pokrzywdzonych.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Wypadki przy pracy Akty prawne Definicje
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Sztandarowy projekt Fundacji. 7 imprez w 7 dni
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH na podstawie analizy danych statystycznych o wypadkach Warszawa, 16 kwietnia 2008 r. Anna Zielińska anna.zielinska@its.waw.pl

OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH Co to jest wypadek? Skala zagrożenia, koszty Polska na tle Unii Europejskiej Ofiary wypadków Główne problemy Zalecenia na przyszłość

MIĘDZYNARODOWA DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO DLA POTRZEB STATYSTYKI KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. MIĘDZYNARODOWA DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO DLA POTRZEB STATYSTYKI Wypadek drogowy to zdarzenie na drodze , w którym co najmniej jedna osoba została ranna bądź poniosła śmierć w wyniku doznanych obrażeń (w tym także gdy poszkodowanym był tylko sprawca) Zabity w wypadku drogowym to osoba, która umarła na miejscu wypadku lub w ciągu 30 dni od dnia wypadku

OSOBA CIĘŻKO RANNA* OSOBA LEKKO RANNA* KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. OSOBA CIĘŻKO RANNA* Osoba, która doznała ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub długotrwałej choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, całkowitej lub znacznej trwałej niezdolności do pracy w zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała oraz urazów w postaci np. złamań, uszkodzeń organów wewnętrznych, poważnych ran ciętych i szarpanych OSOBA LEKKO RANNA* Osoba, która poniosła uszczerbek na zdrowiu inny niż osoba ciężko ranna, naruszający czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia na okres trwający nie dłużej niż 7 dni, stwierdzony przez lekarza *Zarządzenie Nr 635 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych

W 2007 ROKU NA POLSKICH DROGACH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. W 2007 ROKU NA POLSKICH DROGACH W 49 536 wypadkach (136 każdego dnia) zginęły 5 583 osoby (15 każdego dnia) rannych zostało 66 224 osób (181 każdego dnia)

Z 63 224 rannych 25% odniosło ciężkie obrażenia a 75% lekkie KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. FAKTY Z 5 583 zabitych 70% umarło na miejscu wypadku a 30% w ciągu 30 dni po wypadku Z 63 224 rannych 25% odniosło ciężkie obrażenia a 75% lekkie

W POLSCE 5* miliardów € W EUROPIE 160 miliardów € (50 tys. zabitych) Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r. WYPADKI DROGOWE TO PRZYCZYNA WIELU CIERPIEŃ LUDZKICH ALE TAKŻE OGROMNYCH STRAT MATERIALNYCH SZACUJE SIĘ, ŻE ROCZNIE KOSZT WYPADKÓW DROGOWYCH WYNOSI OD 1-3% PKB (GNP) W EUROPIE 160 miliardów € (50 tys. zabitych) NA ŚWIECIE 420 miliardów € (1,2 mln zabitych) W POLSCE 5* miliardów € * Źródło: Instytut Badawczy Dróg i Mostów

ból i cierpienie ofiar i ich rodzin zanieczyszczenie powietrza Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r. SKŁADNIKI KOSZTÓW WYPADKÓW DROGOWYCH KOSZTY POŚREDNIE UTRACONA PRODUKCJA W WYNIKU: nieobecności w pracy utraty zdrowia i życia KOSZTY LUDZKIE: ból i cierpienie ofiar i ich rodzin utrata jakości życia KOSZTY TOWARZYSZĄCE straty czasu zanieczyszczenie powietrza więzienie…

KOSZTY MEDYCZNE ZNISZCZENIE MIENIA KOSZTY ADMINISTRACYJNE Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r. SKŁADNIKI KOSZTÓW WYPADKÓW DROGOWYCH KOSZTY BEZPOŚREDNIE KOSZTY MEDYCZNE (leczenie i rehabilitacja) W Polsce* w 2006 r. 3,7 MLD PLN ZNISZCZENIE MIENIA KOSZTY ADMINISTRACYJNE (policja, straż pożarna, pogotowie, koszty sądowe, ubezpieczycieli ) *Źródło: Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Sytuacja Polski na tle Unii Europejskiej KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Sytuacja Polski na tle Unii Europejskiej W 2007 roku w Polsce liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o 6%!!! zabitych było o 2097 za dużo (w stosunku do celu UE)

spadek liczby zabitych o 50% w latach 2001-2010 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Media i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego – misja czy komercja? Warszawa 25 października 2007 r. Cel Unii Europejskiej spadek liczby zabitych o 50% w latach 2001-2010 Biała Księga: Europejska Polityka Transportowa do 2010 roku: Czas na decyzje oraz Trzeci Europejski Program Działań w Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego Cel Polski spadek liczby zabitych o 50% w latach 2003-2013 (nie więcej niż 2800 ofiar śmiertelnych w 2013r. ) Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT

Zmiany w liczbie zabitych w latach 2001-2006 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Zmiany w liczbie zabitych w latach 2001-2006 FRANCJA HISZPANIA UNIA EUROPEJSKA SPADEK O 22% POLSKA SPADEK O 5% Źródło: Road Safety: How is your country doing? European Commission, Energy and Transport DG, European Communities, 2007

KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Ofiary śmiertelne wypadków drogowych na 100 tys. mieszkańców w krajach Unii Europejskiej w 2006r. POLSKA 14 zabitych na 100 tys. mk UNIA EUROPEJSKA 9 zabitych na 100 tys. mk

Ofiary śmiertelne latach 2005-2006 wg wieku KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Ofiary śmiertelne latach 2005-2006 wg wieku

Zabici w wypadkach w latach 2001-2006 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Zabici w wypadkach w latach 2001-2006 ROCZNIE NA POLSKICH DROGACH GINIE BLISKO 2000 PIESZYCH !!!

Zabici piesi w Polsce w 2006 r. wg wieku KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Zabici piesi w Polsce w 2006 r. wg wieku Piesi zabici w wypadkach drogowych to rzadko dzieci w wieku szkolnym!

Piesi potrąceni w nocy poza o. zabudowanym KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Piesi potrąceni w nocy poza o. zabudowanym Dzieci 7-9 lat potrącone w nocy poza obszarem zabudowanym

KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Ofiary śmiertelne wypadków drogowych w Polsce w latach 2001-2006 wg miejsca

GŁÓWNE PROBLEMY NA POLSKICH DROGACH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. GŁÓWNE PROBLEMY NA POLSKICH DROGACH Kierowcy samochodów osobowych uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce PRĘDKOŚĆ NAJECHANIA NA PIESZYCH MŁODZI KIEROWCY ALKOHOL

Wypadki drogowe to głównie problem mężczyzn (młodych)! KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Kierowcy samochodów osobowych uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce wg wieku i płci Wypadki drogowe to głównie problem mężczyzn (młodych)!

Zabici w wypadkach z udziałem pijanych w latach 2002-2006 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Zabici w wypadkach z udziałem pijanych w latach 2002-2006 PIJANI KIERUJĄCY 435 ZABITYCH PIJANI PIESI 236 ZABITYCH W 2007 ROKU WZROST ZABITYCH W WYPADKACH Z UDZIAŁEM PIJANYCH O 25%

KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Kierowcy uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce w 2006 roku wg rodzaju pojazdu

GŁÓWNE PROBLEMY DUŻA LICZBA ZABITYCH NA DROGACH KRAJOWYCH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. GŁÓWNE PROBLEMY DUŻA LICZBA ZABITYCH NA DROGACH KRAJOWYCH BARDZO DUŻE ZAGROŻENIE PIESZYCH I ROWERZYSTÓW, W TYM SZCZEGÓLNIE OSÓB STARSZYCH WYPADKI Z UDZIAŁEM NIETRZEŹWYCH OFIARY W SAMOCHODACH OSOBOWYCH MŁODZI KIEROWCY JAKO SPRAWCY I OFIARY

AKTUALNE PROBLEMY (2007 rok) KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. AKTUALNE PROBLEMY (2007 rok) WZROST ZABITYCH PIESZYCH (ROWERZYSTÓW, MOTOCYKLISTÓW) WZROST ZABITYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCH WZROST ZABITYCH WŚRÓD OSÓB STARSZYCH

CO MOŻNA (TRZEBA) ZROBIĆ? KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Media i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego – misja czy komercja? Warszawa 25 października 2007 r. CO MOŻNA (TRZEBA) ZROBIĆ? ZMNIEJSZYĆ RZECZYWISTE PRĘDKOŚCI (NADZÓR, ROZWIĄZANIE INŻYNIERSKIE, EDUKACJA) ZWIĘKSZYC STOSOWANIE PASÓW BEZPIECZEŃSTWA (NADZÓR, EDUKACJA) W dalszej perspektywie BUDOWAĆ BEZPIECZNE, PRZYJAZNE DROGI DLA PIESZYCH, ROWERZYSTÓW, OSÓB STARSZYCH KSZTAŁTOWAĆ ODPOWIEDZIALNE I PRZYJAZNE POSTAWY i ZACHOWANIA (duża rola firm ubezpieczeniowych jako sponsorów kampanii społecznych, ale także poprzez zróżnicowanie składek)